T Ü R K İ Y E ' N İ N    B İ R İ K İ M İ
E K O N O M İ 23 TEMMUZ 2006 PAZAR
  Ana Sayfa
  Gündem
  Politika
  Ekonomi
  Dünya
  Aktüel
  Spor
  Yazarlar
  Televizyon
  Sağlık
  Yurt Haberler
  Bugünkü Yeni Şafak
 
 
 
  657'liler Ailesi
  Ankara'da Şafak
  Bilişim
  Çalışanın Sesi
  Diziler
  Düşünce Gündemi
  İzdüşüm
  Kültür-Sanat
  Röportaj
  Sinema
  Yemek
  Zamanda Yolculuk
 
  Bize Yazın
  İnsan Kaynakları
  Abone Formu
  Temsilcilikler
  Reklam
  Künye
 
  Arşiv
  Favorilere Ekle
  Giriş sayfası yap

  Yeni Şafak'ta Ara
 

İTO'nun hazırladığı İnşaat Sektörü Raporu hükümete sunuldu

İstanbul Ticaret Odası tarafından hazırlanan ve ilgili kurumlar ile hükümete sunulan İnşaat Sektörü Raporu'nda, sektörün sorunlarına yönelik çözüm önerileri şu şekilde sıralanıyor:

  • Mortgage sistemi gerekli düzenlemeler yapılarak devreye girmeli ve inşaat piyasasını hareketlendirmeli.

  • Kamu, durmuş yatırımlarını hızlandırarak canlanmaya öncülük etmeli, gerek zaman gerekse kaynak israfına yol açan ve gerekli imza sayısı 200'e ulaşmış olan bürokrasiyi azaltmalı.

  • Kamu İhale Kanunu'nda yapılması gereken değişiklikler bir an önce gerçekleştirilmeli, ihale kanunun devletin kurumlarına verdiği aşırı yetkiler azaltılmalı.

  • Ruhsatlı yapıların ruhsatlarına uygun yapılıp yapılmadığını denetleyen Yapı Denetim Kuruluşları'nın uygulama alanı mevcut yapı stokunun yarısından fazlası ruhsatsız yapılardan oluşan İstanbul gibi şehirlerde genişletilmeli.

  • Altyapı ihtiyaçlarının karşılanması ertelenmemeli; buna bağlı olarak özel sektör yatırımları devreye girmeli.

  • Kredili projelerin belli miktarında bütçe dışı hareket imkanı sağlanmalı.

  • KDV, tapu, emlak gibi konut ile doğrudan ilgili vergi ve harçlarda kolaylıklar sağlanmalı.

  • Kayıtdışı istihdamın kontrol altına alınması için sigorta primleri düşürülmeli, çeşitli teşvikler verilmeli.

  • Kamu sektörü ve özel sektör işbirliği kurulmalı; PPP (Public-Private Partnership), Özel Sektör Katılımı, Yİ (Yap-İşlet) ve YİD (Yap-İşlet-Devret) düzenlemeleri etkin bir şekilde kullanılmalı.

  • Sektördeki finansmanı rahatlatmak için enerji ve girdi maliyetleri düşürülmeli; fiyat belirlenirken, inşaat malzemeleri dikkate alınarak hesaplanacak yeni bir enflasyon rakamından faydalanılmalı.

  • İnşaat malzemelerinde aşırı fiyatlandırmanın, haksız kazancın önlenmesi için makul piyasa fiyatlarının duyurulması ve denetimlerin artırılması, fahiş fiyatlardan satış yapanların sicillerinin tutulması gerekmekte.

  • İnşaat girdileri için fiyat farkı kararnamesi çıkartılmalı, sabit fiyatla iş alanlara dahi fiyat farkı verilmeli, TEFE ve TÜFE'den kaynaklanan farklar ödenmeli.

  • Devletten ihale yöntemi ile iş alan ancak içinde bulunduğumuz dönemde cezai duruma düşen firmalara piyasa şartları mücbir sebep kabul edilerek ek süre verilmeli.

  • Kaçak yapılar ıslah edilerek devletin gelir elde etmesi sağlanmalı.

  • Depreme dayanıklı, nitelikli bina inşaatının teşvik edilmesi gerekmekte. Deprem zarar riskini azaltmak için, İstanbul'daki mevcut yapı stokunun depreme ne ölçüde dayanacağının bilinmesi, yıkılacak binaların belli bir plan çerçevesinde ve belirlenecek önceliklere göre güçlendirilmesi ya da güçlendirilmeyecek binalarda oturanların başka yerlere taşınması gerekmekte.

  • Depremde hasar gördüğü için yıkılıp yeniden yapılan binalardan ve depreme hazırlık için yapılan bina yenileme inşaatlarından inşaat ruhsat harçları alınmamalı.

  • Yurtdışı müteahhitlik hizmetlerinde, teminat mektubu temin imkanının kalıcı ve güçlü bir şekilde çözülmeli ve işin çözümü sadece ticari bankalara bırakılmayarak devlet tarafından bulunmalı.

  • Mektuplarda alınacak komisyonlara, dünya ölçeği dikkate alınıp bir sınırlama getirilmeli.

  • Politik ve ticari risk sigortasının mutlaka hayata geçirilmesi, bu konuda Hazine ve Türk EximBank'ın ortak bir portföy oluşturması gerekmekte.

  • Yurtdışı müteahhitlik hizmetlerine kaynak yaratabilmek için, geçmişte Rusya ile yapılmış olan anlaşmalarda olduğu gibi petrol, doğal gaz ve askeri alımlarda off-set anlaşmaları yapılmalı. İhracat gibi yurtdışı müteahhitlik hizmetleri de teşvik edilmeli.

  • Yurtdışında yapılan işlerde işçilik seviyesi daha yüksek olması sebebiyle, daha çok işçilik bedellerinin ülkeye transferine imkan verebilmek ve daha çok insanımızın yurtdışında iş bulmasının önünü açabilmek için, Türk çalışma mevzuatının ve SSK prim miktarlarının yurtdışı şantiyelerde uygulama zorunluluğundan vazgeçilmeli.

    Geri dön   Yazdır   Yukarı


  • ALPORT Trabzon Liman İşletmeciliği

    Ana Sayfa | Gündem | Politika | Ekonomi | Dünya | Aktüel | Spor | Yazarlar
    Televizyon | Sağlık | Bilişim | Diziler | Künye | Arşiv | Bize Yazın
    Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur. Kaynak gösterilmeden çoğaltılamaz. © Yeni Şafak
    Tasarım ve içerik yönetimi: Yeni Şafak İnternet Servisi