|

AVM''lere sanal rakip

Türkiye''de 36 milyona ulaşan internet kullanıcılarının 10 milyonu internetten alışveriş yapıyor. Bu yılın sonunda 50 milyar TL''ye ulaşması beklenen online alışveriş AVM''lerin yerini almaya başladı.

.
00:00 - 1/08/2014 Cuma
Güncelleme: 23:12 - 31/07/2014 Perşembe
Yeni Şafak
AVM''lere sanal rakip
AVM''lere sanal rakip

Türkiye''de geçen 25 yılda hızla yaygınlaşan alışveriş ve yaşam merkezlerinde (AVM) rüzgar tersine dönmeye başladı. Ülkemizde 36 milyona ulaşan internet kullanıcılarının 10 milyonunun internetten alışveriş yapması, AVM''lerin ve perakende sektörünü dönüştürerek yüz yüze alışverişin yerini almaya dı. Hali hazırda 48 ilde 300 AVM''nin faaliyet gösterdiği perakende sektöründe bu sayının 2015 yılı sonuna kadar 400''ün üzerine çıkması bekleniyor.

13 MİLYON METREKARE

Tüm AVM''ler yan yana konulduğunda, tüketiciler 13 milyon metrekarelik dev bir alanda gezinerek her türlü alışverişini eliyle seçerek yapma imkânı buluyor. E-alışverişin artmasıyla birlikte büyüyen e-lojistik sektörü hakkında konuşan Sertrans Logistics CEO''su Nilgün Keleş, ''2014 yılı sonuna kadar 2 milyon kişinin daha sisteme girmesiyle yaklaşık 50 milyar TL''lik hacme ulaşması beklenen e-lojistik sektörü ekonomi dünyasının yeni büyüme talanı olarak görülüyor. Pek çok firma bu alanda yatırım yapıyor ve sektör içinde yeni bir uzmanlık alanı gelişiyor'' diyor.

Gizli güç e-lojistik

Hizmet kalitesinin çıtasını yükseltmek isteyen şirketlerin, e-ticarette ''iş ortağı şirket arayışına hız verdiklerini belirten Keleş, sözlerini şöyle sürdürdü: ''Çünkü başarılı e-ticaretin arkasındaki gizli güç etkili e-lojistik uygulamalarıdır. Etkili lojistik operasyonlar ürün satışına destek verir ve satışları arttırır. Firmaların lojistik operasyonlarını bir kâr merkezi olarak görmeleri, işlemlerin verimliliğini ve maliyetini ölçmeleri çok önemlidir'' dedi.

10 yıl önce