|

Hangi ürünler daha kârlı?

Türkiye petrokimya sektörünün tek hammadde üreticisi Petkim, Güneydoğu Anadolu Bölgesi''ndeki müşterileriyle Gaziantep''te bir araya geldi. Türkiye''nin katma değer ürünlerin üretimine daha çok yönelmesi gerektiğini belirten Petkim Genel Müdürü Sadettin Korkut, ''2 bin 500 TIR çimento satarsak bir TIR bilgisayar alabiliriz.

Cihan
00:00 - 26/09/2013 Perşembe
Güncelleme: 18:20 - 26/09/2013 Perşembe
Yeni Şafak
Hangi ürünler daha kârlı?
Hangi ürünler daha kârlı?

Bir tane iPad için 2 ton domates satmamız gerekiyor. 27 TIR mermer verirsek bir tomografi cihazı alabiliyoruz. İşte bu yüzden katma değerli ürünlere daha çok yönelmemiz gerekiyor'' dedi. Türkiye petrokimya sektörünün tek hammadde üreticisi Petkim, farklı şehirlerde gerçekleştirdiği müşteri buluşmalarına devam ediyor. Güneydoğu Anadolu Bölgesi''nde faaliyet gösteren müşterileriyle Gaziantep Organize Sanayi Bölgesi''nde bir araya gelen Petkim yöneticileri, yeni satış ve pazarlama stratejileri ile Petkim Yarımadası''nda gerçekleştirilecek entegre yatırımlar hakkında bilgiler paylaştı. Petkim Genel Müdürü Sadettin Korkut, Gaziantep''in başta plastik sektörü olmak üzere, petrokimyanın temel hammadde olarak kullanıldığı sektörlerde önemli kuruluşlara ev sahipliği yaptığını, bu işletmelerde yılda 1 milyon tona yakın Polipropilen tüketildiğini söyledi. Sadettin Korkut, müşteri buluşmalarının Petkim iş süreçlerini iyileştiren önemli bir etki sağladığını dile getirdi.

Katma değerli ürünleri daha fazla üretmeye ihtiyaç var

Türkiye''de katma değerli ürünleri daha fazla üretmeye ihtiyaç olduğunun altını çizen Petkim Genel Müdürü Korkut, ''Petrokimya ürünleri üretiminde dünyada 33''üncü sıradayız. Dünya rekabet gücü endeksi sıralaması bakımından 44''üncü sıradayız. G20''da 16''ıncı sırada olan Türkiye''nin diğer faaliyetlerde de çok daha iyi yerlerde olması gerekiyor. Standart malları üretmekten daha ziyade katma değerli üretmeye doğru gitmemiz gerekiyor. 2 bin 500 TIR çimento satarsak bir TIR bilgisayar alabiliriz. Bir tane Ipad için 2 ton domates satmamız gerekiyor. 27 TIR mermer verirsek bir tomografi cihazı alabiliyoruz. İşte bu yüzden katma değerli ürünlere daha çok yönelmemiz gerekiyor.'' diye konuştu.

Müşteri odaklı, pazarın ve piyasanın beklentilerini sürekli izleyen bir satış stratejisi

Şirketin müşteri odaklı, pazarın ve piyasanın beklentilerini sürekli izleyen bir satış stratejisi benimsediğine değinen Korkut, dünyanın en açık rekabet şartlarını taşıyan petrokimya sektöründe güçlü bir şekilde rekabet ettiklerini kaydetti. Gaziantep''in başta plastik sektörü olmak üzere, petrokimyanın temel hammadde olarak kullanıldığı sektörlerde önemli kuruluşlara ev sahipliği yaptığını hatırlatan Korkut, bu işletmelerde yılda 1 milyon tona yakın polipropilen tüketildiğini vurguladı.

Çekim merkezi haline geldi

1970''lerin başında Türkiye''nin ilk organize sanayi bölgelerinden birinin Gaziantep''te oluşturulduğunu belirten Korkut, geçen zaman içinde bu şehrin sadece Güneydoğu''nun değil Türkiye''nin çekim merkezlerinden biri haline geldiğini söyledi. sanayicilerin artan talebini karşılamak için zamanla yeni organize sanayi bölgelerinin oluşturulduğunu anlatan Korkut, ''Bugün tekstil, gıda, plastik ve kimya gibi alanlarda 778 adet şirket 5 Organize Sanayi Bölgesi''nde faaliyet gösteriyor. Bu şirketler 100 bin kişiye istihdam sağlarken geçen yıl Türkiye''ye 5 milyar 879 milyon dolar ihracat geliri kazandırdı.'' diye konuştu.

Entergre yatımları maliyet verimliliği kazandıracak

SOCAR''ın Petkim Yarımadası''nda planladığı entegre yatırımların birer birer hayata geçirildiğini, başta STAR Rafinerisi ve STEP Enerji Santrali''nin devreye girmesi ile şirketin üretim maliyetlerinde ciddi verimliliğe ulaşacağını kaydeden Korkut, sözlerini şöyle sürdürdü: ''Müşterimizi dinleyip, anlayıp, onlara daha iyi hizmet verebilmenin arayışı içindeyiz. Sizlerle beraber iş yapacağız. Ekmeğimizi birlikte büyüteceğiz. Türkiye''nin sınırları açık, herkes istediği yerden istediği malı getirebiliyor. Pazar odaklı dinamik planlama, optimizasyon, maliyet düşürme ve operasyonel verimlilik ile sürdürülebilir karlılık odaklı hareket ediyoruz. Petkim, dünyada onlarca rakibi ile mücadele eden bir şirket. Avantajlarımız ise elbette en başta ürünlerimizin kalitesi, teknik destek üstünlüğümüz, insan kaynağımız ve müşterimizin her an yanında olmamız. Müşterilerimizin dile getirdiği her türlü öneri ve eleştiriyi dikkatle dinledik, notlarımızı aldık. Düzenlediğimiz bu toplantılar, iş süreçlerimizi iyileştiren çok önemli bir etki sağlıyor.''


11 yıl önce