ARŞİV
İSTANBUL
27 oC
SABAH
ÖĞLE
İKİNDİ
AKŞAM
YATSI
VAKİT'E
KALAN SÜRE
  -
Günde ortalama 750 uçağın iniş kalkış yaptığı Atatürk Havalimanında yılda 25 milyon yolcuya hizmet veriliyor. Hac mevsimi, turistlerin dönüş yoğunluğu sebebiyle limanda izdiham manzaraları yaşanıyor. Bu gerçeği göz ardı edemeyen TAV Havalimanları Holding limanda yanan kargo binasının bulunduğu alana doğru terminali büyütmek için çalışmalarını sürdürüyor. Dış hatlar terminaline yapılacak 6 yeni körük ile uçakların daha rahat park etmeleri sağlanacak. Terminal 17 bin metrekare daha büyüyerek toplam 285 bin metrekarelik kullanım alanına kavuşacak. Diğer tarafta Anadolu yakası, Adapazarı, İzmit, Yalova, Bursa ve çevre illerden gelen yolcuları ağırlayan Sabiha Gökçen Havaalanı da uluslar arası kimliğe kavuşuyor. Burada mevcut yıllık 5 milyon olan yolcu kapasitesinin yeni dış hatlar terminali ile birlikte 10 milyona çıkarılması hedefleniyor.

BUNLAR PANSUMAN TEDBİRLERİ

Ancak sivil havacılık uzmanları yapılan bu genişletme çalışmalarını sadece "pansuman tedbirleri" olarak nitelendiriyor. Ulaştırma Bakanlığı'nın yanı sıra, DHMİ Genel Müdürlüğü, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü ve THY yetkilileri İstanbul'a üçüncü bir havalimanı yapılmasının kaçınılmaz hale geldiği görüşünde birleşiyor.

Uzmanlar, "Bundan 5-10 yıl sonra mevcut iki havalimanı ihtiyaca cevap veremez hale gelecek. Bu yüzden üçüncü meydanın yapımına bir an önce başlanmalı" diyerek yetkileri uyarıyor.

Çağımızda çok kıymetli olan bir anlamda "zamanı parayla satın almak" olarak nitelenen uçak yolculuğu ve havacılık için dünyada yatırımlar hız kesmeden devam ediyor. Çin, Malezya gibi ülkeler havacılık yatırımlarını arttırıyor. Çin'in 2011 yılına kadar yeni havalimanlarının inşaatı için 60 milyar dolar ayırdığı belirtiliyor. Dünyada söz sahibi olmanın havayolu ağının genişlemesinden geçtiğini çok iyi analiz eden Ulaştırma Bakanlığı İstanbul'a yapılacak üçüncü havalimanı için Silivri'yi uygun görüyor. Bu çerçevede gerekli fizibilite çalışmaları devam ediyor.

ÇORLU DA ALTERNATİF OLABİLİR

Bakanlık yetkilileri, Çorlu Havalimanı'nın Atatürk Havalimanı'nın yerini alacak şekilde revize edilmesini gerektiğini belirtiyor. Yetkiler bunun da geçici bir çözüm olacağı görüşünde. Bu konudaki görüşlerini "Her ne kadar Çorlu Havalimanı revize edilse de, bu İstanbul'un yeni bir havalimanı ihtiyacını ancak 10 ya da 15 yıl ertelemiş olur. Sabiha Gökçen ile Çorlu Havalimanı arasındaki mesafeyi de hesaba katarsanız, İstanbullu için bir havalimanına erişmek, 2 saati buluyor. Check-in ve boarding ile birlikte bu sürenin 3 saate çıkacağı, uçuş süresi de hesaba katıldığında Ankara'ya ulaşmanın 4 saati bulacağını rahatlıkla söyleyebiliriz. Oysa ekspres otobüsler de, İstanbul'da bindiğiniz noktaya bağlı olarak, Ankara'ya 5 saat kadar bir sürede ulaşabiliyor. Bir iş adamının vakitle beraber, fiyatı da göz önünde bulundurduğunu düşünürsek, seçiminin ne yönde olacağı bellidir" sözleriyle dile getiriyorlar.

2010'DAN SONRA TURİZM PATLAMASI

İstanbul'a üçüncü havalimanı yapılmasını zorunlu kılan diğer bir konu ise artan turizm potansiyeli. İstanbul'un 2010'da Avrupa Kültür Başkenti olarak anılmaya başlamasıyla turizmin şu anda olduğundan daha önemli bir merkezi haline geleceği de yadsınamaz bir gerçek. Geçen yılın rakamları İstanbul'a gelen turist sayısının tam yüzde 27 arttığını gösteriyor. 2008 yılının ilk dokuz ayında da artış oranları yüzde 35'leri buluyor. 2010'da Avrupa Kültür Başkenti olarak dünyanın çok daha yakından tanıyacağı İstanbul'a gelen turist sayısının iki kat artması bekleniyor. Bu turistlerin ağırlanabilmesi için de kente ihtiyacı karşılayabilecek büyüklükte yeni bir havalimanı yapılması gerekiyor.

BU HABERLER İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR