İTHALATI AZALTACAK
Türkiye'nin cari açığında da en büyük etken enerji ithalatı olarak gösteriliyor. Geçtiğimiz yıl 54 milyar dolarlık enerji ithalatının yaklaşık 33 milyar dolarının ulaştırma sektöründe kullanıldığı hesaplanıyor. YHT'lerin en düşük 1.2 TL'lik enerji faturası ithal kaynaklara dayanan akaryakıt tüketiminde milyarlarca dolarlık tasarruf sağlayacak. Bu da cari açığa karşı ilaç olacak.
29 ŞEHİR YHT İLE BİRBİRİNE BAĞLANACAK
Hükümet 2023'te hızlı tren ağını 10 bin kilometreye çıkarmayı hedefliyor. O tarihe kadar 29 şehrin hızlı trenle birbirine bağlanması planlanıyor. Vatandaşı Edirne'den Kars'a 8 saatte taşıyacak yüksek hızlı trenlerle enerji ithalatının daha da düşeceği belirtiliyor. Yapılan hesaplamalara göre, Ankara-Eskişehir Yüksek Hızlı Tren hattında kişi başı elektrik maliyeti 1.2 TL'ye geliyor. Bu rakam Ankara-Konya arasında 1.5 TL, Ankara-İstanbul arasında ise 2.5 TL. Öte yandan, bugün yolcu taşıyan trenlerin sayısı arttıkça yük taşımacılığında da kullanımı artacak. Bu da ihracatçının ulaştırma maliyetini azaltacak. Anadolu'daki sanayici, ürününü yurtdışına trenle göndermeye başladığında maliyeti azalacağı için diğer ülkelerin şirketleriyle rekabet edebilirliği de artacak.