HEDEF, PAZARIN YÜZDE 25'İ
Komite olarak Çin pazarına büyük önem verdiklerini belirten ZZTK Yönetim Kurulu Başkanı Metin Ölken, 2007 yılında kurulan Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi'nin, Çin'i hedef pazar olarak belirlediğine işaret etti. Ölken, “Çin'de Türk zeytin ve zeytinyağının tanınırlığını arttırmak için etkinliklerimize devam edeceğiz. Çin'de yerleşik ICSME danışmanlık firması ile birlikte çalışacağız. Şanghay ve Pekin Ticaret Müşavirliklerimizin büyük yardım ve desteklerini alıyoruz. Fuar süresince Çin'de yemek şovları yapacağız, 3 günlük fuar süresince standında Çin'in tanınan şeflerinden Leung Siu Wah tarafından hazırlanan Türk zeytin ve zeytinyağlarının kullanıldığı Çin mutfağı yemekleri ile zeytin ezmesi ve zeytinyağlı hazırlanan Türk makarnasını ziyaretçilere sunacağız, Türkiye'nin değişik yörelerinden götüreceğimiz zeytinyağları ile tadım seansları düzenleyeceğiz, zeytin ve zeytinyağını anlatan seminerler gerçekleştireceğiz” diye konuştu. Çin'in zeytinyağı tüketiminin son yıllarda katlanarak arttığını belirten Ölken, “Şu anda İspanya, İtalya ve Yunanistan'ın hâkim olduğu Çin'de yüzde 25 pazar payına ulaşmayı hedefliyoruz. Bu fuarlar ve alım heyeti organizasyonları bu anlamda önemli fırsat. Çin pazarında başarılı olacağız” ifadelerini kullandı.