|

Egea’ya ayrı üretim bandı

Fiat Egea’ya olan yoğun talep, yatırımı da beraberinde getirdi. Amerika ve Avrupa'dan gelen aşırı talep üzerine Tofaş, 50 milyon avroluk yeni yatırımla ikinci gövde hattı kurma kararı aldı. Egea bandı 500 kişiye daha istihdam sağlayacak.

Yeni Şafak ve
04:00 - 5/01/2017 Perşembe
Güncelleme: 01:31 - 5/01/2017 Perşembe
Yeni Şafak

Tofaş Fabrikası 2017 yılında 50 milyon avroluk yatırımla 2. gövde hattı kurma kararı aldı. Egea'nın yurt içi satışlarındaki patlama ve özellikle Amerika ile Avrupa'dan gelen talepler karşısında 2 üretim bandında da değişikliğe giden fabrika, Egea modelini tek banttan, Fiorino modelini ise Doblo modeli ile birlikte aynı bantta üretme kararı aldı. Fabrikada 2 haftalık tatilde envanter ve bakım işlerinin yapılması planlıyor.



YILLIK HEDEFİ 250 BİN


2016 yılında 386 bin aracın üretildiği Tofaş'ta yeni yılda 450 bin aracın üretilmesi hedefleniyor. Amerika'ya Dodge markasıyla satılan Egea modeline İtalya'dan da yoğun talebin gelmesi üzerine daha önce Doblo modeliyle aynı banttan üretilen Egea'nın tek banttan üretilip üretim sayısının 2 katına çıkarılması Doblo ile MSV hattının birleştirilmesi 2017 yılında 7 bin adet Linea modelinin üretilmesi planlanıyor.



İLAVE İSTİHDAM


İkinci gövde hattı kurma kararı alınan fabrikada Fiat Egea Ailesi'nin toplam yıllık üretim kapasitesi 250 bin adete çıkarılacak. Bu rakam mevcut haliyle yıllık 190 bin adetken bu konuda 50 milyon avroluk bir yatırım yapılacak. Fabrika şu an gelen talebi karşılayamadığı için bu yatırımı 2017'nin ilk çeyreğine yetiştirmek istiyor.



Tofaş'ta ikinci gövde hattının devreye girmesiyle birlikte 2017 yılında yaklaşık 500 kişilik ilave istihdam da olacak. Geçtiğimiz yıl Mart ayında 3. vardiyaya geçip 2 bin 500 yeni istihdam sağlayan fabrika, şu an 10 bin kişinin üzerinde iş imkanı sunuyor. Fiat Egea Projesiyle birlikte hem üretimde hem de ihracatta atağa geçen Tofaş, 2016 yılında her iki alanda liderliğe oturdu. Türkiye'deki toplam üretimde 2015-2016 yılları kıyaslandığında Tofaş'ın üretiminde yüzde 34'lük bir artış söz konusu iken Türkiye otomotiv sanayinin genelinde ise traktör üretimi hariç yüzde 6'lık bir artış bulunuyor. Bu anlamda hem üretim hem ihracatta tüm sektörü ileri taşıyan fabrika 2017 yılında ayda 40 bin araç üretmeyi hedefliyor. Türkiye otomotiv sanayi geçen yıla oranla yüzde 12.7 oranında büyürken, aynı dönemde artan yüzde 54.5'lik yüksek ihracat oranıyla dikkat çekti.



Yerli üretimde en yüksek satış yapan marka oldu


Fabrikanın ürettiği Fiat markası olarak iç pazarda satılan araçların yüzde 91'i Türkiye de üretilen araçlar. Tofaş toplamı olarak değerlendirilip Alfa Romeo, Jeep, Ferrari ve Maserati markaları da ilave edildiğinde bu oran yüzde 89 oluyor. Fabrika ihracat faaliyetleriyle ilk 9 ayda 680 milyon dolar ihracat fazlası sağlamış durumda. Yaklaşık olarak bu rakam tüm otomotiv sektörünün sağladığının yarısına denk geliyor.


#Fiat Egea
#Tofaş
7 yıl önce