|

Amerika hapşırırsa biz zatürree oluruz

Tekstil Konfeksiyon İhracatçı Birliği Başkanı Güntaş, Avrupalı alıcıların, yılbaşına yönelik siparişlerini geçen yıla göre azaltmaya başladığını belirterek, "ABD hapşırırsa biz zatürree oluruz, tedbirli davranmalıyız" dedi

Ekonomi Servisi
00:00 - 18/09/2008 Perşembe
Güncelleme: 22:54 - 17/09/2008 Çarşamba
Yeni Şafak
Amerika hapşırırsa biz zatürree oluruz
Amerika hapşırırsa biz zatürree oluruz

ABD ekonomisinde banka iflaslarıyla ortaya çıkan sorunların Avrupa ekonomilerine de sıçrama tehlikesi, Denizlili tekstil ve konfeksiyon şirketlerini endişelendirdi. Yılbaşına yönelik siparişlerde daralma sinyallerinin gözlendiğini belirten Denizli Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Raşit Güntaş, ABD ekonomisinde yaşanacak bir duraklamanın Türkiye ekonomisini de önemli oranda etkileyebileceğini söyledi. "ABD hapşırırsa biz zatürree oluruz" diyen Güntaş, "Bir kriz ortaya çıkarsa bundan herkes nasibini alacak. Zaman içinde bu etkilerin ne oranda kalacağı görülecektir. Artık daha fazla tedbirli davranmak zorundayız" dedi.

KRİZLERLE DENEYİM KAZANDIK

Türkiye ekonomisinin geçmişte birçok krizle karşı karşıya kaldığını, tekstil sektörünün krizlerde önemli deneyimler kazandığını belirten Güntaş, "Kriz dönemlerinde siparişler küçülebilir ancak biz küçük siparişlerle iş yapma esnekliğine sahibiz. Kriz tehdit olabileceği gibi bazıları için fırsat da olabilir" dedi. Güntaş, hükümetin tekstil için açıkladığı teşviklere uygun yatırımların yapılmasının mümkün olmadığını belirtti.

TALEBE GÖRE SİPARİŞ ARTABİLİR

Denizli'den yıllık 30 milyon euroluk tekstil ihracatı gerçekleştiren Deniz Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Derya Baltalı ise, Avrupalı alıcıların, yılbaşına yönelik siparişleri geçen yıla göre azaltmaya başladığını belirterek, “Geçen yıl bu dönemlerde 100 bin adetlik sipariş veren bir firma bu yıl 60 bin adede düşürdü. Talebe göre siparişi artırabileceklerini belirtiyorlar. Bu durum bizim endişelerimizi artırıyor” dedi.



Pazarlama çalışmalarına ağırlık verilmeli

İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Hikmet Tanrıverdi, ABD'de yaşanan krizin Avrupa'ya etkilerinin olabileceğini belirterek, “Hazır giyim direkt tüketiciyle ilgili bir sektör. Yaşanan bir krizde ilk etkilenecek sektörlerden biri. Avrupa ve ABD'de zaten hazır giyimde yüzde 3 civarında bir daralma söz konusuydu. Bu rakamın daha da yükseleceğini düşünüyoruz. Bu durumda elbette bu ülkelere yapılan ihracatta sıkıntılar doğacaktır. Zaten sektörde sıkıntı vardı. Aşırı değerli YTL ihracatçılarımıza sıkıntı yaratıyordu. Krizden daha az etkilenmek için pazarlama konusunda daha aktif olmalıyız. Krizle birlikte sorunlar büyüyebilir. Biz İHKİB olarak bu konuda çalışıyoruz. Önümüzdeki dönemde rekabet çok önemli bir hale gelecek” dedi.



16 yıl önce