İngiliz trend danışmanlığı şirketi The Future Laboratory ile işbirliği yaparak, iletişim ve medya şirketlerinin gelecekte karşılaşacakları zorlukları ve dijital dünyanın tüketici davranışlarını nasıl değiştireceğini araştıran Oracle, “Capitalising on the Digital Age” (Dijital Çağdan Faydalanmak) adlı araştırmasının sonuçlarını duyurdu. The Future Laboratory'nin araştırmasını, aralarında Buyology'nin yazarı Martin Lindstrom, BBC Radio 1 Interactive'den Hugh Garry ve Oxford Üniversitesi'nin İnsanlığın Geleceği Enstitüsü'nden (Future of Humanity Institute) Anders Sandberg'in de yer aldığı dünyanın önde gelen uzmanları değerlendirdi. Uzmanlara göre, önümüzdeki 5 -10 yıl içinde tüketicilerin medya kullanımında büyük değişiklikler yaşanacak.
Oracle'ın Kıdemli Pazarlama Direktörü Gordon Rawling, araştırmayı şöyle değerlendirdi: “Medya, kamunun dijital yaşam biçimi tarafından ortaya konan çeşitli zorluklarla uğraşıyor. Düşen reklam gelirleri ise yeni teknolojilerin nasıl kullanılacağı, yeni seyircilerin nasıl çekileceği ve tüketicilerin dijital içerik için para ödemeye nasıl teşvik edileceği gibi soruların cevaplarının bulunmasını acil hale getirdi. Bu araştırma, iletişim ve medya şirketlerinin bu ortamda büyümek için atmaları gerekli adımları aydınlatıyor. Bu adımlar arasında izleyicilerle daha samimi bağlar kurmanın yanında, sistemlerini bu yeni dağıtım ve gelir modellerini kullanmaya hazır hale getirmek de bulunuyor.” dedi. Nomura International'de analist olan Richard Windsor ise, “Telekom ve medya şirketlerinin sahip oldukları avantajları bu yeni dünyada gelire dönüştürebilmeleri için bugünden kendilerini geliştirmeye başlaması gerekiyor.” diyor.
Kopenhag Enstitüsü'nde Gelecek Araştırmaları alanında Araştırma Direktörü olarak görev yapan Carsten Beck, ise fikirlerini şöyle ifade etti: “Sektörün üstesinden gelmesi gereken problem, yöneticilerin çoğunlukla kendi bildikleri ve onlara tanıdık gelen konulara bağlı kalıyor olmaları. Değişime içtenlikle bağlı kalmaya hazır olan kurumlarla birlikte, iş modelleri de esnek olmalı.” Cass Bussiness School'dan Gianvito Lanzolla konu hakkında şunları söyledi: “İşin özü, hiçbir şirketin kendi başına kazanması mümkün olmayacak. Şirketlerin, iştah kabartan bu potansiyel gelirin tamamını elde edebilmek için bir orkestra gibi düzenli olmaları gerekecek. Burada amaç, en yüksek kârı elde edecek ateş gücünü kuruyor olmak.”