|

İstanbul'a "Yılın Destinasyon Ödülü"

Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik, "İstanbul, dünya çapında milyonlarca tatilcinin oylamasıyla verilen 'Yılın Destinasyon Ödülü'nü aldı" dedi.

Aa
00:00 - 12/04/2014 Cumartesi
Güncelleme: 10:45 - 12/04/2014 Cumartesi
Yeni Şafak
İstanbul'a "Yılın Destinasyon Ödülü"
İstanbul'a "Yılın Destinasyon Ödülü"

Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik, turizm meslek birliği temsilcileriyle The Grand Tarabya Oteli'nde bir araya geldi. Basına kapalı toplantı öncesinde açıklama yapan Çelik, toplantıda geçen yılın değerlendirileceğini ve bu yıla ilişkin vizyon paylaşımı yapılacağını açıkladı.

Turizm sektörünün, konjonktüre ve bazı olumsuz dış etkenlere rağmen 2013'ü iyi bir performansla kapattığını dile getiren Çelik, şöyle konuştu:

"Türkiye, 2013'te toplam 34.9 milyon yabancı turist ağırlarken, yurt dışında yaşayan vatandaşlarla birlikte dışarıdan gelen ziyaretçi sayısı 39 milyonu buldu. Turizm geliri ise 2013'te yüzde 11,4 artarak, 32.3 milyar doları aştı. Turizm gelirinin yüzde 79'u yabancı ziyaretçilerden, yüzde 21'i ise yurt dışında ikamet eden vatandaş ziyaretlerinden elde edildi. Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü 2012 ekim ayı barometrelerine göre 2013'ün 8 ayında, bir önceki yılın aynı dönemine göre turizm gelirlerini yüzde 22 oranında artıran ülkemiz, bu artış hızıyla dünya üçüncüsü oldu."

Türkiye'nin 2002'de en çok ziyaret edilen ülkeler arasında 17. sırada bulunduğunu hatırlatan Çelik, Türkiye'nin son yıllarda gerçekleştirilen ataklarla rakipleriyle arasındaki farkı kapattığını, en fazla ziyaret edilen ülkeler listesinde Fransa, ABD, Çin, İspanya ve İtalya'nın ardından 6. sıraya yükseldiğini dile getirdi.

Çelik, bakanlık olarak, gelecek 4 yıl içinde dünyada en çok ziyaretçi alan ülkeler sıralamasında ilk 5 ülke içinde yer almayı hedeflediklerini vurgulayarak, Türkiye'nin turizm ürünlerini geliştirme ve bilinirliğini artırma noktasında yapılan değerlendirmeler sonucunda yeni bir strateji gereksiniminin ortaya çıktığını bildirdi.

Önümüzdeki dönemde uygulanmaya çalışılacak stratejiyi de açıklayan Bakan Çelik, "Stratejimizin merkezinde ülkemizin konumu, kültürel, tarihi, toplumsal değerleri ve üretimleri dünyaya anlatmak gayesi bulunurken, esas olarak dünyaya bir Türkiye hikayesi anlatmayı hedefliyoruz. Birçok uygarlığın hayat izlerini taşıyan topraklardan bugünün dünyasına verilecek mesajlar, tanıtımın esas omurgasını teşkil edecek. Bu stratejiyle, kültürel ve insani diplomasiyi tanıtım çalışmalarımızda etkin bir şekilde kullanacağız. Değişen strateji ile amacımız, kültürel mirasımızı ve tarihsel değerlerimizi ortaya çıkarırken, insanların, modern Türkiye'nin bugünkü hikayesini doğru anlamasını sağlamaktır" diye konuştu.

Çelik, bu yıl, geçmiş yıllardan farklı olarak reklam kampanyalarında katılımı ön plana çıkaran bir yaklaşım uyguladıklarını, dijital mecralara ek ve destekleyici olarak planlanan halkla ilişkiler faaliyetleri ve deneyimsel medya uygulamalarının gerçekleştirilmeye başlanacağını duyurdu.

Erken rezervasyondan 3 milyon yerli turistin faydalanması bekleniyor

"Tatil herkesin hakkı" sloganıyla başlatılan erken rezervasyon kampanyasının 5 yılda 8 milyon 300 bin yerli turisti erken ve ucuz tatil ile tanıştırdığını, bu yıl da 3 milyona yakın kişinin erken rezervasyon ile tatile gitmesinin beklendiğini aktaran Çelik, "Avrupalı turist Türkiye'de Türklerden daha ucuza kalıyor efsanesi de yok olmuştur. Erken rezervasyon kampanyası, ülkemiz insanının planlı ve programlı tatil alışkanlığı edinmesini, tatil sigortası sisteminin oturmasını, sezona göre yüzde 40-50'lere varan fiyat farkıyla daha ucuz tatil imkanına kavuşmasını sağlamıştır" diye konuştu.

Çelik, İstanbul'a verilen "Yılın Destinasyon Ödülü"ne ilişkin de şunları söyledi:

"Bizi sevindiren bir gelişme, salı günü başta CNN ve İngiliz Daily Mail gazetesi olmak üzere, dünya genelinde birçok ajansta, Paris'in dünya destinasyon sıralamasında zirveyi İstanbul'a kaptırdığı haberini görmek oldu. İstanbul, dünya çapında milyonlarca tatilcinin oylamasıyla verilen 'Yılın Destinasyon Ödülü'nü aldı. Bütün bu pozitif gelişmeler, yenilerinin de eklenmesiyle birlikte turizm sektörümüz açısından yeni başarılara imza atılmasını sağlayacaktır. Biz de bunu yeni hedeflerle geliştirmeye çalışacağız."

Bakan Çelik, yarın itibarıyla tüm dijital mecraları kapsayan küresel bir kampanyanın başlayacağını da duyurdu.

Toplantıya, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği Başkanı Başaran Ulusoy, Türkiye Otelciler Federasyonu Başkanı Osman Ayık, Türkiye Turizm Yatırımcılar Derneği Başkanı Murat Ersoy, Deniz Turizmi Birliği Başkanı Hakan Tellioğlu, Turizm Restoran Yatırımcıları Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Kaya Demirer, Türkiye Otelciler Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Esra Değirmenci, MAKYOL Genel Koordinatörü Sedat Boyacıoğlu ile Tarabya Oteli'nin sahibi İzzet Bayraktar katıldı.

10 yıl önce