Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, "Hyundai, Hindistan'daki mühendislik ve işçilikle Türkiye'deki mühendislik ve işçilik aynı olmadığı için üretiminin tamamını buraya getirmek istiyor' dedi.

Baakan Ergün, Türkiye'nin bir otomobili markalaştırma potansiyelinin çok daha yüksek olduğunu, Türkiye'nin çok daha fazla dünyaya açık bir ülke konumunda bulunduğunu ifade etti.

TÜRK MALI GERİ ÇAĞRILMIYOR

dünya otomotiv piyasalarında geri çağırma olaylarına dikkat çeken Ergün, 'Türkiye'de üretilen hiç bir otomobil geri çağrılmadı. Markalar burada üretiliyor. O markaların burada ürettiği otomobiller geri çağrılmıyor. Ama aynı markanın başka ülkelerde üretilen bir otomobili geri çağrılıyor. Niye çünkü buradaki mühendislik ve işçilikle oradaki mühendislik aynı değil. Mesela Hyundai i20'yi tamamen buraya getirmek istiyor. Bir bölümünü buraya getirmişti. Hindistan'da da i20 üretiyordu ama Hindistan'daki mühendislik ve işçilikle Türkiye'deki mühendislik ve işçilik aynı olmadığı için tamamını buraya getirmek istiyor. Müşteri onu istiyor. Doğal olarak yatırımın merkezi de burası oluyor" şeklinde konuştu.

İRAN PAZARI DAHA CANLI

Türkiye'deki otomotiv üreticilerinin İran'daki pazarın farkında olduklarını belirten Ergün, İran'ın otomotiv iç pazarının Türkiye'nin otomotiv pazarından bugün itibariyle daha canlı ve geniş olduğunu kaydetti. Ergün, 'Yakında bazı ziyaretler olacak. Onlardan buraya, bizim sanayicilerden oraya bir takım ziyaretler olacak. İran, otomotiv sektöründe Türkiye'nin ana ve yan sanayide üretim gücünü bildiği için Türk otomotiv sektörü ile bir iş birliği arayışı içinde. İran'daki otomotiv sektörüne ilgi duyan otomotiv firmalarından birisi TOFAŞ. İran'a bir ziyaret yapmayı planlıyorlar" dedi.

Ortak marka

Türk ve İranlı firmaların bugün itibariyle ortak bir marka oluşturmasının söz konusu olmadığına işaret eden Bakan Ergün, bu girişimlerin firmalar düzeyinde yürütülen bir çalışma olduğunu, Türk otomotiv yan sanayisi ile ana sanayisindeki bazı firmaların, İranlı firmalarla çalışma yürüttüklerini belirtti.

İç pazar 5-10 yıl içinde 1 milyon adetleri bulur

Türkiye'deki sanayiciye 'artık Türkiye'nin otomotivde bir marka oluşturma vakti gelmiştir. Bunun için alt yapı ve Türkiye'nin potansiyeli müsaittir' dediklerini hatırlatan Bakan Ergün, iç pazarda Türkiye'nin önümüzdeki 5-10 yıl içinde yılda bir milyondan fazla otomobil tüketen bir noktaya gelmiş olacağını öne sürdü. Sanayicilerimizin artık bir marka oluşturmanın ve o markanın iç ve dış pazarda yer bulabileceğinin farkında olmaları gerektiğini ifade eden Ergün, "Otomotiv sektöründe üretim gücümüz.

kabiliyetimiz ortadır. Bütün bunlar markalaşma için herkesten daha avantajlı bir noktada olduğumuzu bize gösteriyor" dedi. Çinli Chery'nin de, İranlı Samand'ın da Türkiye'de otomotiv sektöründe bir yatırım düşündüklerini kendilerine ifade ettiklerini anımsatan Ergün, Chery'nin de, Samand'ın da önlerine somut olarak bir proje koyamadıklarına işaret etti. Ergün, bu iki markanın Türkiye'de yatırım yapmaları durumunda markalarının da kalitesine katkı sağlamış olacaklarını anlattı.