|

GSM sektöründe yoğun rekabet müşteriye yaradı

Operatörler arasındaki sıkı rekabet fiyatların geçen yıla göre inişe geçmesine neden oldu. Turkcell, son bir yılda abonelerine seste yüzde 28, mobil internette ise yüzde 37 daha hesaplı iletişim imkanı sunduğunu açıkladı. Turkcell'in yurtdışı tarifelerindeki indirim oranı ise yüzde 40′a ulaştı.

Melih Bayram Dede
00:00 - 10/08/2011 mercredi
Güncelleme: 00:27 - 11/08/2011 jeudi
Yeni Şafak
GSM sektöründe yoğun rekabet müşteriye yaradı
GSM sektöründe yoğun rekabet müşteriye yaradı

Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Emre Sayın, son bir yılda iletişimde fiyatları düşürdüklerini belirterek, abonelerine seste yüzde 28, mobil internette ise yüzde 37 daha hesaplı iletişim imkanı sunduklarını söyledi. Turkcell'in abonelerine sağladığı faydaların paylaşılması için Conrad Otel'de düzenlenen basın toplantısında konuşan Sayın, “Yurtdışı tarifelerinde yüzde 40′a varan indirimler yaptık. İndirim oranı yurdışı görüşmelerde ses iletişiminde yüzde 40, internette ise yüzde 38′e ulaştı. Sadece yurtiçinde değil yurtdışı tarifelerinde de indirime gittik. Roaming konusu bizim üstünde çalıştığımız ve düzeltmek istediğimiz alanlardan birisiydi. Turkcell, özel paketlerle tek bir operatör sınırlaması olmadan, sadece Türkiye ile değil tüm dünya ile paket dahilinde konuşma imkanı sunuyor.” dedi.


3 MİLYON ABONE YARARLANDI

Abonelere iletişim sektörü dışında da faydalar sağladıklarını ifade eden Sayın, “Geçen iki sene içerisinde 75 farklı marka ile anlaşarak, kişi başına 120 TL'ye varan miktarda iletişim dışı fayda imkanı sağladık. Düzenlediğimiz 94 kampanyadan 3 milyon Turkcell'li faydalandı.” şeklinde konuştu. Sektörde lider konumlarını sürdürdüklerine dikkat çeken Sayın, “Tutarlı bir şekilde yüzde 54′lük payımızı ve liderliğimizi koruyoruz. Bugün 34.1 abone Turkcell kalitesini ve avantajlarını tercih ediyor.” dedi.


NUMARA TAŞIYANLAR DÖNDÜ

Numara taşıma uygulamasının ardından sektörde çok büyük değişiklikler yaşanmadığını ifade eden Sayın, “Numara taşımanın çıkmasıyla birlikte numarasını değiştiren abonelerin operatör tercihinde son durakları yine Turkcell oldu. Numarasını taşıyanlar yine geri döndü. Başarı tesadüf değil. En çok yatırımı biz yaptık. Kapsama alanında lider biziz. Halkımız çekim gücünün ciddi bir sorun olduğunu biliyor ve kaliteyi seçiyor.” dedi.


YANLIŞLIKLA GİRENE ÜCRETSİZ

Müşteri hizmetlerinde önemli iyileştirmeler yaptıklarını belirten Sayın, “268 kişilik ekiple müşterilerimizde 1200 öneri topladık. Bu önerilerin bir sonucu olarak süreçlerde 327 yenilik yaptık. 40 KB'ın altındaki internet kullanımlarını ücretlendirmedik. Bugüne kadar 700 bin müşteri cep telefonlarından 'internet'e yanlışlıkla girmiş. Bunun yanında, paket aşımsız internet, turkcell.com.tr'den fiyat karşılaştırma, sesle komut-yanıt sistemi ve paket aşım kontrolü sistemleri kurduk. Hedefimiz, müşterilerimizin hayatına daha fazla değer katmak.” dedi.


SKYPE, GSM'İ ETKİLİYOR MU?

İnternet üzerinden telefon görüşmesi sunan Skype, Google Voice gibi servisler karşısında nasıl pozisyon alacakları sorulması üzerine ise Sayın şunları söyledi: “Bu tür servisler, sadece bu servislere abone olan arkadaşlarınızda iletişim kurma imkanı sağlıyor. Yaygın şekilde iletişim kuracağınız telekom operatörlerine her zaman ihtiyacınız olacak. Sonuçta herkes bu servisleri kullanmıyor. Bu ihtiyacın kısa sürede ortadan kalkacağını sanmıyorum.”


MOBİL ŞEBEKEYE YATIRIM

Sayın, mobil iletişim şebekesinin ihtiyacı karşılamakta güçlük çektiği şeklindeki bir iddia üzerine de, “Turkcell olarak bu yönde bir sıkıntı yaşamıyoruz. Önümüzdeki dönemde altyapıya 1 milyar TL daha yatırım yapacağız. Hem ses hem de veri iletişiminin daha da kaliteli hale getirilmesi için altyapı yatırımlarımız sürecek. Rakiplerimizin yaptığı yatırımların çoğu 3G'yeydi. Asıl farkı yaratan 2G yatırımlarıydı. Bu nedenle rakiplerimizle aramızda yaygınlık ve hizmet kalitesi açısından çok ciddi fark var.” şeklinde cevap verdi.


EN ÇOK KAZIM KAZIM'IN GOLÜ İZLENDİ

Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Emre Sayın'ın verdiği bilgiye göre, müşterilerin mobil uygulamalara olan ilgisinde artış yaşanıyor.


- Aylık ortalama 11 milyon mobil internet kullanıcısına ulaşan Turkcell'in şebekedeki akıllı cihaz sayısı bir yılda yüzde 100 arttı.


- Son iki yılda Turkcell Uygulama Dükkanı'ndan indirilen uygulama sayısı 41 milyonu geçti, son bir yılda yüzde 500 artış oldu.


- 2 yılda gncPlay'de 35 milyon ücretsiz şarkı dinlendi. En çok dinlenen şarkı: Sıla-Kafa, albüm: Tarkan-Adını Kalbime Yaz oldu.

- 2 yılda toplam 33 milyon görüntülü görüşmede 113 milyon dakika görüşüldü.

- 2 yılda 112 milyon dakika Turkcell Mobil TV izlendi. Son bir yıl içinde en çok izlenen dizi 'Fatmagül'ün Suçu Ne' olurken, ATV de Turkcell Mobil TV'de en çok izlenen kanal oldu.

- Goller Cepte uygulaması ile toplam 70 milyon gol videosu izlendi. 2010-2011′de en çok izlenen gol Galatasaray-Fenerbahçe derbisinde Kazım Kazım'ın attığı gol oldu.



il y a 13 ans