|
|
RÜŞVET SKANDALINDA CUMHURBAŞKANI'NIN AKRABALARI DA VAR
Demireller'e dokunulacak mı?
ROSE-AIR şirketinin 50 bin dolar rüşvet verdiğinin ortaya çıkması, Demirel'ler hakkında soruşturma başlatılıp başlatılmayacağı tartışmalarını gündeme getirdi.
ANKARA- Sivil Havacılık Genel Müdürü Sermet Ümel'in, Gül Havayolları'ndan 50 bin dolar rüşvet alırken suçüstü yakalanması soru işaretlerini de beraberinde getirdi. Gül Havayolları'nın ortakları arasında Demirel'lerinde bulunması dikkat çekerken, Rose-Air'in uçuş izni alması için yönetmelik değişikliği de yapılmıştı. Sermet Ümel'e yapılan suçüstünün Emniyet tarafından dakika dakika görüntülenip medyaya servis yapılması da ilginç bulundu. Rüşvet skandalını ortaya çıkaran Rose-Air'in ortakları arasında Demirel'in kayınbiraderi Ali Şener ve kardeşi Mesut Şener ile el konulan Egebank'ın sahibi Murat Demirel de bulunuyor. Süleyman Demirel'in akrabalarının ortak olduğu bir şirketin uçuş izni almak için neden rüşvet verme yolunu tercih ettiği merak ediliyor. Rose-Air tarafından daha önce verilen 50 bin doların da neden verildiği cevaplandırılması gereken sorular arasında yer alıyor.
Rose-Air şirketinin daha önce de 50 bin dolar rüşvet verdiğinin ortaya çıkması, Demirel'ler hakkında soruşturma başlatılıp başlatılmayacağı tartışmalarını gündeme getirdi. Hukukçular, Türk Ceza Kanunu'nun 212. maddesinin rüşvet almayı suç saydığını, ardından gelen 213. maddenin de rüşvet vermeyi suç saydığını belirterek, "Rose-Air yetkileleri son verdikleri 50 bin dolarlık rüşveti yakalattıkları için ceza almazlar. Ancak daha önce de 50 bin dolar daha rüşvet verdiklerini açıkladılar. Rose-Air yetkilileri hakkında soruşturma yapılmalıdır" görüşünde birleşiyor. Ulaştırma Bakanı Enis Öksüz de rüşvet skandalı ile ilgili bakanlıkta geniş bir soruşturma başlattı. Öksüz'ün Sermet Ümel'in istifa etmesini istediği ancak Ümel'in bunu kabul etmediği belirtiliyor.
Öksüz, yönetmeliği iptal etti
Rose-Air şirketine uçuş izni verilmsi için yönetmelikte değişiklik yapıldı. Yapılan değişiklik ile Rose-Air şirketinin bir tane uçağının olmasına rağmen, havayolu şirketi kurmasına izin verildi. Ulaştırma Bakanı Enis Öksüz, bürokratlarının kendisini yanıltarak yaptırdıkları bu yönetmelik değişikliğini daha sonra iptal ederek, havayolu şirketi kurmak için asgari üç uçak bulunması zorunluluğunu yeniden getirdi.
|
|
|