|

Dünyanın ilk kurumsal servis havuzu webMethods 8.0 piyasada

Melih Bayram Dede
00:00 - 30/06/2009 Salı
Güncelleme: 10:46 - 26/06/2009 Cuma
Yeni Şafak
Dünyanın ilk kurumsal servis havuzu webMethods 8.0
Dünyanın ilk kurumsal servis havuzu webMethods 8.0

Software AG, webMethods çözümünün en yeni sürümü 8.0'ı piyasaya sürdü. Dünyanın ilk Kurumsal Servis Havuzu olan webMethods 8.0, Servis Odaklı Mimari (SOA) ile Süreç İyileştirme girişimlerini birbirine bağlıyor. webMethods'ın geliştirilmiş özellikleri, hem süreçleri iyileştirmek, hem de sistem ve iş ortaklarını entegre etmek için gerekli zaman ve maliyeti yüzde 25 ve üzeri azaltıyor.


Kurumsal altyapı yazılımında bir dünya lideri olan Software AG, webMethods platformunun son sürümü webMethods 8.0'ı piyasaya çıkardığını duyurdu. Yeni sürüm, şirketlerin hem açık mimariler, hem de mevcut altyapı yatırımlarından yararlanma becerisini artırıyor; süreçleri iyileştirmek ve sistemleri entegre etmek için gerekli zaman ve maliyeti azaltıyor; BT (bilgi teknolojileri) ve iş arasında daha sıkı bir işbirliği sağlayarak son kullanıcı verimliliğini ciddi ölçüde yükseltiyor.


Software AG, webMethods 8.0 ile, global işletmelerin misyon kritik kurumsal altyapı yazılımı ihtiyaçlarına yanıt vermeye devam ediyor; sistem ve iş ortaklarını bir araya getiriyor; işin daha hızlı değere dönüşmesini sağlayan süreçleri otomatik hale getiriyor ve iyileştiriyor. Büyük ölçekli projeleri olan işletmeler, zaman ve maliyette yüzde 25 ya da üzeri indirim sağlayabiliyor ve milyonlarca dolarlık tasarruflara imza atabiliyor. Günümüzün CEO'ları, maliyeti düşürmek, verimliliği artırmak ve BT-iş uyumluluğunu sağlamak için şirketlerindeki her birimi gözden geçiriyorlar.


Software AG Ürün Müdürü Dr. Peter Kürpick, konu hakkında şunları söylüyor: “Rekabetin gittikçe arttığı global bir ortamda, şirketlerin, BT yatırımlarını iş geliştirme ile bağlantılandırması ve çabuk sonuç alması önemlidir. webMethods 8.0, şirketlere, süreç iyileştirme ve SOA girişimlerini hızlandırma imkanı veriyor. Bunun için, yeniden kullanımı artırıyor, geliştirme çalışmalarını modernize ediyor, iş ile BT servisleri arasında sıkı uyum sağlıyor. Doğrudan sonuç olarak, işletmeler, daha hızlı ve uygun maliyetli bir biçimde canlı kullanıma geçebiliyor. Kurumsal kullanıcılar ise sürekli yeniliği ve iyileştirmeyi daha kolay yapabiliyorlar. Software AG, webMethods 8.0 ile, müşteri taleplerini karşılamak için bir dizi yeni işlevsellik getiriyor ve gerek sektör liderliğimiz, gerekse rekabet avantajımız için yaşamsal olan sürekli yenilik taahhüdümüzü kanıtlıyor.”


Yeni sürüm, webMethods'ın pazar lideri yeteneklerini şu özelliklerle genişletiyor:


• Dünyanın ilk entegre Kurumsal Servis Havuzu CentraSite ActiveSOA, İş Süreçleri Yönetimini (BPM) Servis Odaklı Mimariye (SOA) bağlıyor. Böylece, iş ve BT ekiplerine anlık ilham, yeniden kullanım ve değişim yönetimi sağlıyor.

