|

Facebook kan kaybediyor

Sanal dünyanın en büyük sosyal paylaşım sitelerinden Facebook, sürekli olarak kullanıcı kaybetmeye başladı. Amerika, İngiltere, Almanya, İspanya ve Fransa gibi ana pazar ülkelerde internet kullanıcıları artık bu sosyal paylaşım sitesine sırtlarını dönüyor. Uzmanlar ise, Facebook için kayıpların devam edeceği ve bir gün MySpace''in akıbetine uğrayabileceği yorumunu yapıyor.

Cihan
00:00 - 8/05/2013 Çarşamba
Güncelleme: 08:37 - 8/05/2013 Çarşamba
Yeni Şafak
Facebook kan kaybediyor
Facebook kan kaybediyor

Path, Instagram, Pinteres, Google+, Whatsapp, JustMe, gibi Facebook''un rakiplerine her geçen gün yerileri eklenirken, Amerikalı internet devini kullananların sayısı da azalıyor.

İngiliz Guardian gazetesinin haberine göre, sayılar Facebook için alarm verici duruma geldi. Gazete sadece geçen birkaç hafta içinde söz konusu sosyal paylaşım sitesinin milyonlarca kullanıcı kaybettiğini yazdı.

Gazeteye göre, kayıplar Facebook''un ''ana pazar'' olarak gördüğü Amerika, İngiltere, Almanya, İspanya ve Fransa gibi ülkelerde yaşanıyor.

Sadece Amerika''da 6 milyon kayıp

SocialBakers adlı bağımsız istatistik kuruluşundan verileri aktaran Guardian, Facebook''un sadece Amerika''da birkaç hafta içinde 6 milyon kullanıcısını kaybettiğini ve bu kayıp oranının yüzde 4 olduğunu bildirdi.

İngiltere''de 1,3 milyon, kişinin de Facebook''u artık ayda bir bile kullanmadığını belirten İngiliz gazete, Facebook''ta online olanların sayısının giderek azaldığı bilgisini verdi.

SocialBakers adlı kurum, kullanıcı kaybını aylık olarak hesaplarken, ayda en az bir kez Facebook''a giren ve girmeyenler olarak sınıflandırdı.

Buna göre, Almanya''da da aylık kullanıcı sayısı 24 milyon 950 bin olan Facebook sadece Mart ayı içinde 81 bin 780 kullancısını kaybetti.

Facebook'ta daha az vakit harcıyorlar

Öte yandan Facebook kullanıcılarının önceki aylara göre, bu sitede daha az vakit harcadıkları da gelen haberler arasında.

SocialBakers''ın verdiği rakamlara göre, özellikle Amerika''daki genç kullanıcılar Facebook''ta şubat ayında ortalama 121 dakika online kalırken, mart ayında bu rakam 115 dakikaya düştü.

Konuyu Alman Focus dergisinin internet sayfasına değerlendiren uzmanlar ise Facebook''un ''popülarite kaybının'' devam edeceği yorumunu yaptılar.

11 yıl önce
default-profile-img