T Ü R K İ Y E ' N İ N B İ R İ K İ M İ |
||
E K O N O M İ | 28 NİSAN 2006 CUMA | ||
|
Esnafın ilacı ortaklıkta
Yeşil Kundura'da ikinci kuşağı temsil eden Serdar Yeşil: Marka olmayan, pasaj aralarındaki ayakkabı perakendecilerinin yarısı 10 yıl içinde kepenk kapatacak. Kurtuluş ise ortaklıkta
Yeşil Kundura'nın sahibi Mustafa Yeşil'in yeğeni olan Serdar Yeşil, esnaf açısından bu kötüye gidişin, tek çaresi olarak da, 'ortaklık kültürü'nün geliştirilmesiyle ortak organizasyonlar kurulması olduğunu söyledi ve "Organize olup biraraya gelseler, ancak gelişebilir. 20 yıl önceki esnaf anlayışıyla, teknoloji ve organizasyon olmadan satış yapma dönemi geçti" diye konuştu. ÇARŞI ORTASINDA 7 AYDA 50 BİN YTL ZARAR ETTİ Yeşil Kundura'da ikinci kuşağı temsil eden Yeşil, kendisinin de küçük mağaza açma deneyimi olduğunu, ancak zarar ettiğini şu şekilde anlattı: "Maltepe'de çarşının göbeğinde 50 metrekarelik mağaza açtım. Ancak 7 ay dayanabildim. 50 bin YTL zarar ettim.. Caddenin kalabalığı 'kuru kalabalık'mış. Zannediyordum ki, çarşıda herkes alışveriş yapıyor. Oysa alışverişin şekli değişiyor. İnsanlar otomobilini parkedip alışveriş yapacağı büyük mekanlar arıyorlar." YÜZDE 10'LUK KDV İNDİRİMİYLE NAYLON FATURA SONA ERECEK Hükümetin, tekstil ve deri ürünlerine getirdiği yüzde 10'luk KDV indirimiyle, kayıtdışının kayıt altına alınmasında önemli bir adım atılmış olduğunu ve naylon faturaya son verileceğini vurgulayan Yeşil, KDV indiriminin etiketlere yüzde 8.5 oranında indirim olarak yansıdığını belirterek, "KDV'deki indirim, sezon sonu indirimine denk geldiği için çok farkedilmedi. Uzun vadede yararlı bir uygulama olduğu görülecek" dedi. Tüketicinin fiyat etiketi ve kullanılan malzemelerin yeraldığı bilgilendirici etiketi olmayan ayakkabıyı almaması gerektiğini söyleyen Yeşil, "Ayakkabı etiketsizse, her müşteriye farklı fiyatlar sunulabilir. Menşei, taban ve iç-dış malzemenin ne olduğu, derinin hakiki mi, suni mi olduğu incelenmeli" diye konuştu. İthal ayakkabı yerli üretimi bitiriyor Türkiye'de ayakkabı imalatının en az yüzde 80'inin hâlâ küçük atölyelerde yapıldığına değinen Serdar Yeşil, 'usta' tabir edilen birkaç kişinin biraraya gelerek yaptığı KOBİ tarzı imalatın, özellikle Çin'den yapılan ayakkabı ithalatı nedeniyle bitme noktasına geldiğini söyledi. Kendilerinin de rekabet edebilmek için bazı bebek ve çocuk ayakkabılarını Çin'den ithal etmek zorunda kaldıklarını belirten Yeşil, yeni rekabet ortamını şu şekilde özetledi: "Dev dünya fabrikalarının markaları zaten Çin'de. Teknolojiyi oraya kurmuşlar, başına geçmişler. İşçilik, enerji çok ucuz. Tek kurtuluş umudu, markalaşma. Fasonculukla olması mümkün değil. Türk markaları tekstilde ilerlerken, ayakkabıda biraz geri kalındı. Çünkü tekstildeki gibi kâr marjları çok yüksek değil. Çok büyük paralar kazanılmıyor. Kimyasal maddelere dayanan girdiler hep peşin. Ve atölyelerde yapılabildiği için rekabet şansı biraz daha zor."
|
|
Ana Sayfa |
Gündem |
Politika |
Ekonomi |
Dünya |
Aktüel |
Spor |
Yazarlar Televizyon | Sağlık | Bilişim | Diziler | Künye | Arşiv | Bize Yazın |
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur. Kaynak gösterilmeden çoğaltılamaz. © Yeni Şafak Tasarım ve içerik yönetimi: Yeni Şafak İnternet Servisi |