|

Facebook yaptığı işi 'sosyal tasarım' olarak tanımlıyor

Melih Bayram Dede
00:00 - 24/10/2011 Pazartesi
Güncelleme: 22:47 - 23/10/2011 Pazar
Yeni Şafak
Facebook yaptığı işi 'sosyal tasarım' olarak tanım
Facebook yaptığı işi 'sosyal tasarım' olarak tanım

Facebook, geçtiğimiz Eylül ayında San Fransisco'da düzenlendiği f8 Geliştirici Konferansı'nın ardından, f8 etkinliklerini tüm dünyaya taşıdı ve yazılım geliştiricilere özel Facebook f8 İstanbul buluşmasını Suada'da gerçekleştirdi.


f8 İstanbul toplantısında, yeni geliştirici ürünleri hakkında bilgi verildi ve mevcut sosyal uygulamalarından ve sitelerinden en iyi şekilde nasıl faydalanabileceği paylaşıldı.


Etkinlikle konuşan Facebook Platform Ortaklıkları Direktörü Ethan Beard, Türkiye'nin Facebook açısından çok önemli bir ülke olduğunu belirterek, Türkiye'de, aktif kullanıcı sayısının 30 milyonu geçtiğini açıkladı.


Facebook'a bir ayda 800 milyon kişinin bağlandığını ve Facebook'u kullanarak markaların 800 milyon kişiye ulaşma potansiyeli yakalayabileceklerini ifade eden Beard, “Artık insanlar, 'Ne olmuş?' diye sormuyorlar. Facebook'a girdiklerinde merak ettikleri maçın sonuçlarını öğreniyorlar. İletişim, daha çok insan odaklı ve ilişki odaklı oldu. Eskiden bilgi odaklıydı. Biz bu kayışı, sosyal tasarım olarak adlandırıyoruz. Ürünlerimizin merkezine insanı koyuyor ve buna biz sosyal tasarım diyoruz.” şeklinde konuştu.


'Sosyal tasarım'a örnek olarak, Facebook Fotoğraflar uygulamasını gösteren Beard, konuyla ilgili şunları söyledi:


“Biz Facebook Fotoğraflar servisini geliştirdiğimizde, yüksek çözünürlüklü fotoğraf getirmedik. Kırmızı göz önleme özelliği getirmedik. Fotoğrafları kesme özelliği de vermedik. Ne yaptık? Fotoğrafları etiketleme getirdik. Fotoğraf etiketleme, sosyalleşmeyi daha da artırdı. Facebook'a her gün 250 milyon fotoğraf yükleniyor.”


Facebook'un yeni özelliği Zaman Tüneli (TimeLine) hakkında da bilgi veren Beard, “TimeLine, sizin hayatınızın başına gidiyor. Doğduğunuz günden bu yana yaptıklarınızı gösteriyor. Hayatınızın hikâyesi, sadece fotoğraflardan ya da durum güncellemelerinden ibaret değil. 'TimeLine'ı, insanların hayat hikâyelerini anlatabilmeleri için yaptık. Keşke benim de büyükbabamın hayatını anlatan bir TimeLine'ı olsa ve onun da çocukluğunu görebilsem.” dedi.


Facebook'ta uygulama geliştirenlere yönelik etkinlikte, 'Open Graph' adlı yeni servisin büyük değişim getirdiğini ifade eden Beard, “Open Graph ile bir bilgiyi bir kez yazacaksınız. Bunun Facebook'ta nasıl gösterildiğiyle biz ilgileneceğiz. Facebook Open Graph, işinizi küreselleştirebilecek bir uygulama. Her ay 800 milyon kişiye ulaşabileceksiniz.” şeklinde konuştu.


Platform Mühendisi Simon Cross da konuşmasında, Facebook'taki yeni teknolojiler hakkında bilgi vererek, uygulamalı bir sunum yaptı. Cross, yazılım geliştiricilerin, markalara Facebook'ta 800 milyon kişiye ulaşma fırsatı verecek yeni teknolojileri anlattı.



12 yıl önce