|

Çinli görevlinin şok eden teklifi

Abdülkadir Selvi
00:00 - 28/12/2010 Salı
Güncelleme: 02:11 - 28/12/2010 Salı
Yeni Şafak
Çinli görevlinin şok eden teklifi
Çinli görevlinin şok eden teklifi

Hostesler telaşlı bir şekilde Enerji Bakanı Taner Yıldız'ın bulunduğu tarafa yönelip, “Teknik bir arıza var. 20 dakika sonra acil iniş yapacağız” dediklerinde hepimiz şaşırmıştık. Bakan uzun süredir yorgun ve uykusuz olduğu için ilk anda uyandırmak istemedik. Aslında yaşadığımız sorunun ne denli önemli olduğunun farkında değildik. İlk anın şaşkınlığı olsa gerek.

Hostesler, “Mecburi iniş sırasında oksijen maskeleri açılabilir, panikleyebilir” diye ısrar edince Enerji Bakanı uyandırıldı.

Bakanın yanında Hürriyet Gazetesi Ankara Temsilcisi Metehan Demir ile Türkiye Yatırım ve Kalkınma Ajansı Başkanı Hüseyin Aslan vardı. Ben o sırada rahatsızlanan Sabah muhabiri Mehmet Nayır'ın başındaydım. Hostesler henüz, “Teknik bir arıza nedeniyle 20 dakika sonra acil iniş yapacağız” demeden önce rahatsızlanmıştı Mehmet Nayır.GAP uçağındaki basınç sorunu monitörlere yansımadan önce Mehmet Nayır'ı etkilemiş, alnından giren ağrı, kulaklarında müthiş bir basınç yapıyordu. İçinde sıcak pamuk olan bardakları kulaklarına yapıştırıp, çenesini hızlı hızlı açıp kapamak suretiyle genç meslektaşımızın ağrılarını azaltmaya çalışıyorlardı. Enerji Bakanı da yanımıza geldi. “Sağ kulağım ağrıyor” dedi.

SABIKALI UÇAK

O sırada Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün kulak problemi geldi aklıma. Dışişleri Bakanlığı döneminde sık sık yurtdışına gittiği için kulağındaki problem büyümüş, Abdullah Bey ameliyat olmak zorunda kalmıştı. Cumhurbaşkanı Gül, hep GAP uçağını kullanmadı ama çok sık kullandı. Geçmişte de zaman zaman GAP uçağına ilişkin sıkıntılar anlatılırdı. Bir defasında camında bir sorun çıkmıştı. Cumhurbaşkanlığı döneminde ancak birkaç defa yurtdışına çıkan Ahmet Necdet Sezer de GAP uçağında çıkan arıza nedeniyle Kazakistan'dan Kırgızistan'a ancak Kırgız lider Askar Akayev'in gönderdiği uçakla geçebilmişti. GAP uçağı bu olaydan sonra uzun süreli bir bakıma alındı. Ancak yapılan tüm bakımlara rağmen GAP uçağındaki sorunlar giderilemedi. Çünkü bu uçağın üretiminden kaynaklanan basınç sorunu var. Bu kimi zaman camı patlatıyor, kimi zaman kulakları. Uçağımızın Tokyo'dan kalkıp, Pekin'e zorunlu iniş yapmasına neden olan olay, basınçla ilgili göstergelerin yer aldığı iki monitörün arızalanmasıydı. Sabıkalı bir uçak GAP.

ARTIK KİMSE BİNEMEZ

Teknik arıza anonsu yapıldıktan sonra Pekin üzerinde yarım saate kadar uçtuk. O sırada uçağın önümüzdeki aydan itibaren yeniden bakıma gireceğini öğrendik. Uçak bu kez tepeden tırnağa değiştirilecek. Bakım programı daha önceden hazırlanmış, bir takvime bağlanmış.Ancak Pekin'e acil iniş yapmamıza neden olan arızadan sonra Başbakanlıkta, uçağı yenileyelim mi, yoksa satalım mı şeklinde bir tartışma başladı. Yapılacak bakımlarla uçması sağlanabilir ama bu olaydan sonra o uçağa binen her insanın yüreği ağzında olacak. Her devlet adamı gittiği bir ülkeden dönüp dönemeyeceğini bilemeyecek. Biz de yakıt ikmali için Almatı'ya doğru yola çıktık ama Pekin'e inmek zorunda kaldık. Ayrıca dün Cumhurbaşkanı Gül'ün bugün Enerji Bakanı Yıldız'ın kulağı rahatsızlandı. Yarın sıra kimde? O nedenle bu uçak satılmalı. Bakımdan önce mi satılır, sonra mı orasını ise ilgililer bilir.

PİLOTLAR ÇİNLİYİ ENGELLEDİ

Son bir anekdot aktarmak istiyorum. Çakma ürünleri ile ünlü olan Çinliler bu işi artık bir alışkanlık haline getirmiş olmalılar. Pekin Havaalanı'na indikten sonra uçağımıza bir havaalanı görevlisi geldi. Pilotları dinledikten sonra, “Ben bir bakayım, belki tamir ederim” diye kolları sıvayıp, arızalı monitörlere uzanmıştı ki, pilotlar son anda önledi. Yoksa 'iki tornavida, bir vida' deyip GAP uçağına dalacaktı.




13 yıl önce