T Ü R K İ Y E ' N İ N B İ R İ K İ M İ |
||
S O N D A K İ K A | 28 NİSAN 2006 CUMA | ||
|
Sosyal Güvenlik Kurumu Yasası'na Sezer'den iade
Sezer, Sosyal Güvenlik Kurumu Yasası'nın 6'ncı maddesini bir kez daha görüşülmesi için TBMM'ye geri iade etti.
Cumhurbaşkanı Ahmet Necdet Sezer, Sosyal Güvenlik Kurumu Yasası'nın yönetim kurulunun oluşumunu düzenleyen ve yönetim kurulunun seçilmişler dışındaki dört üyesinin atanmasını "ortak kararname" kapsamından çıkarıp "bakan onayına" bırakan 6'ncı maddesini bir kez daha görüşülmesi için TBMM'ye gönderdi. Cumhurbaşkanlığı'ndan yapılan açıklamada, "Sosyal Güvenlik Kurumu Kanunu"nun, 6'ncı maddesinin bir kez daha görüşülmesi için, TBMM'ye geri gönderildiği bildirildi. Geri gönderme gerekçesinde, yasanın "Yönetim Kurulunun oluşumu ve üyeleri" başlıklı 6'ncı maddesinin birinci fıkrasında, Sosyal Güvenlik Kurumu Yönetim Kurulu'nun, Kurum'un en yüksek karar organı olduğu, en üst düzeyde yetki kullandığı ve sorumluluk taşıdığı belirtildikten sonra, seçimle gelenler dışındaki üyelerinin ilgili bakanlarca atanmasının öngörüldüğüne işaret edildi. Gerekçede, yürürlükteki yasalara göre üç sosyal güvenlik kurumu yönetim kurulu üyelerinin atanmasına ilişkin yöntem anımsatıldı. SSK ile Bağ-Kur'un yönetim kurullarının seçilenler dışındaki üyeleri ile Emekli Sandığı Yönetim Kurulu üyelerinin de yine ortak kararla atandığına dikkat çekilen açıklamada, "Görüldüğü gibi, incelenen Yasa'yla hukuksal varlıkları sona erdirilerek 'Sosyal Güvenlik Kurumu' adlı yeni bir kamu tüzelkişiliği altında birleştirilmek istenilen sosyal güvenlik kurumlarının yönetim kurullarının, seçimle gelenler dışındaki üyelerinin atamaları ortak kararla yapılmaktadır" denildi. Oysa Sosyal Güvenlik Kurumu Yasası'nın 6'ncı maddesiyle Sosyal Güvenlik Kurumu Yönetim Kurulu üyelerinden, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ve Hazine Müsteşarlığı temsilcilerinin ilgili bakanlarca atanacağı ve Yönetim Kurulu'nun oluşumunda yer verilen bir başkan yardımcısının da Çalışma Bakanı'nca görevlendirileceğinin kurala bağlandığı anımsatıldı. Yasa'da seçilmişler dışındaki Kurul üyelerinin atanması için, mevcut sistemde olanın tersine bir yöntemle ortak kararname yerine Cumhurbaşkanı'nın imzasını gerektirmeyen bir yöntem öngörüldüğüne dikkat çekildi. "DENETLEME YETKİSİ TEK PARTİ İKTİDARINDA ÇOK GEREKLİ" Cumhurbaşkanı'nın, aynı zamanda yürütmenin de başı olduğu, kararnameleri imzalama yoluyla iktidar gücünü denetleyerek, bu güç ile kamu politikalarının oluşması ve uygulanmasında görev alan üst düzey kamu görevlileri arasındaki dengeyi sağlaması gerektiği ifade edilen açıklamada, "Cumhurbaşkanı'nın bu denetim ve dengeleme görev ve yetkisi, bir siyasal partinin tek başına iktidar olduğu ve yasama organında çoğunluğu elde bulundurduğu dönemlerde, çok daha gerekli olmaktadır. Çünkü, bu dönemlerde, özellikle üst düzey kamu görevlileri siyasal güce karşı çok daha korunmasız kalmaktadır" denildi. "PARLAMENTER SİSTEMLE BAĞDAŞMIYOR" Anayasaya göre, yürütmenin iki kanadından birini oluşturan Cumhurbaşkanı'nın, "yansız" niteliğiyle, siyasal nitelikli Hükümet'e karşı kamu görevlisinin güvencesini oluşturduğu anımsatılarak, "Bu güvence, atama kararnamelerinin Cumhurbaşkanı'nca imzalanmasıyla yaşama geçirilmektedir" denildi. Açıklamada, "Bu nedenlerle, incelenen Yasa'nın Sosyal Güvenlik Kurumu Yönetim Kurulu'nun seçilmişler dışındaki dört üyesinin atanmasını ortak kararname kapsamından çıkarıp bakan onayına bırakan 6'ncı madde düzenlemesi, Anayasa'yla kabul edilen parlamenter demokratik sistemle, Anayasa'nın 8'inci, 104'üncü ve 105'inci maddeleriyle bağdaşmamaktadır" denildi.
|
|
Ana Sayfa |
Gündem |
Politika |
Ekonomi |
Dünya |
Aktüel |
Spor |
Yazarlar Televizyon | Sağlık | Bilişim | Diziler | Künye | Arşiv | Bize Yazın |
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur. Kaynak gösterilmeden çoğaltılamaz. © Yeni Şafak Tasarım ve içerik yönetimi: Yeni Şafak İnternet Servisi |