|

Dijital çağ medyayı nasıl etkileyecek?

Oracle'ın 'Dijital Çağdan Faydalanmak' adlı araştırması, gelecekte (hatta günümüzde) iş yapış biçiminin nasıl değiştiğini, internetin gölgesinde medyanın durumunu ve geçirmek zorunda olduğu değişimi masaya yatırıyor.

Melih Bayram Dede
00:00 - 4/01/2010 Pazartesi
Güncelleme: 22:37 - 3/01/2010 Pazar
Yeni Şafak
Dijital çağ medyayı nasıl etkileyecek?
Dijital çağ medyayı nasıl etkileyecek?

İngiliz trend danışmanlığı şirketi The Future Laboratory ile işbirliği yaparak, iletişim ve medya şirketlerinin gelecekte karşılaşacakları zorlukları ve dijital dünyanın tüketici davranışlarını nasıl değiştireceğini araştıran Oracle, “Capitalising on the Digital Age” (Dijital Çağdan Faydalanmak) adlı araştırmasının sonuçlarını duyurdu. The Future Laboratory'nin araştırmasını, aralarında Buyology'nin yazarı Martin Lindstrom, BBC Radio 1 Interactive'den Hugh Garry ve Oxford Üniversitesi'nin İnsanlığın Geleceği Enstitüsü'nden (Future of Humanity Institute) Anders Sandberg'in de yer aldığı dünyanın önde gelen uzmanları değerlendirdi. Uzmanlara göre, önümüzdeki 5 -10 yıl içinde tüketicilerin medya kullanımında büyük değişiklikler yaşanacak.

İŞTE ARAŞTIRMANIN CAN ALICI NOKTALARI:
  • Dijital olarak büyütülmüş gerçeklik: Video gözlükler ve ardından kontak lensler, üç boyutlu ve sanal deneyimle günlük hayatı dijital olarak geliştirecekler.
  • Müşteri verilerinin kullanımı: Müşteriler hakkında daha fazla şey bilme olanağı sayesinde (bu bilgiler arasında, nerede, ne kadar para harcadığı, hangi içerik veya uygulamaları indirdiği gibi bilgiler de var) iletişim ve medya şirketleri, şahıslara özel sanal deneyimler sağlama konusunda doğal bir avantaja sahipler.
  • Orkestranın şefi olmak: Dijital medya, uzun vadede uzmanlaşmış kurumlar arasında gerçekleşen ittifaklarla şekilleniyor olacak. Şirketler, sorunsuz bir dijital deneyim sunan iş ortaklığı alanında, konumları için birbirleriyle yarıştıklarından, orkestranın şefliğine merkez alanla meşgul olan şirket gelecek.
  • Etkili ve yenilikçi bir güvenlik: Kolay ve sorunsuz bir kullanıcı deneyiminin olduğu dijital işlemler dünyasında karşılaşılacak asıl zorluk ise hangi kanal seçilirse seçilsin etkili bir güvenlik sağlamakta yaşanacak.

    Ücretli içeriğe geçiş gündemde

    Oracle'ın Kıdemli Pazarlama Direktörü Gordon Rawling, araştırmayı şöyle değerlendirdi: “Medya, kamunun dijital yaşam biçimi tarafından ortaya konan çeşitli zorluklarla uğraşıyor. Düşen reklam gelirleri ise yeni teknolojilerin nasıl kullanılacağı, yeni seyircilerin nasıl çekileceği ve tüketicilerin dijital içerik için para ödemeye nasıl teşvik edileceği gibi soruların cevaplarının bulunmasını acil hale getirdi. Bu araştırma, iletişim ve medya şirketlerinin bu ortamda büyümek için atmaları gerekli adımları aydınlatıyor. Bu adımlar arasında izleyicilerle daha samimi bağlar kurmanın yanında, sistemlerini bu yeni dağıtım ve gelir modellerini kullanmaya hazır hale getirmek de bulunuyor.” dedi. Nomura International'de analist olan Richard Windsor ise, “Telekom ve medya şirketlerinin sahip oldukları avantajları bu yeni dünyada gelire dönüştürebilmeleri için bugünden kendilerini geliştirmeye başlaması gerekiyor.” diyor.


    Değişime içten bağlılık şart

    Kopenhag Enstitüsü'nde Gelecek Araştırmaları alanında Araştırma Direktörü olarak görev yapan Carsten Beck, ise fikirlerini şöyle ifade etti: “Sektörün üstesinden gelmesi gereken problem, yöneticilerin çoğunlukla kendi bildikleri ve onlara tanıdık gelen konulara bağlı kalıyor olmaları. Değişime içtenlikle bağlı kalmaya hazır olan kurumlarla birlikte, iş modelleri de esnek olmalı.” Cass Bussiness School'dan Gianvito Lanzolla konu hakkında şunları söyledi: “İşin özü, hiçbir şirketin kendi başına kazanması mümkün olmayacak. Şirketlerin, iştah kabartan bu potansiyel gelirin tamamını elde edebilmek için bir orkestra gibi düzenli olmaları gerekecek. Burada amaç, en yüksek kârı elde edecek ateş gücünü kuruyor olmak.”

    Bu önemli raporun tamamını,
    adresinden bilgisayarınıza indirebilirsiniz.


  • 14 yıl önce