• Gelişmiş Kurumsal Süreç Yönetimi, işbirliğine dayalı kişisel çalışma alanlarıyla, son kullanıcı verimliliğinde yeni bir örneklem sunuyor.

• webMethods Mediator, servislere aracılık etmeye yönelik yeni bir çözüm sunuyor.

• Birleşik ve Eclipse tabanlı bir tasarım ortamı, SOA, BPM ve Entegrasyon yaşam döngüleri genelinde projelerin oluşturulması, uygulanması ve yönetilmesi için kullanılıyor.

• Gömülü İş Zekası, bilgi işçilerine, süreç analizi yapma imkanı sağlıyor. Böylece bu kişiler, bilgiyi dayalı kararlarda gerçek zamanlı performansı tarihsel eğilimlerle kolayca karşılaştırabiliyorlar.

• Akıllı uygulamalar ve kişisel çalışma alanları ile, kurumsal kullanıcıya selfservis imkanlar tanınıyor.


Software AG, güçlü CentraSite ActiveSOA entegrasyonuyla, kurumsal ve teknik servisler için sektörün ilk birleşik havuzunu sunuyor. Bugüne kadar, işletmeler, SOA varlıklarını tek bir kayıtta, iş süreçleri varlıklarını ise ayrı bir siloda tutmak zorundaydı. Bu da SOA ile Süreç İyileştirme girişimleri arasında kopukluk yaratıyordu. webMethods 8.0, CentraSite ActiveSOA ile birlikte, web servisleri, entegrasyonla ilgili servisler, iş süreci modelleri, anahtar performans göstergeleri ve benzeri varlıkların tamamını tek ve birleşik bir havuza koyuyor. Süreç ve SOA yönetişiminin bu şekilde birleşmesi, BT kullanıcıları ve kurumsal kullanıcıların birlikte çalışması için gerekli görünürlüğü sağlıyor; SOA varlıklarını doğrudan iş girişimlerine bağlıyor. Bu da SOA ve BPM pazarlarında önemli bir atılım olarak görülüyor.


Sektörün lider analiz firması Gartner'a göre, “Servis Odaklı Mimari (SOA) ve İş Süreçleri Yönetimi (BPM) birbirini olanaklı kılıyor; ama, farklı silo alanları arasında görünürlüğü ve politika uygulamayı sağlamak için süreç yönetişiminin SOA yönetişimiyle koordine edilmesi gerekiyor.” webMethods 8.0, tam da bu tür avantajlar için BT ve iş genelinde işleme uygun varlıkları paylaşmaya odaklanıyor.


webMethods 8.0, yeni ve genişletilmiş geliştirme ve iş süreci yönetimi yetenekleri de sunuyor. Özellikle, geliştirme arayüzleri, webMethods yazılımları genelinde konfigürasyon için tek ve modern bir araç halinde konsolide edildi. Böylece, Entegrasyon, B2B, SOA ve BPM ile canlı kullanıma geçme çabalarını önemli ölçüde azalttı. Software AG, şirketlerin, süreçleri iyileştirmek, yeni servis ve uygulamaları kullanmak ve sistemleri entegre etmek için gereken zaman ve maliyeti yüzde 25 ya da üzeri azaltabileceklerini tahmin ediyor.


Bütün bunlara ek olarak, webMethods 8.0, webMethods Mediator çözümünü sunuyor. Servislerin sayısı artttıkça, işletme tarafından kullanılmakta olan servisleri kesintiye uğratmadan değişimi yönetmek zorlaşıyor. webMethods X-Broker'ın takipçisi webMethods ESB'ye (Enterprise Service Bus) dayanan Mediator, servis tüketicileri ile sağlayıcıları arasındaki gelişmekte olan ilişkiyi yönetmeyi kolaylaştırıyor. Ayrışık SOA uygulamalarının merkezi yönetimini sağlayan Mediator, servisleri daha çok yeniden kullanmak için uyarlamayı kolaylaştırıyor.

15 yıl önce