|

Sosyal medya dışında kalma şansımız yok

Günümüzde markaların sosyal medya dışında kalma şanslarının olmadığını belirten Türk Telekom CEO''su Yılmaz, ''Sosyal medya markalara müşteriyi dinleme fırsatı vererek değer katıyor'' dedi

Melih Bayram Dede
00:00 - 8/04/2013 Pazartesi
Güncelleme: 21:58 - 7/04/2013 Pazar
Yeni Şafak
Sosyal medya dışında kalma şansımız yok
Sosyal medya dışında kalma şansımız yok

Sosyal Marka Zirvesi''inda konuşan Türk Telekom CEO''su Tahsin Yılmaz, sosyal medyanın gücünün giderek arttığını belirterek, bilgi ve iletişim teknolojilerinin gelişiminin sosyalleşme kavramına yeni bir boyut getirdiğini söyledi. Türkiye''de internetin sosyal ağlara ulaşmak için yüzde 72 oranında kullanıldığını hatırlatan Yılmaz, ''IAB Türkiye''nin İnternet Ölçümleme Araştırması''na göre, Türkiye''de 19.6 milyon kişi gündemi internetten takip ediyor. Bu da gösteriyor ki internete erişen kişi sayısı arttıkça sosyal medya kullanımı daha da artacaktır'' diye konuştu.

TV''DE İZLEDİĞİNİ PAYLAŞMA DÖNEMİ

TTNET''in de geçen yıl hayata geçirdiği Tivibu Sosyal Tivi uygulamasıyla TV üzerinden sosyalleşme dönemi başladığını da belirten Yılmaz, konuşmasını şöyle sürdürdü: ''TV seyrederken izleyiciler artık görüşlerini de paylaşmak istiyor. Son dönemde Twitter bazlı reyting ölçümlemesine başlanacağı da konuşuluyor. Bunların hepsi, sosyal medyanın gücünü ve etkisini gösteriyor. Türkiye''de mobil Facebook kullanan kişi sayısı 5 ay içerisinde 1 milyon 278 bin arttı ve 15 milyon 478 bin aboneye ulaştı.''

32.4 milyon kişi Facebook''ta

Türk Telekom CEO''su Tahsin Yılmaz, dijital ekosistemin yeni girişimlerin ortaya çıkmasını sağladığına değindiği konuşmasını şöyle sürdürdü: ''Bugün 35 milyonun üzerinde internet kullanıcısının 32.4 milyonu Facebook kullanıcısı. Şartlar böyle olunca da markaların sosyal medyanın dışında kalması mümkün olmuyor.''

Sosyal ağlar müşteriyi dinleme fırsatı veriyor

Yılmaz, sosyal medya kullanımının şirketlere değer kattığını da ifade ettiği konuşmasında, ''Sosyal ağlar şirketlere direkt müşterilerini dinleme fırsatı veriyor. Aslında bir anlamda şirketlere sıcak pazar araştırması yapma olanağı sağlıyor. Burada önemli olan, doğru dinlemeyi bilmek ve geri bildirimleri, sistemleri iyileştirmek için değerlendirmek. Burada önemli olan, kullanıcılarla diyalog kurmak ve etkileşimi sağlamak.'' şeklinde konuştu.


11 yıl önce