Romanın başkahramanı Gaspard Winckler, ünlü ressam Antonella de Messine'in 1475'te yaptığı Paralı Asker tablosunun sahtesini yapma işini üstlenir. Ancak bu hiç de kolay olmayacaktır. Diğer tabloların aksine ona göre Paralı Asker taklit edilemeyecek kadar özeldir.Şöyle der Gaspard bu tablo için. 'Herhangi bir yapıt, herhangi bir insan ulaşılabilir bir kesinliktir hep. Paralı Asker bunun da ötesine geçiyor: Herhangi birşeye erişme ihtiyacı duymuyor;dünyayı anlamaya çalışmıyor, onu anlamaya ihitiyacı yok. Dünyaya egemen olmaya çalışmıyor. Ona zaten egemen olmuş. 'On iki yıl boyunca kendini adadığı Paralı Asker tablosu ona hep yukardan bakar. Gaspard Winckler çareyi kendine meydan okumakta bulur. Paralı Asker'den yola çıkarak, bir başka Paralı Asker yapacaktır. Aynı düzeyde, ama çok daha farklı bir tablo. Cinayetler, kaçışlar, korkular ve maceralar Gaspard'ın peşini bırkamaz.
MONA LİSA'NIN GÜLÜŞÜNÜ KOPYALAYAN ADAM
'Evrensel resim müzesine buyurun. Hayranlıkla izleyin. Sanatın her sırrına vakıf olan adam. Mona Lisa'nın gülüşünü kopyalabilmiş, İnka'nın gizemlerini çözmüş, Orinyasyenlerin unutulmuş yordamına erişmiş tek insan. Gelin sanat tarihini tek bir ciltte görün.Sahteci Gaspard.' Romanın başından sonuna kadar Gaspard yaptığı işi ve sanatla gerçeklik arasındaki bağı sürekli sorgular. Sahte resimler yapması konusundaki düşüncelerini de tüm içtenliğiyle şöyle aktarır:» Sahte tablolar yaptığım için vicdan azabı duymadım hiç.Sahte Chardin'ler yapmakla sahici Viera da Silva'lar arasında seçim yapmak zorunda kalsam yine sahte Chardin'ler yapmayı tercih ederim. Gerçek bir ressam olsaydım, kabul görecek herhangi birşey yapamazdım herhalde' Ünlü Fransız yazarın Perec'in ilk romanı Paralı Asker yayınlanış öyküsü kadar , kendi iç dinamikleri ve özgün konusuyla da kendinden çok söz ettirecek gibi
Kitabın Künyesi:
Paralı Asker
George Perec
Sel Yayıncılık
2013
164 sayfa