|

Tüketici en çok kredi kartından şikayetçi

Tüketiciler Birliği Başkanı Nazım Kaya, 2009 yılında en çok şikayetin kredi kartından geldiğini söyledi. Kaya, 2010'da da tüketici haklarının takipçisi olacaklarını açıkladı

Fahri Sarrafoğlu
00:00 - 3/01/2010 Pazar
Güncelleme: 22:52 - 2/01/2010 Cumartesi
Yeni Şafak
Tüketici en çok kredi kartından şikayetçi
Tüketici en çok kredi kartından şikayetçi

Türkiye'de bir zamanlar “satılan mal geri alınmaz” levhalarını görürdük. Veya “müşteri velinimetimizdir” levhaları da vardı. Ama giderek müşteriye bakış ya da tüketiciye bakış aradan geçen süre içerisinde değişti. Hakkını aramayan tüketiciden bugün en ufak bir haksızlık karşısında sesini çıkartan tüketicilerin sayısı giderek artıyor. Tabii bunda en çok emeği geçen Tüketici Dernekleri oluyor. Tüketiciler Birliği Başkanı Nazım Kaya, 2009 yılında en çok şikayetin kredi kratlarından geldiğini açıkladı.

2009 TÜKETİCİLERİN SOĞUK YILI OLDU

2009 yılı ülkemiz tüketicisi açısından kara, karanlık ve soğuk yıl olarak tarihe geçti, açıklamasını yapan Kaya, temel ihtiyaçlarını dahi karşılamakta zorlanan tüketici sayısında büyük artış olduğunu dile getirerek tüm sektörlere destek veren hükümetin tüketici için de kriz paketi açmasını beklediklerini ifade etti. Dünya'da bankalar zarar ederken Türkiye'de kar etmesinin sebebinin, bankalara olan kredi kartı ve kredi borçları nedeni ile birçok tüketicinin adeta bankalar çalıştığını belirtti .

CEPTE TARİFE OYUNLARI MAĞDUR ETTİ

İletişim sektöründe tarife oyunları nedeni ile birçok tüketicinin mağdur edildiğinden yakınan Kaya, Tüketiciler Birliğinin 2009 yılında büyük mesaisinin cepte tarife oyunları olduğunu ifade etti. Kaya, sözlerini şöyle sürdürdü: “Tüketiciler özel sektör tarafından yaşatılan haksız uygulamaların önünü kesebilse dahi hükümet tarafından zamlarına engel olamamıştır. Akaryakıt fiyatlarındaki tepkiler nedeni ile oluşan 40 krş luk indirimin gece yarısı operasyonu yapılarak vergi artışı ile yok edilmesi ise tüketicileri üzmüştür.”


'Cepten indirme'ye iptal kararı

Antalya'da cep telefonuyla oyun indirdiği gerekçesiyle 682 TL'lik faturaya itiraz eden tüketici öğretmen, hukuk mücadelesini zaferle sonuçlandırdı. Mağdur öğretmenin şikayetini haklı bulan Hakem Kurulu, yaptığı değerlendirmede 'Tüketicinin kullanmış olduğu cep telefonunun oyunlara girme kapasitesi yoktur. Sabit gelirli bir kişinin sabahtan akşama kadar bilgisayar başında oturup bu oyunları indirmesi söz konusu değildir' ifadelerine yer verdi. Tüketici Hakem Heyeti bahse konu GSM şirketinin parayı Şen'e geri ödemesine karar verdi. Tüketici hakem heyetinin kararının ardından ise GSM şirketi, karara itiraz etti.




14 yıl önce