|

Dünya barışına açılan tünel

Avrasya Tüneli, uluslararası konsorsiyumlarla yürütülen diğer büyük projeler gibi jeostratejik ve ekopolitik açıdan büyük fayda sağlayacak. YTÜ Uluslararası İlişkiler'den Prof. Dr. Nurşin Ateşoğlu Güney, Türkiye’nin kıtaları bağlayarak barış alanları oluşturduğunu belirtirken, AK Parti Milletvekili mühendis Mustafa Ilıcalı da 7 trilyon $'lık ticaret hacmi olan coğrafyaya lojistik altyapı sunan bir tünel açıldığını kaydetti.

Yeni Şafak ve
04:00 - 22/12/2016 Perşembe
Güncelleme: 00:37 - 22/12/2016 Perşembe
Yeni Şafak

Asya ve Avrupa'yı birbirine bağlayan Avrasya Tüneli, Türkiye'ye stratejik açıdan da büyük olanak sağlayacak. Ülkemizin bu proje sayesinde Rusya'nın ötesinden Türki cumhuriyetlere kadar uzun bir coğrafyaya erişim sağladığını anlatan Yıldız Teknik Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölüm Başkanı Prof. Dr. Nurşin Ateşoğlu Güney, “Böylece Soğuk Savaş sonrasından bu güne kadar gelen jeopolitik mücadeleler içindeki tüm ülkelerin, kendi çıkarlarına rağmen barış alanı oluşturuluyor. Türkiye bunları işbirliği olarak görüp, her birini kazanca çeviriyor” diye konuştu.



BARIŞ ALANI KURULUYOR


Sözkonusu bölgede İpekyolu gibi bir çalışmanın olduğuna da dikkat çeken Güney, “Bunlar Türkiye'nin arzu ettiği gelişmeler. Erişim, bir yerden bir yere gitmek kadar, ülkeler arasındaki ilişkileri ve diyalog kapılarını açarak bu ilişkileri hızlandıracak şekilde birbirine bağlamaktır. İşbirlikleri üzerinden barış alanı oluşturmaktır. Bu anlamda Türkiye kıtaları da birbirine bağlıyor” şeklinde konuştu. Avrasya Tüneli'nin bir bakıma barış alanı oluşturmak olduğunu anlatan Güney, “İşte Türkiye petrol boru hatlarının geçişi konusundada hem doğu- batı hem kuzey-güney eksenli tüm ihtimalleri kabul ediyor. Bunları birbirine rakip olarak değil, işbirliği alanı olarak görüyor. Avrasya Tüneli de başta olmak üzere tüm bu girişimler, uzun coğrafyalar arası iletişim kanallarını hızlandırmak ve geliştirmek adına yapılan faaliyetler olarak karşımıza çıkıyor” dedi.



  1. Avrasya Tüneli'nin dün açıldığını düşünenler tünele geldi ama kapalı olduğunu görünce şaşkınlık yaşadı. Girişte bulunan ve trafiğin bugün saat 07:00'de açılacağını duyuran ışıklı uyarı levhası bile bazı sürücüleri tünelden geçiş çabasından vazgeçiremedi.



  1. GEÇİŞ İÇİN ADANA'DAN GELDİ

  2. Sinyalizasyon çalışmaları tamamlanmadığı için geçişin bugüne alındığını yeni öğrenen bir yolcu ise, Adana'dan geldiğini
  3. ve Avrasya Tüneli'ni görmek için taksi tuttuğunu söylemesi şaşırttı.

TÜRKİYE 'BEN VARIM' DEDİ


Türkiye'nin içinde bulunduğu günlere de işaret eden Güney, “Türkiye Rusya büyükelçisine yönelik suikastın hemen arkasından Avrasya Tüneli'nin açılışını zamanında yaptı. Eş zamanlı olarak Türk, Rus ve İranlı dışişleri bakanlarının planladıkları toplantıyı daha da önceye alarak gerçekleştirmesi de Türkiye'nin kendisine yönelik her türlü saldırıya karşı mücadeleye muktedir olduğunu gösteriyor. El Bab'da sürdürülen operasyonlarla insani yardım konusunda inisyatif alan Türkiye, kabiliyetleri somut başarıya dönüştürmek için iki kıtayı birbirine bağlayacak projeleri gerçekleştirerek ben varım, hala varım, sonuna kadar varım diyor” açıklamalarında bulundu.



