T Ü R K İ Y E ' N İ N    B İ R İ K İ M İ
S O N   D A K İ K A 28 NİSAN 2006 CUMA
  Ana Sayfa
  Gündem
  Politika
  Ekonomi
  Dünya
  Aktüel
  Spor
  Yazarlar
  Televizyon
  Sağlık
  Son Dakika
 
 
 
  657'liler Ailesi
  Ankara'da Şafak
  Bilişim
  Çalışanın Sesi
  Diziler
  Düşünce Gündemi
  İzdüşüm
  Kültür-Sanat
  Röportaj
  Sinema
  Yemek
  Zamanda Yolculuk
 
  Bize Yazın
  Abone Formu
  Temsilcilikler
  Reklam
  Künye
 
  Arşiv
  Favorilere Ekle
  Giriş sayfası yap

  Yeni Şafak'ta Ara
 

Köprüde OGS'li geçiş mahkemelik

Yol, Yapı, Altyapı, Bayındırlık ve Tapu Kadastro Kamu Emekçileri Sendikası (Yapı-Yol Sen), Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'ndeki bazı manuel gişeler ile Boğaziçi Köprüsü'ndeki tüm manuel gişelerin kaldırılmasına dair işlemin iptali ve bu konuda yürütmenin durdurulması istemiyle İstanbul Bölge İdare Mahkemesi'ne başvurdu.

Yapı-Yol Sen'in davacı olarak yer aldığı dava dilekçesinde, 3 Nisan 2006 tarihinden itibaren başlatılan uygulama nedeniyle OGS ve KGS bulunmayan araçların, para ödemek isteseler bile Boğaziçi Köprüsü'nden geçemedikeri anlatıldı.

Dilekçede, "Boğaziçi Köprüsü'nden para ödenerek geçememe, yalnızca OGS ve KGS ile geçebilme uygulaması nedeniyle, sürücüler çok fazla yol kat etmek zorunda kalıyorlar, zaman ve akaryakıt israfı ortaya çıkıyor. Bu da kamu yararına aykırı bir durum oluşturmaktadır" denildi.

Bayındırlık ve İskan Bakanlığı ile Karayolları Genel Müdürlüğü'nce, bu konuda usulüne uygun şekilde alınan bir karar bulunmadığı öne sürülen dilekçede, "uygulamanın, temel hak ve özgürlüklerden olan seyahat özgürlüğünü kısıtladığından Anayasa'ya da aykırı olduğu" iddia edildi.

Uygulamanın gerekçesinin, "İstanbul trafiğini rahatlatmak" olarak açıklandığı, ancak trafik tıkanıklığının bağlantı yollarından kaynaklandığı belirtilen dilekçede, daha önce trafik tıkanıklığı yaşanan yerlerde durumun hala aynı şekilde devam ettiği, bu gerekçenin haklı olmadığı ifade edildi.

OGS ve KGS uygulamasının satış şekilleri göz önüne alındığında, Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun'a da aykırı olduğu savunulan dilekçede, uygulamanın, Karayolları Genel Müdürlüğü İstanbul Boğaziçi Köprüsü İşletme Yönetmeliği'ne de aykırı bulunduğu öne sürüldü.

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'ndeki 4'ü hariç diğer manuel gişeler ile Boğaziçi Köprüsü'ndeki tüm manuel gişelerin kaldırılmasına dair idari işlemin iptali istenen dilekçede, idarenin savunması beklenmeden yürütmenin durdurulmasına, bu olanaklı değilse savunmanın sunulmasının 7 gün ile sınırlandırılmasına karar verilmesi talep edildi.

  • İSTANBUL (A.A)

    Geri dön   Yazdır   Yukarı


  • ALPORT Trabzon Liman İşletmeciliği

    Ana Sayfa | Gündem | Politika | Ekonomi | Dünya | Aktüel | Spor | Yazarlar
    Televizyon | Sağlık | Bilişim | Diziler | Künye | Arşiv | Bize Yazın
    Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur. Kaynak gösterilmeden çoğaltılamaz. © Yeni Şafak
    Tasarım ve içerik yönetimi: Yeni Şafak İnternet Servisi