|

405 milyon lira yatırım ile 7 milyon aboneyi aştı

Grubun eğitim içeriği şirketi Sebit'in ilk çeyrekte bir online eğitim uygulamaları marketini devreye soktuğunu anımsatan Kanafani, Türk Telekom Grubu'nun global platformda ulaştığı nokta ve bilgi ve iletişim teknolojileri stratejisinin göstergesi olarak Sebit'in Türkiye, ABD ve diğer ülkelerde birçok dilde dünya klasmanında online eğitim içeriği sunduğunu kaydetti.

00:00 - 18/04/2012 Çarşamba
Güncelleme: 23:13 - 17/04/2012 Salı
Yeni Şafak
405 milyon lira yatırım ile 7 milyon aboneyi aştı
405 milyon lira yatırım ile 7 milyon aboneyi aştı

Türk Telekom Grubu yılın ilk çeyreğinde 405 milyon lira konsolide yatırım yaparken, grubun ADSL hat sayısı ilk kez 7 milyonu aştı. Türk Telekom Grubu 2012 yılı ilk çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı. Altyapıya ve teknolojiye yatırımlara devam edilirken ilk 3 ayda Türk Telekom Grubu konsolide yatırımı bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 29 artarak 405 milyon liraya ulaştı. Geniş bant interneti daha geniş kitlelere ulaştırma ve en yeni teknolojileri Türkiye'ye sunma hedefiyle atılan adımlar ile 1 milyondan fazla hanede fiber internete erişim sağlandı. Türk Telekom Grubu sabit geniş bant hat sayısı ilk kez 7 milyonu aşarken ilk 3 ayda net 238 bin artış gerçekleştirildi. Böylece 2003 yılında Türkiye'de Türk Telekom tarafından sunulmaya başlanan ADSL hizmeti abonesi 1. çeyrek itibariyle en yüksek sayısına ulaştı.

BÜYÜMEDE AVEA UNSURU

Türk Telekom Grup CEO'su Hakam Kanafani, Türk Telekom'un 2012 birinci çeyrek sonuçlarına ilişkin değerlendirmesinde şunları kaydetti: “Konsolide çeyrek gelirlerimiz yıldan yıla yüzde 3 artarak 3 milyar liraya ulaştı ve elde ettiğimiz yüzde 42 FAVÖK marjına, net karımızda yıldan yıla yüzde 27'lik bir artış eşlik etti. Mobil pazardaki yoğun rekabete rağmen mobil şirketimiz Avea, müşteri tabanını ve gelirlerini arttırarak akıllı büyüme stratejisine devam etti. Avea ilk çeyrekte net 170 bin abone elde etti ve toplam müşteri bazını yıldan yıla yüzde 9 artırarak abone sayısını 12,9 milyona çıkardı. Yenilikçi tarifeler ve katma değerli hizmetler ile Avea, Türk Telekom Grubu'nun büyümesini sağlayan ana unsurlardan biri olmaya devam etti.”


12 yıl önce