|

Bayezid iki kıtayı birleştirecek

Marmaray'dan sonra, İstanbul trafiğini rahatlatacak İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi'nin tünel açma işlemi başladı. Avrasya Tüneli Projesi'yle, Göztepe-Kazlıçeşme arasındaki yolculuk süresi 15 dakika olacak. Yıldırım Bayezid isimli tünel açma makinesi Boğaz'ın altında günde 10 metre kazı yapacak.

.
00:00 - 20/04/2014 Pazar
Güncelleme: 19:04 - 19/04/2014 Cumartesi
Yeni Şafak
Bayezid iki kıtayı  birleştirecek
Bayezid iki kıtayı birleştirecek

Marmaray'ın kardeşi, 'İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi (Avrasya Tüneli)' projesinin tünel açma işlemi Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla başlatıldı. İstanbul Boğazı Karayolu Geçiş Projesi, Asya ve Avrupa yakalarını, deniz tabanının altından geçen bir karayolu tüneli ile birbirine bağlayacak. Avrasya Tüneli Projesi'yle, Göztepe-Kazlıçeşme arasındaki yolculuk süresi 15 dakikaya kadar inecek. Avrasya Tüneli tamamlandığında iki kıta arasında 4 karayolu geçişi olacak.

DÜNYADA 2. SIRADA

Yıldırım Bayezid adı verilen Tünel Açma Makinesi, Almanya'da özel olarak üretildi. Deniz tabanı altında yapılan kazı çalışmaları, bu projeye özel olarak tasarlanan tünel açma makinesi (Tunnel Boring Machine-TBM) ile gerçekleştiriliyor. Herrenknect tarafından Almanya'da üretilen TBM'nin montaj işlemleri Türkiye'de gerçekleştirildi. Anadolu yakasında çalışmaya başlayan tünel açma makinesi, deniz tabanının yaklaşık 25 metre altından toprağı kazarak ve iç çeperleri oluşturarak ilerliyor. Günlük ilerleme hızı ise ortalama 8-10 metre olacak. TBM, bentonit bulamacı kullanan tünel açma makineleri arasında 11 bar arın basıncı ile dünyada 2. sırada, 13,7 metre kazı çapı ile dünyada 6. sırada yer alıyor.

100 DEĞİL 15 DAKİKA

Avrupa ve Asya yakalarında toplam 9,2 kilometrelik güzergâhta ise yol genişletme ve iyileştirme çalışmaları yapılacak. İstanbul'da trafiğin çok yoğun olduğu güzergâhta yolculuk süresi 100 dakikadan 15 dakikaya kadar inerken güvenli ve konforlu yolculuk imkânı sağlanacak.

DEVLETE SIFIR MALİYET

Proje yatırımı için kamu hiçbir harcamada bulunmayacak. İşletme süresinin tamamlanması ile Avrasya Tüneli kamuya devredilecek. Proje yap-işlet-devret modeliyle, yaklaşık 1,3 milyar dolarlık finansmanla gerçekleştirilecek. Yatırım için 960 milyon dolarlık uluslararası kredi sağlandı. 285 milyon dolarlık öz kaynak Yapı Merkezi ve SK E&C tarafından temin edildi.

GÜNDE 10 METRE

Kazı çapı itibariyle dünyada altıncı olan makinenin basınç dayanımı itibariyle de dünyada ikinci sırada olduğunu aktaran Elvan, günde yaklaşık 10 metre kazı yapacak olan makinayla, Haydarpaşa Limanı'ndan Cankurtaran'a kadar 3,4 kilometrelik kesimi 1,5 yıldan daha kısa sürede geçmeyi planladıklarını söyledi. Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım A.Ş. (ATAŞ), 2009 yılında İstanbul Boğazı Karayolu Geçiş Projesini gerçekleştirmek üzere kuruldu.

HER AÇIDAN KAZANÇLI PROJE

Hızlı: Asya ve Avrupa yakaları arasında 100 dakikaya varan ulaşım süresi 15 dakikaya inecek.

Ekonomik: Avrasya Tüneli Projesi ise Kazlıçeşme - Göztepe arasındaki en kısa güzergâh olacağı için yakıt masrafı düşecek

Güvenli: Dünyanın önde gelen mühendislik projelerinden biri olan Avrasya Tüneli Projesi, 24 saat boyunca güvenli, sağlıklı ve kesintisiz trafik akışı için gelişmiş bir sisteme sahip olacak.

En ileri tasarım: tünel, deprem ve tsunami risklerinden etkilenmeyecek yapıda inşa edilecek. Öyle ki; tünel üstün güvenlik özellikleriyle gerektiğinde sığınak olarak da kullanılabilecek.

Çevreci: Uluslararası standartlarda örnek bir Çevre ve Sosyal Etki Değerlendirmesi (ÇSED) raporu bulunan Avrasya Tüneli, çevresel ve sosyal etkiler konusunda son derece duyarlı.

İstanbul'a 80 milyar lira

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, İstanbul'un ulaşım ve iletişim altyapısına verdikleri öneme işaret ederek, 'Bu amaçla İstanbul'un ulaşımı için 80 milyar liralık bir yatırım başlattık' dedi. Elvan, projenin İstanbul trafiğini önemli ölçüde azaltacağını söyledi. İstanbul'un dünyanın en önemli merkezlerinden biri haline geldiğini belirten Elvan, şehrin ulaşım ve iletişim altyapısını dünya standartlarının üzerine çıkarmak için yapılan çalışmalara işaret ederek, bu amaçla İstanbul'un ulaşımı için 80 milyar liralık yatırım başlattıklarını kaydetti.

10 yıl önce
default-profile-img