|

Alışverişte 'Gün Bugün' diyenler hızla çoğalıyor

İTO'nun öncülüğünde başlatılan Alışveriş İçin Gün Bugün kampanyasına katılan mağaza sayısı 1 günde 10 bin arttı. İlk günkü izlenimler kampanyanın işe yarayacağı yönünde

00:00 - 24/11/2008 Pazartesi
Güncelleme: 03:11 - 24/11/2008 Pazartesi
Yeni Şafak
Alışverişte 'Gün Bugün' diyenler hızla çoğalıyor
Alışverişte 'Gün Bugün' diyenler hızla çoğalıyor

İstanbul Ticaret Odası (İTO) tarafından İstanbul Büyükşehir Belediyesinin (İBB) desteğiyle "Alışveriş İçin Gün Bugün" sloganıyla önceki gün başlatılan alışverişi teşvik kampanyasına ilgi giderek artıyor. Kampanyalarda indirim oranlarının, ilgili derneklerin üyeleri arasında değişiklik gösterirken, yüzde 10 ile yüzde 70 arasında olduğu ve maliyetine satış yapan firmaların da yer aldığı kaydedildi. İTO Yönetim Kurulu Başkanı Murat Yalçıntaş, 24 dernek, 14 bin firma ve 65 bin mağaza ile başlayan kampanyaya katılan dernek sayısının 32'ye, katılım gösteren firmaların sayısının 16 bine ulaştığını, satış noktası sayısının ise 75 bini aştığını bildirdi.

HER SEKTÖRDEN DESTEK VAR

Dernekler dışında sektörlerden bağımsız mağazaların da yoğun katılım taleplerini İTO'ya ulaştırdıkları bilgisini veren Yalçıntaş, bunun çok sevindirici olduğunu, kampanyaya üretici ve pazarlamacı işletmelerin yanı sıra banka, medya ve yerel yönetimlerin desteklerinin geldiğini ifade etti. Murat Yalçıntaş, "İTO ve İBB olarak başlattığımız kampanya sağlıklı bir ekonomi, işleyen bir reel sektör, istihdam kapasitesini bozmayan işletmeler ve elbette işini, aşını koruyan tüketicilerimiz için büyük bir kazanım olacaktır. Yani birlikte hareket, hepimize bereket getirecektir" dedi.


İstanbul bölgenin AVM'si olabilir

Piyasaların bu kampanya ile biraz soluk alacağını dile getiren İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçılan Birliği (İTKİB) Başkanı İsmail Gülle, 'Moralite açısından piyasaların buna ihtiyacı vardı. Bir yandan firmaların stoğu azalırken diğer yandan da insanlar indirimlerle daha ucuza alışverişlerini yapacak. Bu kampanya genişlerse İstanbul'un alışveriş merkezi (AVM) olması yönünde ilk adım atılmış olur. Gezdiğim birkaç AVM'de 'Alışveriş İçin Gün Bugün' kampanyasının etkileri kendisini göstermiş vaziyette. Bu kampanyanın amacına hizmet edeceğini düşünüyorum' dedi.




15 yıl önce