|

Medyayı nasıl bir gelecek bekliyor?

Melih Bayram Dede
00:00 - 2/01/2010 Cumartesi
Güncelleme: 11:20 - 2/01/2010 Cumartesi
Yeni Şafak
Medyayı nasıl bir gelecek bekliyor?
Medyayı nasıl bir gelecek bekliyor?

İngiliz trend danışmanlığı şirketi The Future Laboratory ile işbirliği yaparak, iletişim ve medya şirketlerinin gelecekte karşılaşacakları zorlukları ve dijital dünyanın tüketici davranışlarını nasıl değiştireceğini araştıran Oracle, “Capitalising on the Digital Age” (Dijital Çağdan Faydalanmak) adlı araştırmasının sonuçlarını duyurdu.


The Future Laboratory, araştırma kapsamında aralarında Buyology'nin yazarı Martin Lindstrom, BBC Radio 1 Interactive'den Hugh Garry ve Oxford Üniversitesi'nin İnsanlığın Geleceği Enstitüsü'nden (Future of Humanity Institute) Anders Sandberg'in de yer aldığı dünyanın önde gelen uzmanlarının katıldığı bir panel düzenledi. Social News Turkey'in haberine göre, panelde uzmanlarla birlikte, mevcut ve gelişmekte olan sosyal, kültürel, ekonomik ve teknolojik güçlerin, iletişim ve medya şirketlerinin gelecekteki iş modellerini nasıl etkileyeceği üzerinde duruldu.


GELECEĞE IŞIK TUTUYOR

Önümüzdeki 5 -10 yıl içinde tüketicilerin medya kullanımının bir resmini ortaya çıkarmak için, “freemium” servislerindeki ve profesyonelliğe geçen yaratıcı tüketicilerdeki artışla, film ve video içeriklerini anlamsal olarak aramak gibi teknolojik gelişmeler de panelde değerlendirilen konular arasındaydı.


Yapılan araştırmada ortaya çıkan olgular arasında şunlar yer alıyor:


■Dijital olarak büyütülmüş gerçeklik – Video gözlükler ve ardından kontak lensler, üç boyutlu ve sanal bir deneyimle günlük hayatı dijital olarak geliştirecekler.

■Bağlamsal markalama – Tahmine dayalı yazılımlar ve coğrafi bilgi sistemleri, markaların bağlamsal markalama (contextual branding) yoluyla tüketicilerin isteklerini hedefleyebilmelerine izin verecek. Bugünün reklamcılık format ve modelleri ise gittikçe gereksiz hale gelecek.

■“Supertising” – Çoklu ekranların ev halkının farklı üyelerinin aynı anda farklı içerikleri izlemesine izin vermesi sayesinde, reklam profilleri de şahıslara göre biçimlendirilecek.

■Duygusal profil çıkarma – Duygusal bağlılık ve ilişki derinliği, medyada geçerli para biri olarak yerini alacak.

■Satılık mahremiyet – Tüketiciler, onlara özel hazırlanmış, insanı içine çeken bir eğlence dünyası sunmak isteyen şirketler için kişisel verilerinin ne kadar önemli olduğunu anlayacaklar.

■“Crowd-charging” – Halihazırda pazarlama ve geliştirme alanlarında kullanılmakta olan crowd-sourcing (kitlesel işbirliği) yöntemi, şirketlerin yaratıcı sürece katılma ayrıcalığından yararlanan katılımcılardan ücret talep etmeleri sayesinde gelir modellerini de değiştirecek.

■Öneri kültürü – Dijital gelecek, belirli bir TV kanalını dikkate almak anlamına gelmiyor. Gelecekte seçenek bolluğu arasında gezinmenize izin veren, neyi tüketmeniz, izlemeniz, takip etmeniz gerektiğini öneren bir servis kullanılacak.


Araştırmanın tam metnine
'den ulaşabilirsiniz.
14 yıl önce