|

2011'de hat-trick yaptı abonesini artırdı

2011'in Avea için hat-trick yılı olduğunu belirten Avea CEO'su Akdemir, “Geçen yıl her sahada oynadık ve kazandık. Faturalı abone sayısında yüzde 20, toplam abonede yüzde 10 büyüdük. Toplam abone tabanımız 12,8 milyona, faturalı abone tabanımız ise 5,6 milyona yükseldi" dedi

Melih Bayram Dede
00:00 - 21/02/2012 Salı
Güncelleme: 23:24 - 20/02/2012 Pazartesi
Yeni Şafak
2011'de hat-trick yaptı abonesini artırdı
2011'de hat-trick yaptı abonesini artırdı

2011 yılına ilişkin sonuçlarını açıklayan Avea, sektörde geçtiğimiz yaşanan yoğun rekabet sonucu, en çok faturalı aboneye sahip operatör olduğunu duyurdu. Çırağan Sarayı'nda düzenlenen basın toplantısında konuşan Avea Genel Müdürü Erkan Akdemir, “Faturalı abone sayısında yüzde 20, toplam abonede yüzde 10 büyüdük. Toplam abone tabanımız 12,8 milyona, faturalı abone tabanımız ise 5,6 milyona yükseldi. Faturalı abone tabanımız geçen sene yüzde 20 büyüdü. Bu hem bizim hem de piyasa için önemli bir büyüme oranı. Yüzde 40 olan faturalı abone oranımız, 2011 sonunda yüzde 44'e çıktı ve sektörde en çok faturalı aboneye sahip operatör olduk.” dedi.

NUMARA TAŞIMADA LİDERİZ

2011 sonu itibariyle numara taşımada lider olduklarını ifade eden Akdemir, “2008'de numara taşıma başladı. Numara taşımada Turkcell 961 bin abone kaybetti, Vodafone 335 bin, Avea ise 626 bin abone kazandı. Kişi başına konuşmada dakika oranı yüzde 18 arttı. Avea'da abone başına ortalama konuşma süresi 268.5 dakikadan 316.1 dakikaya çıktı.” şeklinde konuştu.

MOBİL İNTERNET GELİRİ ARTTI

3G ile birlikte mobil internette büyük gelişim sağlandığını hatırlatan Akdemir, sözlerine şöyle devam etti: “3G yatırımlarını hızlandırdık. Türkiye'de yüzde 80'e yakın 3G kapsaması var. 2010'da 89 milyon olan veri gelirimizin 2011 sonunda 22 milyon TL'ye çıkardık. İletişim kulesi sayımız yüzde 34 arttı. 21.523 iletişim kulemiz var. 2G'de kapsama alanımız yüzde 98. 3G kapsama alanımızı 148 milyon TL'lik 3G yatırımı ile yüzde 80'e çıkardık. Avea'nın veri geliri ise bir önceki yıla göre yüzde 146 artış ile 220 milyon TL olarak gerçekleşti. Cihaz satışında da 2011'i aktif bir şekilde geçirdik. Toplam cihaz satışımız yüzde 53 oranında arttı.”

GELİR 3 MİLYON 81 BİN TL

Avea'nın yıllık gelirinde geçtiğimiz yıl büyük artış gerçekleşti. Şirketin CEO'su Akdemir, konuyla ilgili olarak, “Yıllık gelirimiz yüzde 16 artış göstererek 3 milyon 81 bin TL oldu. Toplam abone başına gelirimiz (ARPU) yüzde 10 artışla yıllık ortalama 18.6 TL'den 20.4 TL'ye yükseldi. Avea, faiz amortisman vergi öncesi kârlılığını (EBITDA) yüzde 15 artışla 383 milyon TL'ye çıkardı. Faturalı abone oranı ise yüzde 21 artışla 1.993 oldu. 2011'de en hızlı büyüyen operatör Avea. 2010'da yüzde 7 büyümüştük. 2011'de 16'lık bir büyüme yakaladık.” şeklinde konuştu.

Akdemir, Altyapı maliyetlerinin düşürülmesinin önemine de değindi.


Doğru vizyona yatırım

Türk Telekom Grubu CEO'su Kanafani, Saudi Telecom'ın Türk Telekom'u satın alması yönündeki iddialarıyla ilgili olarak da, “Haberlerle ilgili yorum yapmıyorum. Sadece bu konuda daha önce Saudi Oger'in açıklamasına sizi yönlendirmekle yetiniyorum.” dedi. Kanafani, “Şirket yatırım yapmaya kadar verdiği zaman, sadece ağa yatırım yapmıyor. Doğru vizyona da yatırım yapıyor. Avea abone sayısını 1.1 milyon civarında artırdı. Yatırım miktarını 2012 yılı için 2.4 milyara çıkardık. Bunda Erkan Bey ve ekibinin çok büyük payı var. 2013 ve 2014 yılında yatırım oranlarında düşüş olacaktır. Gelirimizi artırıyoruz, EBITDA'yı artırıyoruz.” şeklinde konuştu. “Avea, Türk Telekom'dan daha başarılı olursa rahatsız olur musunuz?” sorusu üzerine, Kanafani: “Nasıl rahatsız olabiliriz ki? Eğer kardeşiniz sizden başarılı olursa nasıl rahatsız olabilirsiniz ki? Kredisi yüksek bir şirket Avea. Hem bizim gözümüzde, hem de müşterinin gözünde kredisi yüksek. Bu başarıyı kendileri elde ettiler" dedi


Faturalı hat rağbet gördü

Sektörde önödemeli hat oranının düştüğünü ifade eden Akdemir, “Birkaç yıldır faturalıya doğru bir yöneliş var. Operatörler, faturalı tarifelerde daha uygun fiyatlar sunuyor. Bu da müşterileri faturalıya doğru yöneltiyor. 2009 ve 2010'da sektörde toplam abone sayılarında düşüş yaşandı. 2011'de ise abone sayılarında önemli artışlar yaşandı. Çift SIM kart kullanımı azaldı, Her Yöne tarifeleri de birden fazla hat kullanma ihtiyacını önemli ölçüde ortadan kaldırdı. Akıllı telefonlar, insanların ihtiyaçlarını tek başına karşılayacak hale geldi” dedi.


Alt yapıya 2.4 milyarlık pay

Türk Telekom Grubu CEO'su Hakam Kanafani Avea'nın Türk Telekom Grubu'na çok büyük değer sağladığını ifade ederek, “Avea, 2011'de gelirlerini yüzde 16 arttırdı. Mobil müşteri tabanımızı 2011 yılında 1,1 milyon net yeni müşteri kazanarak yüzde 10 arttırdık. Avea, Erkan Bey'in liderdiğinde başarılara imza atıyor. Beni mutlu eden şey, Avea'nın bu ruhudur. Avea, Türk Telekom Grubu'nun gelirlerindeki artışın yüzde 40'tan fazla bir kısmını temsil ediyor” dedi. Türk Telekom Grubu'nun yatırım harcamalarının 2,4 milyar TL olduğunu ifade eden Kanafani, “Son altı yılda fiber optik altyapımızı yüzde 40 büyüttük. Satın aldığımız Pantel'le birlikte 177.600 kilometre fiber optik altyapıya ulaştık. 3,5 milyon haneye fiberle ulaşmış durumdayız" dedi.



12 yıl önce