Medical Park Göztepe Hastane Kompleksi Beslenme ve Diyet Uzmanı Gizem Keservuran, vücudumuzun koruma kalkanını yani bağışıklık sistemini güçlendirmek için bitkilerin nasıl faydalanabileceğimiz hakkında bakın neler söylüyor...

MANTI YERİNE MAKARNA

Baktığımızda tüm bu tahıl grubu besinler temel karbonhidrat kaynaklarımızı oluşturmaktadır. Ancak püf noktası; pirinç pilavındaki nişastanın yüzde 80'i vücudumuzda emilirken, bulgur pilavı ve az pişmiş makarnadaki nişastanın yüzde 40'ı emilmektedir. Bu nedenle ana yemeklerde pirinç pilavı yerine bulgur pilavı, mantı yerine aldante (dişe dokunur anlamına gelmektedir) - doğru seçimler olacaktır. Çorbaları hazırlarken yağda unu kavurmak, bir diğer deyişle terbiye hazırlamak mutfaklarda çok yaygın bir uygulamadır. Oysa yüksek ısıda kavurma işlemi, kanserojen öğelerin açığa çıkmasına sebep olacak, Beyaz un yerine tam buğday unu, yağda unu kavurma yerine yumurta ile tam buğday ununu karıştırarak kıvam vermek mümkün.

Yeşil mercimek- kırmızı mercimek ise yüksek besin değerleri ve posa içerikleri ile bağışıklık sistemini güçlendirici özelliklerini göstermektedir. Baharatlar ise adeta orkestra şefi gibi yemeklerimizin lezzetine yön vermektedir. Kestane kebap keyifle tüketilen yiyeceklerdir. Kestaneyi hafif soğuduktan sonra ister közlenmiş ister haşlanmış fark etmez yanında 1 bardak süt veya sütlü kahve ile tükettiğinizde ise sizi uzun süre tok tutan ve besin değeri yüksek bir öğün olacaktır.

Sağlıklı ve lezzetli bir çorba tarifi

su bardağı kırmızı mercimek, 2 baş kuru soğan, 1 adet ince küçük havuç 1 yemek kaşığı zeytinyağı, 1 çay kaşığı toz ZERDEÇAL, 1/2 çay kaşığı toz tarçın-1 tatlı kaşığı kırmızı pul biber-1 tatlı kaşığı kuru nane, Kuru soğan ve havucu doğradıktan sonra tencereye koyun, mercimeği ekleyin. Malzemenin üzerini 4 parmak geçecek kadar su ekleyin ve kısık ateşe bırakın. Tüm malzemeyi blenderize ettikten sonra baharatları ekleyin. 2-3 dk daha pişirdikten sonra 2 yemek kaşığı zeytinyağını ekleyin ve tekrar karıştırın.