MARKALAŞMA İÇİN AJANS KURULACAK
2014-2018 dönemi için 26 milyar liralık harcama öngördüklerini anlatan Karahocagil, bölgenin imaj sorununu çözme konusunda da harekete geçeceklerini dile getirdi. Özellikle yabancı firmaların bir güven sıkıntısı içinde olduğunu söyleyen Karahocagil, yabancı yatırımcıyı bölgeye çekebilmek amacıyla tanıtım ve markalaşma konusunda firmalara destek olmak üzere bir ajans kuracaklarını söyledi. Karahocagil, "GAP İdaresi Başkanlığı'nın önderliğinde farklı ortaklıklarla kuracağımız ajansla firmaların yaptığı markalaşma çalışmalarına destek vereceğiz. Ajans aynı zamanda nitelikli yatırım getirmek için tanıtım faaliyetlerinde bulunacak. 2015 başında faaliyete başlayacak, 6 milyon lira bütçesi var. Bu konuda ayrıntılar önümüzdeki dönemde netleşecek" diye konuştu.
SURİYELİ GÖÇÜ SONRASI GAP'IN ROLÜ
GAP'ın bölgede istikrarın sağlanmasında ciddi bir katkısının bulunduğuna işaret eden Karahocagil, son dönemde Suriye'den gelen göçün Şanlıurfa'da sıkıntılara neden olmamasında GAP'ın rolünün büyük olduğunu iddia etti.
Karahocagil, "Şanlıurfa yatırımlarda en çok ilgi duyulan yerlerden biri oldu. Belki de tüm bu sıkıntılardan etkilenmememizin sebebi bu. Binlerce Suriyeli geldi, işsizliğin patlamasını bekliyorduk. Meğer, özellikle tarımda işçiye ihtiyacımız varmış. Bölgede Urfa, Mardin ve Şırnak'ta önemli bir olay yaşanmadı. Ama sıkıntılar var tabii ki. Halk en çok kiraların yükselişinden şikayet ediyor" dedi.