|

Tatile çıkarken evini de götür

Siz de; bir gün tatlı bir meltem eşliğinde deniz kokusunu duyarak uyanmak, bir başka gün bir dağ yamacında kuş cıvıltılarıyla güne başlamak, sadece benzin, su, elekrik gideri karşılığında dilediğiniz an dilediğiniz yerde tatil yapmak istemez misiniz? Evet, karavandan bahsediyoruz. Bu hafta özellikle kalabalık aileler için birebir olan karavanlara sizin için gözattık.

Merve Sena Kılıç
00:00 - 16/05/2010 Pazar
Güncelleme: 01:10 - 15/05/2010 Cumartesi
Yeni Şafak
Tatile çıkarken evini de götür
Tatile çıkarken evini de götür

Toplum olarak rahatımıza düşkün olsak da göçebelik çok da uzak olduğumuz bir yaşam tarzı değil. Bu yüzden olsa gerek, yaz aylarının gelmesiyle birlikte karavan sahibi olma isteği yeniden içimizi kıpır kıpır etmeye yetiyor. Bir çok insan, fırsatı kaçırınca hayalini bir sonraki yaza erteliyor. 'Şöyle bir karavanım olsa, Türkiye'yi dolaşsam' diyenler, yıllarca sahip olamasalar da hayallerinden asla vazgeçmiyor.

İnsanlara seyahat ettikleri yerlerde konut ortamı sunma amacıyla geliştirilen Karavan, Farsça kervan sözcüğünden dilimize karavan olarak geçmiş. İlk karavanlar 1810-1820' lerde, Fransa' da sirk çalışanlarının konaklamaları için geliştirilmiş. Bu tarihten sonra Avrupa'da ki Çingeneler tarafından sıklıkla kullanılmaya başlanmışlar. Bir yerlere bağlı kalmayı sevmeyen insanların hayatlarında en az bir kez denemesi gereken karavanlar; 1910'lardan itibaren otomobil teknolojisinin gelişmesiyle birlikte daha da pratik hale gelmiş.


ÇEKME KARAVANLAR DAHA PRATİK

Karavanlar; motokaravan ve çekmekaravan olmak üzere ikiye ayrılıyor. Motorlu bir araç tarafından çekilenlen römork şeklinde olanlara 'çekme karavan' adı veriliyor. Genelde büyük motorlu ticari taşıtların şasesinin üzerine monte edilmiş olan ve üzerindeki aracın gücüyle hareket edenlerine ise 'motokaravan' deniliyor. Günümüzde genelde motokaravanlar bilinen ticari araçların şaseleri üzerine monte edilerek imal edilmekte. Çekme karavanlar uzun süreli konaklamalarda konfor sağlamakla birlikte, hareket kabiliyeti ve pratiklik bakımından motokaravana göre daha farklı kullanım amaçlarına da hizmet edebiliyor. Hangisini tercih etmek gerekir diye soranlara her ikisinin de artı ve eksileri olduğunu söylemeliyim. Yurt dışında, özellikle Amerika'da motokaravanlar büyüklüklerine ve sağladıkları konfora göre farklı sınıflara ayrılıyor.


KARAVALAR 7250 TL'DEN BAŞLIYOR

Motokaravan tipleri, jeep büyüklüğündeki araçlardan, kamyon üzerine veya otobüse varıncaya kadar çeşitlilik gösteriyor. İçerisi çok küçük olduğundan konforu az. Bazılarında tuvalet bulunmaz. Ancak fiyat bakımından en avantajlı grup. Şehir içinde ikinci bir arabaya gerek kalmıyor. Karavan turizmin de gelişmesini sürdürdüğü Türkiye'de, yaklaşık 30 yaşındaki eski model karavanları ucuza almak mümkün olabilirken, son derece lüks döşenmiş karavanların fiyatı ise yaklaşık 179 bin YTL'yi buluyor. Örneğin; Peugeot J9 minibüsten dönüştürülen bir karavan 8 bin 500 YTL'ya alıcı beklerken, Hymer marka karavan ise 100 bin Euro'luk fiyatıyla dikkat çekiyor. Mercedes bazlı Hymer'de WC, buzdolabı, duş ve ısıtma sistemi de var.


Infiniti G37 Cabrio

Klasik Japon geleneğinin, fonksiyonellik ile kusursuz tasarımı bir araya getirdiği Infiniti G37 Cabrio; çarpıcı çizgileri, konforlu ve güvenli katlanabilir sert tavanı ile dikkatleri üzerine çekiyor. 3,7 litre silindir hacimli 320 Bg gücünde V6 motora sahip G37 Cabrio'da birinci sınıf güvenlik koşulları sağlanıyor. Üstün sürüş özellikleri, çekici dış tasarımı, konfor ve güvenlik donanımlarıyla Avrupalı kullanıcıların gözdesi olan Infiniti G37 Cabrio Türkiye'deki Cabrio tutkunlarının tek tercihi olacak.


Bentley' in de supapları Supsan' dan

Ferrari, Ford, Peugeot ve Volkswagen gibi dünyanın önde gelen markalarına supap üreten Supsan, müşterileri arasına İngiliz lüks spor otomobil markası Bentley'i de ekledi. Yapılan bütün denetimlerden başarıyla geçen Supsan, Bentley'in yeni geliştirdiği yeni nesil motorlarının supaplarını üretmeye başlayacak.


Citroen'de fırsatlar bitmiyor

Fransız otomobil markası Citroën, binek ve hafif ticari araçlardaki fiyat avantajını Mayıs ayında da sürdürüyor. Citroën'in sunduğu kampanya avantajları ile tüketiciler; C3 Picasso'ya 2 bin, C4'e 2 bin 500 TL'ye, C4 Picasso'ya 2 bin 500 TL, C5'e 3 bin 500 TL'ye varan fiyat avantajı ile sahip olabilecekler. Ticari araçlarda ise Nemo Combi'deki fiyat avantajı 2 bin 650 TL, Berlingo Combi'de 2 bin 100 TL'yi buluyor.


Audi'den 333 adet R8 GT

2008 yılında R8, 2010 yılında R8 V10 ile 'Yılın Performans Aracı Ödülü' alan ve R8 LMS ile ilk sezonunda 23 yarışta birincilik elde eden R8 serisi, şimdi de R8 GT ile sokaklara çıkıyor. Yalnızca 333 adet ile sınırlı olacak bu özel üretim serisinde, her bir R8 GT'nin vitesi üzerinde üretim numarası yazacak. 5.2 litre V10 motoruyla 560 hp'ye yükseltilen gücü ve yaklaşık 100 kg azaltılan ağırlığı ile son derece performanslı R8 GT, 0'dan 100km/s hıza 3.6 saniyede çıkabiliyor ve 320 km hıza ulaşıyor.


Maserati GranCabrio Türkiye'de!

İtalyan lüks ve spor otomobil üreticisi Maserati'nin GranCabrio adını verdiği yeni modeli ülkemizde de ilk müşterilerine teslim edilmeye başlandı. FerMas, İtalyan üreticinin tarihindeki ilk dört koltuklu cabrio modeli olan Maserati GranCabrio'yu 266 bin Euro'dan başlayan fiyatıyla satışa sunuyor. Şık kaputu altında 440 HP güç üreten 4.7 litrelik V8 motorun yer aldığı Maserati GranCabrio, tavanı kapalı konumda iken 283 km/s'lik maksimum hıza erişebiliyor.



14 yıl önce