|

MEB'in çağrı merkezi Erciş'ten 'Alo' diyecek

Milli Eğitim Bakanlığı'nın talebi ve Turkcell Global Bilgi ile TÜRKSAT'ın işbirliğiyle kurulan 'Alo 147 Milli Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi', Van'ın Erciş ilçesinde hizmete açıldı. Tüm Türkiye'deki öğretmen, öğrenci ve velilerden gelen sorulara 7/24 cevap verecek olan merkezde 120 kişi istihdam ediliyor.

Melih Bayram Dede
00:00 - 9/06/2012 Cumartesi
Güncelleme: 21:44 - 8/06/2012 Cuma
Yeni Şafak
MEB'in çağrı merkezi Erciş'ten 'Alo' diyecek
MEB'in çağrı merkezi Erciş'ten 'Alo' diyecek

Turkcell Global Bilgi ve TÜRKSAT'ın işbirliğiyle kurulan Milli Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi Van'ın Erciş ilçesinde açıldı. Tüm Türkiye'ye hizmet verecek olan merkezin açılışında konuşan Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, "Milli Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi, Erciş'e hayat kazandırma adına bir ilk adım ve önemli bir adım oldu. Özürlü vatandaşlarımız için de bir imkân tanıdı. Onları burada istihdam ettik, hayatın içine çektik. Depremde 76 civarında öğretmenimiz hayatını kaybettik. Öğrencilerimizi kaybettik. Öğrencilerimizi başka illere eğitim görmeleri için göndermek zorunda kaldık. Deprem sonrasında var olan, destek ve dayanışma gücünün devam etmesi ümidindeyim." dedi.


KARAMAN YERİNE ERCİŞ'E KURDUK

Bakan Dinçer, "Aslında biz bu tesisi Karaman'da kurmaya karar vermiştik. Karaman benim kendi memleketim. Memleketime hizmet olsun diye yapacaktık. İhalesini bile yapmıştık. İhaleyi başka bir firma almıştı. Ben Erciş'e gelip buradaki durumu görünce, burada kurma kararı aldık. İhaleyi alan firmayı ikna ettik, aldığı ihaleden firma vazgeçti, anlayış gösterdi. Erciş ve Karaman, Selçukluların iki büyük yerleşme yeriydi. Karaman'da olacağına Erciş'te olsun dedik. Birim başında bize en ucuz hizmeti verdikleri yer burası." şeklinde konuştu.


EN ÇOK 3 KERE ÇALACAK

Turkcell ile yaptıkları işbirliğinden memnun olduklarını ifade eden Dinçer, "Milli Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi arandığında, telefon üçten kereden fazla çalar ve arayanın karşısına bir muhatap çıkmazsa sözleşmeyi iptal edeceğimizi söylemiştim. Turkcell bunu gerçekten başardı. Buradaki merkezde telefon bir kez çalınca açıyorlar. Bu anlamda büyük bir teknolojik avantaj sağladık." dedi.


ANINDA CEVAP VERİYORUZ

Daha önce İletişim Merkezi'ne gelen soruların yüzde 85'inin doğrudan cevaplandığını, yüzde 35'ine ise cevap vermenin zaman istediğini hatırlatan Dinçer, sözlerine şöyle devam etti: "Burada yüzde 91 oranında vatandaşlarımıza sordukları an cevap veriyoruz. Bütün öğretmenlerimize, sınava girecek öğrencilerimize çağrım; bir sorunları varsa Alo 147'yi arasınlar. Bu arada, Van depremi sonrasında, 1015 derslik kullanılamayacak durumdaydı. Şimdi 1960 dersliği eylül ayına hazırlıyoruz."


BURASI ŞİKÂYET MERKEZİ DEĞİL

İletişim Merkezi'nin basında 'öğretmen şikâyet merkezi' olarak tanımlanmasından rahatsızlığını dile getiren Dinçer, "Biz burayı öğretmen şikâyet merkezi olarak tasarlamadık. Öğretmen ve öğrencilerimize yardımcı olacak bir yer olarak tasarladık. Gelen taleplerde birinci sırada vatandaşlarımızı açıköğretim imkânlarının sorulduğunu gördük. İkinci sırada açıklise ve SBS gibi sınavlara girecek öğrencilerimizin soruları oldu. Üçüncü sırada veliler arıyor. Bindeler civarında ise şikayet için arayan oldu. Bu bizi çok mutlu etti. Bu tesis, Milli Eğitim Bakanlığı'nın hizmet odaklı anlayışının bir eseri olarak karşınızda duruyor." dedi.


120 KİŞİYE İSTİHDAM SAĞLANDI

Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, "Hayatta insanın başına kazalar gelebilir. Önemli olan bu kazalardan sonra ekip olarak ayağa kalkmak, çalışarak yaraları sarmaktır. Turkcell Global Bilgi ekiplerine bugün 120 yeni arkadaş katıldı. Bunların yüzde 50'si engelli. Bu arkadaşların yaşama azmi ve çalışma hevesleriyle gurur duyuyorum." şeklinde konuştu.


TURKCELL'LE GURUR DUYUYORUZ

TÜRKSAT Genel Müdürü Özkan Dalbay ise, "Bugün açılışını yapmakta olduğumuz Milli Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi, kamu hizmetlerine elektronik ortamda erişimini artıran önemli bir projedir. Ana yükleniciliğini yaptığımız MEBİM 147'yi arayan vatandaşlarımıza, MEB hizmetlerinin sunulmasında ve bilgiye ulaşmalarında büyük kolaylık sağlanacaktır. İşbirliği yapmaktan büyük gurur duyduğumuz Turkcell'in genel müdürü Süreyya Ciliv Bey'e çok teşekkür ediyorum. MEB İletişim Merkezi projesinin kısa sürede hayata geçmesindeki çabalarından dolayı Türkcell Global Genel Müdürü ve çalışanlarına TÜRKSAT ailesi ve şahsım adına şükranlarımı sunuyor, MEB İletişim Merkezi'nin Van ili Erciş ilçemize, Milli Eğitim Bakanlığı'na ve özellikle vatandaşlarımıza hayırlı hizmetler sunmasını diliyorum." şeklinde konuştu.


ÇAĞRI MERKEZLERİ İSTİHDAM YARATIYOR

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanı Tayfun Acarer ise açılışta, çağrı merkezi sektörünün Türkiye'de istihdama büyük katkı sağladığını söyledi. ABD'de 200 kişiye 1 çağrı masası düşerken, Avrupa'da 400 kişiye 1, Türkiye'de ise 1800 kişiye 1 çağrı masası düştüğünü söyledi. Van Milletvekili Fatih Çiftçi de, Erciş'te kurulan bu merkezde 120 kişinin istihdam ediliyor olmasının, bölge insanına büyük katkı sağlayacağını söyledi.


MEB'E 7/24 ERİŞİM MÜMKÜN

Projeyle Milli Eğitim Bakanlığına telefon ile 7/24 erişim olanağı sağlandığını belirten Turkcell Global Bilgi Genel Müdürü Bahadır Pekkan, "İletişim Merkezi'nde 120 kişi istihdam ediliyor. Bunlardan yüzde 50'si engelli. Çalışanlarımızın yüzde 95'i depremzedelerden oluşuyor. Çalışanların yüzde 23'ü lisans, yüzde 20'si ön lisans, yüzde 57'i ise lise mezunu. Merkezin günlük 4800 çağrı yanıtlama kapasitesi var. Günlük kişi başı ortalama çağrı sayısı 74. Açılıştan bu yana toplam 450 bin çağrı cevaplandı." dedi.

12 yıl önce