Twitter, Facebook, Instagram gibi micro blog siteleri, gençlerin yoğun ilgi gösterdiği ve kullandığı sosyal medya mecralarının başında geliyor. Bu mecralarda birbiriyle takipleşen, mesajlaşan ve paylaşımlarda bulunan gençler, hesaplarının niteliğinden daha çok niceliğine önem veriyorlar. Kaç takipçim var, kaç RT aldım, kaç kişi gönderimi beğendi gibi sorular her geçen gün gençler arasında yeni bir rekabetin doğmasına da sebep oluyor. Ne var ki gençler üzerindeki stres sadece bu rekabetten oluşmuyor. İşte gençleri sosyal medyada strese sokan dört ana sebep:
Sosyal mecralarda ne kadar takipçim var, ne kadar beğenildim endişesi.
Olumsuz bir yorumda bulunmak veya bir gönderi yapmak. Viralleşme etkisi: Sosyal medyada paylaşılacak konunun, hızla yayılarak, kişiye negatif etki etme endişesi. Anne ve babaların, genç üzerinde, neler paylaştığını görebileceğine dönük endişe.
Popüler fotoğraf düzenleme uygulaması Instagram'a yeni bir rakip çıktı. Tadaa, geniş düzenleme fonksiyonları ile Instagram dışı alternatif arayanlar için iyi bir tercih. Özellikle 'tilt shift' efekt özelliği ile resmi odaklayan ve geri kalan kısmı flu hale getiren uygulamanın, şimdiden pek çok kullanıcının kalbini çalacağı söylenebilir.
Eğer sosyal medya bir kahve olsaydı onu nasıl açıklardık. MarketplaceMaven.com isimli sitede bunu düşünmüş ve kahve ile sosyal mecraları ilişkilendirmiş. Biz de o çalışmayı sizin için kullanılan popüler mecraları dikkate alarak Türkçeleştirdik.
Facebook: Kahveyi severim
Twitter: #Kahve içiyorum
Youtube: Kahve içerken beni izleyin
Pinterest: Kahve ile ilgili tarifler ve resimler burada
Google+: Ben kahve içen bir Google çalışanıyım
Foursquare: İşte, kahve içtiğim yer, buraya sık sık gelir, ben buranın 'mayor'ıyım.
Instagram: İşte kahve içerken çekilmiş, vintage bir fotoğrafım.