KAMU PARA HARCAMADI


AK Parti Erzurum Milletvekili Mustafa Ilıcalı, Marmaray'ın kardeşi Avrasya Tüneli'yle çok önemli bir vizyona ulaştıklarına dikkat çekti. Ilıcalı, "Artık kara ve demiryoluyla İpekyolu Londra'dan Pekin'e bağlanmış oldu. Her iki proje, Türkiye'ye büyük prestij kazandırdı. Türk mühendislerin aktif olarak rol aldığı Avrasya Tüneli, mühendislerimizin yurt dışında daha iyi işler yapmasına da olanak sağlayacak” dedi. Ilıcalı ayrıca, yap-işlet-devret modeliyle kamunun projeye tek kuruş para harcanmadan tamamlattığını belirterek, "Yabancı bankaların kredi vermesi de ülkemizdeki siyasi istikrara güveni gözler önüne seriyor” şeklinde konuştu.






EKONOMİNİN KALBİ OLUYOR


Türkiye'nin muazzam bir altyapı oluşturduğunu kaydeden Ilıcalı, şer odaklarının bu nedenle Türkiye'yi hedef aldığını aktardı. Türkiye'nin 1,5 milyarlık nüfus, 35 tirlyon dolar gayri safi yurtiçi hasıla ve 7 trilyon dolarlık ticaret hacmi olan bir coğrafyanın ortasında yer aldığının altını çizen Ilıcalı, "Zenginlik batıdan doğuya kayıyor. Asya-Avrupa ulaştırma koridorları oluşturuyor. Marmaray, Avrasya Tüneli, 3. Havalimanı gibi projelerle ulaşım lojistiği tamamlandıktan sonra bu topraklar ekonominin kalbinin attığı alana dönüşecek” dedi.



STRATEJİK ÖNEME SAHİP


Mimar ve Şehir Plancısı Ahmet Vefik Alp ise, “Bu tüplerin oluşmasında iki ana neden ortaya çıkıyor. Sultanahmet'in, Süleymaniye'nin tarihi yapısına zarar vermemek için tüp geçidin yapılması gerekiyor. Stratejik olarak da bu projeler bir savaş anında daha korumalı. Bu nedenle Avrasya Tüneli oldukça stratejik öneme sahip” ifadelerini kullandı. Tüp geçit projesi hayalinin gerçek olduğunu dile getirilen Alp, "AK Parti hükümetinin yaptığı projeler açısından onları hep kutluyorum. Büyük ülkeler tarafından yapılan bu tarz projeleri Türkiye'nin hayata geçirmesi gurur verici” diye konuştu.



Gayrimenkul değerleri arttı


Kazlıçeşme ile Göztepe arasındaki Avrasya Tüneli, gayrimenkul yatırımcısının da yüzünü güldürdü. TSKB Gayrimenkul Değerleme Genel Müdürü Makbule Yönel Maya, Asya ile Avrupa kıtasını deniz tabanının altından karayoluyla birleştiren Avrasya Tüneli'nin her iki yakadaki giriş ve çıkışlarına yakın bölgelerde konut fiyatlarının son bir yılda yüzde 30 arttığını söyledi. Maya, şu ifadeleri kullandı: “Projeden etkilenen bölgeler Asya yakasında D-100 karayolunun Göztepe-Harem arasında kalan kısmının etrafında konumlu, Üsküdar'a bağlı Acıbadem, Koşuyolu ve Ünalan ile Kadıköy'e bağlı Hasanpaşa ve Merdivenköy mahalleleri, Avrupa yakasında ise Fatih ilçesine bağlı Cankurtaran, Yenikapı ve Yedikule mahalleleri ile Zeytinburnu ilçesinin sahil kesimi."



#Avrasya Tüneli
#Nurşin Ateşoğlu
7 yıl önce