|

23 günde 10 milyar ciro

Dünyanın sayılı alışveriş festivalleri arasında yer alan İstanbul Shopping Fest dördüncü yılında cirosunu yüzde 23,6 arttırarak 10,2 milyar TL ticaret hacmine ulaştı. Yabancıların ilgisi rekor düzeye ulaştı. İSF İcra Kurulu Başkanı İbrahim Çağlar: Yakaladığımız istikrarlı başarı, hedeflerimizi büyütmemize yardımcı oldu.

Ekonomi Servisi
00:00 - 31/07/2014 Perşembe
Güncelleme: 21:45 - 30/07/2014 Çarşamba
Yeni Şafak
23 günde 10 milyar ciro
23 günde 10 milyar ciro

Perakende, turizm, gıda, ulaşım, konaklama gibi birden çok sektör için itici güç niteliği taşıyan İstanbul Shopping Fest (İSF), 2014 hedefi olan 10 milyar TL''yi yakaladı. Yabancı ve yerli ziyaretçilere ekonomik alışverişin yanısıra eğlence imkânı sunan 23 günlük festival boyunca 10 milyar 200 milyon TL ciro elde edildi.

CİRO YÜZDE 23,6 ARTTI

AVM''ler gibi konsept alışveriş noktalarının yanısıra, İstanbul kent yaşamının geleneksel ticaret noktalarına da hareketlilik getiren festivalin cirosu bir önceki yıla oranla yüzde 23.6 arttı. Geçen yılki ticaret hacmi 8 milyar 250 milyon TL olan festivalde, yabancı ziyaretçilerin yaptığı alışveriş miktarının belirgin biçimde yükseldiği gözlemlendi. En çok alışveriş haziran ortasında, en yüksek ciro iş çıkışında yapıldı.

Festival sadece alışveriş hareketliliği oluşturmakla kalmadı aynı zamanda turizmcinin de yüzünü güldürdü. İstanbul Shopping Fest kapsamında kente gelen yabancı ziyaretçi sayısı yüzde 13,82 artarak 1.090.284 kişiye ulaşırken, 1 milyonu aşkın ziyaretçi 23 günde yabancı kartlarla 711 milyon TL tutarında alışveriş yaptı. Yabancı kartlarla gerçekleştirilen alışveriş tutarı 2013 yılındaki festivale göre yüzde 58 artış gösterdi.

CADDE-SOKAKLAR DOLDU TAŞTI

İstanbul Shopping Fest 2014 rakamlarını değerlendiren İTO Başkanı & İSF İcra Kurulu Başkanı İbrahim Çağlar, hedeflenen rakamlara ulaşmanın mutluluğunu yaşadıklarını belirterek, ''Festivalin bu yılki en büyük hedeflerinden biri de etkinliklerin AVM''lerden cadde ve sokaklara taşarak, bütün kentte varlığını hissettirmesiydi. Bu hedefe ulaştık'' dedi. Çağlar; cadde ve sokaklardaki alışveriş noktalarındaki hareketliliğin ekonomik açıdan da son derece verimli sonuçlar ortaya koyduğunu dile getirdi.

2015 için çalışmalar başladı

Festivalle ilgili gelecek yıl hedeflerini şimdiden belirlemeye başladıklarını ifade eden Çağlar, ''Son yıllarda yakaladığımız istikrarlı yükseliş bize hedeflerimizi büyütme imkânı sağladı. Yakın dönem hedeflerimiz konusunda artık çok daha iddialıyız. Önümüzdeki yıllarda dünyada ''alışveriş festivali'' denilince ilk anılacak organizasyonlardan biri olacağız'' diye konuştu.

10 yıl önce