|

İşte Türkiye'nin Facebook karnesi!

''Türkiye İnternet Raporu''na göre dünya genelinde her 13 kişiden birinin, Türkiye'de ise her 10 kişiden 4'ünün Facebook hesabı bulunuyor. Kullanıcıların yüzde 28'i yatağından çıkmadan cep telefonları ile hesabını kontrol ediyor.

Aa
00:00 - 22/03/2013 Cuma
Güncelleme: 15:24 - 22/03/2013 Cuma
Yeni Şafak
İşte Türkiye'nin Facebook karnesi!
İşte Türkiye'nin Facebook karnesi!

Dünya genelinde her 13 kişiden birinin Facebook hesabı bulunuyor. Türkiye'de ise bu oran 10'da 4. Türkiye'deki kullanıcı sayısı 32 milyona yaklaşırken, Türkiye takipçi sayısı olarak dünyada yedinci sırada yer alıyor.

Facebook kullanıcılarının yarısı her gün sayfasını ziyaret ediyor. 18–34 yaş arasındaki kullanıcılarının yüzde 48'inin yataktan kalktığı an ilk yaptığı iş, Facebook hesabını kontrol etmek oluyor. Kullanıcıların yüzde 28'i ise yataktan çıkmadan cep telefonları üzerinden hesabına bakıyor.

İnternet reklamcılığına ayrılan bütçe

Aralarında Türkiye'nin de yer aldığı diğer Avrupa ülkelerinin internet reklamcılığına ayırdıkları bütçelere bakıldığında Polonya, 439 milyon avro ile ilk sırada yer alırken, Polonya'yı 422 milyon avro ile İsviçre ve 365 milyon avro ile Belçika izliyor. Türkiye 360 milyon avro internet reklam bütçesi ile diğer Avrupa ülkeleri arasında dördüncü sırada bulunuyor.

Yıllara göre toplam satış rakamlarına ve penetrasyon oranlarına bakıldığında, 2009 yılında toplam alan adı satışları 205 bin 332'ye yükselirken, 2012 yılı Kasım ayında bu sayı 318 bin 789'a ulaştı.

İnternete bağlı olan bilgisayar sayısı 1992 yılında yaklaşık 1 milyonken, bugün 1,115 milyara yükseldi. İnternetin ülke bazlı kullanım sayılarına bakıldığında, son dönemde çok hızlı çıkış yapan Asya'da sayı 1 milyarı geçti. Avrupa'da 500 milyon ve Kuzey Amerika'da 273 milyon kullanıcıya ulaştığı görüldü.

Kullanıcı adedine göre en fazla performans gösteren ülkeler sıralamasında Türkiye 15. sırada

Penetrasyon oranı yüzde 60'ın üzerinde olan ülkeler internet doygunluğu daha yüksek ülkeler olurken, penetrasyon ölçümü yapılan ülkelerde yaşayan insanların ne kadarının internet kullanabildiği veya internet ile günlük, haftalık veya ayda bir bile olsa kullanma genel oranlarına ulaşılabiliyor. Bu açıdan bakıldığında dünyada en fazla penetrasyon oranına sahip ülke 311 bin 58 nüfuslu ve 304 bin 129 internet kullanıcısına sahip, yüzde 97,77 oranı ile İzlanda.

İzlanda'yı yüzde 97,20 ile Norveç izlerken, İsveç'te 9 milyona yakın nüfusun yaklaşık 8 milyonu interneti etkin şekilde kullanıyor. Türkiye'nin penetrasyon oranı yüzde 46,27 olarak görünürken, Türkiye en iyi performans gösteren ülkeler sıralamasında 74'üncü sırada bulunuyor.

İnternet kullanıcı adedine göre performansı yüksek ülkelere bakıldığında ilk sırada 513 milyon kullanıcı ile Çin yer alıyor. 245 milyon kullanıcı ve yüzde 78'lik penetrasyon oranı ile ABD, Çin'i izliyor.

Türkiye ise bu listede 15. sırada yer alıyor.

Türkiye'de 36,4 milyon kişi internet kullanıyor

Türkiye'de 2005 yılından itibaren 12 milyondan fazla kişi internet kullanırken, 2007 yılında bu rakamın 16 milyon civarına ulaştı. Kullanıcı sayısı 2010 yılında 23 milyon, 2012 yılında 36 milyonu geçti.

İnternet abone sayısı toplam kullanıcı sayısına göre çok daha farklılık gösterdiği için farklı internet servis sağlayıcılar üzerinden abone olan internet kullanıcı sayısı 2012 yılı sonunda 19,3 milyonu geçti.

İnternet kullanıcı adedine göre Avrupa'da yapılan ölçümlerde 68 milyona yaklaşan kullanıcı adedi ile Rusya ilk sırda yer alıyor. Nüfusunun büyük çoğunluğu internet kullanan Almanya, 67 milyon kullanıcı ile ikinci sırada bulunuyor. Almanya ile aynı nüfus oranıyla kullanıcıya sahip İngiltere, 52,7 milyon kullanıcı ile üçüncü sırayı alıyor.

Türkiye, 2007 yılında 16 milyon kullanıcıya ulaşırken, 2012 sorunda 36,4 milyon kullanıcıya ulaşarak beşinci sıraya yükseldi.

11 yıl önce