İlahiyat Öğrenci Platformu çatısı altında biraraya gelen Türkiye genelindeki 16 İlahiyat Fakültesi'nin temsilcileri, ilahiyat fakültelerindeki eğitimi ve yapılması gerekli yenilikleri tartıştı. İzmir Buca Müftülüğü'nün katkılarıyla Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Ethem Ruhi Fığlalı Konferans Salonu'nda gerçekleşen panelde biraraya gelen temsilcilerden İzmir Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Veli Öztürk, Cumhuriyet döneminden günümüze kadar hiç bir dönemde, öğretmenlik meslek bilgisi derslerinin ilahiyat programının dışında tutulmadığını vurguladı. Doç. Dr. Öztürk, "Geçtiğimiz yıllarda ilahiyat fakültelerinin programlarında yer alan pedagojik formasyon dersleri, örgün ve yaygın din öğretiminde verilen din eğitiminin kalitesi ve verimliliğinin artmasına önemli katkı sağlamıştır' diye konuştu.

AKSİ HALDE KALİTE DÜŞÜRÜR

Yard. Doç. Dr. Öztürk, İlahiyat Fakülteleri'ndeki formasyon eksikliğinin din eğitim ve öğretiminin kalitesini düşürerek yıllar içinde edinilen birikimi zayıflatacağını vurguladı. Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi'nden M. Fatih Çakmak, Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi'nden Ümit Kaya, Van Yüzüncü Yıl Üniversi'tesi İlahiyat Fakültesinden Mahmut Y. Dağyeli, Erzincan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi'nden Burak Us ve son olarak Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi'nden Muhammet Ali Aydın pedagojik formasyon eğitiminin, din eğitiminin farklı sahalarındaki gerekliliğiyle ilgili çeşitli başlıklar altında hazırladıkları bildirilerini sundu.

İşte komisyonda alınan kararlar

  • Din eğitim ve öğretiminde gerek bireysel gerekse toplumsal anlamda hedeflenen başarının elde edilmesi için İlahiyat programlarına pedagojik formasyon derslerinin dahil edilmesi.
  • Bu çerçevede İlahiyat Öğrenci Platformu, kuruluş amacına uygun olarak, pedagojik formasyon derslerinin tekrar İlahiyat programına dahil edilmesi için değişik zaman ve mekanlarda bu tür faaliyetlerin yapılmasına ve bir sonraki toplantının Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi İlahiyat Fakültesi'nde gerçekleştirilmesi.
  • Bu bildirgenin ülkemizdeki ilahiyat Fakülteleri dekanlıklarına, yüksek öğretim kurumu başkanlığına, basın ve yayın kuruluşları ile yerel ve ulusal düzeyde siyasi partilerin merkezlerine gönderilmesi.
  • Formasyon tartışmalarında Fen Edebiyat fakülteleriyle benzer bir yaklaşım izlenerek her ikisinin de formasyon alamayacağı yönündeki argümanlar kabul edilmeyerek İlahiyat Fakülteleri mezunlarını hedef kitlesi yaygın din eğitimi faaliyetleri kapsamında hizmet verecekleri olması nedeniyle böyle bir yaklaşımın yanlış olduğu kanaati ortak olarak kabul edilmiştir.