|

Dell ultrabook ile kuralları değiştirdi

IDC araştırma şirketi verilerine göre Türkiye'de yüzde 8.3 pazar payına ulaşan Dell'in Türkiye Tüketici ve KOBİ'den Sorumlu Ülke Müdürü Önder Börtücen “Yeni dönemde Intel geleneksel bilgisayarlardan daha hafif ve güçlü olan 'ultrabook' adı verilen ürünler öne çıkıyor” dedi

Melih Bayram Dede
00:00 - 19/04/2012 Perşembe
Güncelleme: 23:00 - 18/04/2012 Çarşamba
Yeni Şafak
Dell ultrabook ile kuralları değiştirdi
Dell ultrabook ile kuralları değiştirdi

Türkiye'de geçen sene 187 bin bilgisayar sattıklarını açıklayan Dell Türkiye Tüketici ve KOBİ'den Sorumlu Ülke Müdürü Önder Börtücen, “Türkiye'de pazar payımız IDC araştırma şirketi verilerine göre yüzde 8.3. En çok ortalama kullanıcılara hitap eden Inspiron serisi ürünler satılıyor. Ancak üst sınıf ürünümüz olan XPS serisi ürünler ilgi görüyor. XPS serisi, Dell'in satışlarının yüzde 20'sini oluşturuyor. Bu segment 2011'de yüzde 204 gibi büyük bir hızla büyüyor.” dedi.

HEDEF 10 BİN BİLGİSAYAR

Tablet bilgisayar pazarına ilişkin görüşlerini de paylaşan Börtücen, “5, 7 ve 10 inç ekranlı olmak üzere üç farklı tablet bilgisayarımız var. Yeni bir tablet bilgisayar çıkarmak için çalışmalar devam ediyor. Dell, 3 senedir tablet üretiyor. Tabletler bundan sonra hayatımızda olacak” şeklinde konuştu.

Yeni dönemde Intel platformunda üretilen, geleneksel bilgisayarlardan daha hafif ve güçlü olan 'ultrabook' adı verilen ürünlerin öne çıktığını söyledi.

Börtücen, sözlerine şöyle devam etti: “Dell'in portföyündeki en yeni ve en yüksek mobiliteye sahip dizüstü bilgisayar olan XPS modeller, 11 ve 13 inçlik güneş ışığından etkilenmeyen ekranlara sahip. Özellijle Dell XPS 13, Dell'in tüketici dizüstü bilgisayar satışlarının yüzde 20'sine ulaşan ve geliri geçtiğimiz yıldan bu yana yüzde 207 artan XPS markasının da en yeni üyesi. XPS 13, hareket halindeki kullanıcıların aradığı ikinci kuşak Intel Core i işlemciler, Intel HD 3000 grafik kartı ve üstün görüntü deneyimi sağlayan parlak, yüksek çözünürlüklü 300 nit WLED ekran gibi tüm özellikleri her yere gidebilen şık tasarımlı ultra taşınabilir bir cihazda sunmaktadır. Bu ürünlerde ısınmayı asgariye indirmek için karbon fiber malzeme kullanıldı. Bu yıl 10 bin satışı hedefine ulaşmayı bekliyoruz.”


Kullanıcı farklılık istiyor

Son 10 seneye bakıldığında kullanılan bilgisayarların teknik özelliklerinde pek değişiklik yaşanmadığını ifade eden Börtücen, şunları söyledi: “Bilgisayarlardan beklentilerimiz çabuk değişiyor. Öğrenci ve aileler bilgisayarlarda farklı özellikler, farklı tasarımlar arıyorlar. Profesyonel kullanıcılar ise daha uzun pil ömrüne sahip, performanstan ödün vermeyen ürünleri talep ediyor. 'Ultrabook'lar, 9 saate varan pil ömrü ve bin 359 gramdan başlayan ağırlıklarıyla sunuluyor.”



12 yıl önce