|

Vodafone Türkiye''den dijital büyüme

Dijital Dönüşüm Hareketi kapsamında iki yılda 2 milyar TL''lik yatırım açıklayan Vodafone Türkiye, hamlesinin karşılığını istikrarlı büyümeyle pekiştirdi. 19 çeyrektir büyüyen şirket, ilk çeyrek çıkışını sürdürerek servis gelirlerini 1,4 milyar TL''ye çıkardı

.
00:00 - 26/07/2014 Cumartesi
Güncelleme: 23:36 - 25/07/2014 Cuma
Yeni Şafak
Vodafone Türkiye''den dijital büyüme
Vodafone Türkiye''den dijital büyüme

Kasım 2013''te Dijital Dönüşüm Hareketi''yle stratejik yatırım programını başlatan Vodafone Türkiye, istikrarlı büyümesini sürdürdü. 19 çeyrektir kesintisiz çift haneli büyüyen şirket, 2014-15 mali yılının ilk çeyreğinde de bu çıkışını sürdürerek servis gelirlerini yüzde 10,8 artırarak 1,4 milyar TL''ye ulaştırdı. Veri gelirlerini geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 50 artıran Vodafone Türkiye, abone sayısını da 20,4 milyona çıkardı.

İSTİKRAR SÜRECİ

Vodafone Türkiye CEO''su Gökhan Öğüt, ''2014-15 mali yılının ilk çeyreği; bireylerden kurumlara, sosyal hayattan ekonomik yaşama kadar Türkiye''nin uçtan uca dijital kalkınması hedefiyle ilan ettiğimiz Dijital Dönüşüm Hareketi''nin istikrarlı büyümemize katkı sağladığı bir dönem oldu'' dedi.

YATIRIMA ODAKLANDI

Yatırımı odak noktasına alarak Türkiye''nin dijital geleceğinin lideri olma vizyonuyla hedeflerine ilerlediklerini dile getiren Öğüt, ''2 yılda toplam 2 milyar TL''nin üzerinde yatırım yapacağız'' dedi.

4G''yi de dolaşıma soktuk

Öğüt,'''Dijital bağlantılı Türkiye için Teknoloji Yatırımları''mız kapsamında 4G''yi uluslararası dolaşıma açtık'' diyerek şöyle devam etti: ''Artık, 4G özellikli cihaz sahibi müşterilerimiz; İtalya, İspanya, Yunanistan Romanya ve Portekiz gibi ülkelere yapacakları ziyaretlerde, RED tarifeleriyle Türkiye''deymiş gibi ücretlendirilerek bu teknolojinin olanaklarını deneyimleyebiliyorlar.''

Abone başına gelir 22,1 TL

20 ülkede hayata geçirilen Vodafone Red tarifeleri, Türkiye''de de faturalı abone bazındaki büyümenin lokomotifi oldu. Şirketin, faturalı abone sayısı 8,2 milyona çıkarak toplam abone bazının yüzde 40''ına ulaştı. Şirketin ortalama abone başına geliri, finansal yılın birinci çeyreğinde 22,1 TL olarak gerçekleşti. ''İşOrtağım'' platformu ve ''Toplam İletişim Hizmetleri Stratejisi'' ile kurumsal segmentte de büyümesini sürdüren Vodafone Türkiye, kurumsal mobil servis gelirlerini yüzde 16 artırdı.


10 yıl önce