|

Digiturk IQ ile TV'ler artık daha akıllı olacak

Digiturk IQ, IPTV ile uydu yayıncılığının avantajlarını birleştiriyor. Canlı yayın uydudan, geçmişe dönük arşiv ise internetten geliyor. Bu yönüyle canlı yayını internetten yapan ve bağlantı sorunlarından olumsuz etkilenen IPTV'ye karşı avantajlı.

Melih Bayram Dede
00:00 - 19/03/2012 Pazartesi
Güncelleme: 03:26 - 19/03/2012 Pazartesi
Yeni Şafak
Digiturk IQ ile TV'ler artık daha akıllı olacak
Digiturk IQ ile TV'ler artık daha akıllı olacak

Televizyon endüstrisi, teknolojinin de gelişimiyle büyük bir değişim içinde. Artık TV izleyicisi, istediği yayını istediği zaman izleyebileceği, sevdikleriyle sosyal ağlar üzerinden paylaşabileceği teknolojilere ilgi gösteriyor. Televizyon yayınlarının, yayın akışına bağlı olmaksızın istenildiği zaman izlenebilmesini sağlayan Digiturk IQ projesi de, IPTV (internetten TV yayını) ile uydunun avantajlarının birleşimini izleyiciye getiriyor. Canlı yayın uydudan, geçmişe dönük arşiv ise internetten geliyor. Bu yönüyle pazarda canlı yayını da internetten yapan IPTV hizmetlerine rakip gözüküyor. Digiturk Pazarlama ve Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Çağrı Dönmez, Digiturk IQ projesiyle ilgili olarak şunları söylüyor: “Digiturk IQ ile kullanıcıların hiç bir programı kaçırmadan, özgürce, İstedikleri zaman diledikleri yayını izleyebilmelerini ve kendi yayın akışlarını oluşturabilmelerini sağlıyoruz. IQ'nun smartTV'lerden farklılaşan en önemli özelliği portal üzerinden ulusal ve Digiturk kanallardaki popüler dizi ve programların tekrarlarına ulaşabilmesi. Bu sayede dizilerinizi kaçırmıyor, dilediğiniz zaman izleyebiliyorsunuz.”

SEÇ İSTEDİĞİN ZAMAN İZLE

Digiturk IQ'nun diğer özelliğinin de 'seç-izle' servisi olduğunu belirten Dönmez, “Digiturk kanallarında izlediğiniz ve özel içeriğe, film, dizi, çocuk, müzik, belgesel ve spor içeriklerine arşivden ulaşabiliyorsunuz. Müşteri açısından nereden izlediği çok önemli değil, faydasına bakıyor. IQ Türkiye için yapılmış bir ürün. Fakat yurt dışında izlenme oranı içerikten içeriğe değişiyor” diye konuşuyor.

2010 DEĞİŞİM YILI OLDU

2010'un Digiturk için çok büyük bir değişim yılı olduğunu belirten Dönmez, “3D yayıncılığa başladık, ilk defa GS-FB derbisini 3D olarak yayınladık. HD kanal sayımızı yıldan yıla büyüttük. Şu anda 25 HD kanalımız var ve bu 30'a çıkacak. Bir de eski kutuları HD ve PVR (Kişisel Video Kaydedicisi) kutularla değiştiriyoruz. Bir diğer konu paketleme. Paketleme yapımızı değiştirdik, modüler paket yapısı oluşturduk ve dedik ki isteyen kesesine uygun bir Digiturk paketi oluştursun.” diyor.

FİLM SERVİSLERİNE İLGİ ARTTI

Son dönemlerde film paketi kanal sayısında artışa gittiklerini ve izleyiciden çok büyük talep gördüğünü belirten Dönmez, “Belgesel kanallarımıza Discovery, Discovery Science, Animal Planet'i de kattık ve en güçlü belgesel paketi artık bizde. Sporda zaten en zengin portal Digiturk. Hem Türkiye Ligi var hem İngiltere Ligi ve daha birçok spor kanalı Digiturk'te bulunuyor” şeklinde konuşuyor. Futboldaki şike skandallarının kendilerini olumsuz etkilediğini ise Dönmez şu cümlerlerle anlatıyor: “Futbolda darbe yedik, bu bizi kötü etkiledi. Şike olayları yüzünden Türk halkının futbola ilgisi azaldı. 2012'de bu durumun düzelmesini bekliyoruz. Yeni yatırımlarımız bizi çok heyecanlandırıyor. Sürekli yeni Digiturk yaratma peşindeyiz.”


TV iZLERKEN 'TWEET'LE

Digiturk IQ projesi, televizyon yayınlarıyla interaktif hizmetleri bir araya getiriyor. TV'de istenildiği zaman izlemeyi mümkün kılarken, bir haftalık arşivi kendiliğinden arşivliyor ve kullanıcı bir hafta önceki içerikleri bile istediği zaman izleyebiliyor. Facebook, Twitter, Vikipedia, Youtube, Picasa gibi internet hizmetleri de Digiturk IQ projesinde yer alıyor. Bu sadece internete bağlanma özelliği bulunmayan televizyonlar bile 'akıllı' hale geliyor ve tüm interaktif servislerden yararlanabiliyor.


HD artık standart özellik

Son 3 yıldır HD TV satışlarında sürekli bir artış gözlendiğini belirten Dönmez, “2012'de ivme bekliyoruz. Zaten HD artık standart özellik oldu. Renkli TV'ye geçiş, çok kanallı döneme geçiş, dijital yayına geçiş ve şimdi de HD hatta 3D'ye geçiş. Eskiden kullanıcı niceliğin peşinde koşarken artık nitelik önemli hale geldi. Yüzlerce kanalı üyeye sunmak bir hizmet değil artık. Ne sunduğunuz önemli. Müşteri, kullanıma hazır ürün istiyor” şeklinde konuşuyor.

PAYLAŞIM ÖNEM KAZANIYOR

Dönmez şunları söylüyor: “TV teknolojileri giderek gelişiyor. Bunun bir sonucu olarak da TV izleyicilerinin izledikleri programları birbirleriyle paylaşabilecekleri, Twitter'da birbirlerin tavsiye edebilecekleri Sosyal TV kavramı gündemde. Hatta evde bilgisayar yerine TV'nin daha fazla kullanılacağı öngörüleri var. Sektörümüzde ihtiyacı öngören, ona uygun çözümü sunan kazanacak. Yani en iyi içeriğe en kolay ulaştıran, beklemeden, üstelik istenen anda, istendiği kadar. 2012 stratejimiz de bunu hedefliyor. Bundan sonra gideceğimiz yollar, bağlılık, paylaşım ve 'on demand' ile müşteri deneyimini iyileştirmeye gitmek olacaktır.” Son olarak ekleyelim; Digiturk'ün abone sayısı ve abonelerin aldıkları paket ve hizmetler bazında rakamları ise şirket ne yazık ki paylaşmıyor.


12 yıl önce