|

Tabletler görüntülü çağrı hizmetinin kalbi olacak

Şirketler çalışanlarına artık kişisel bilgisayar yerine tablet bilgisayar veriyor ve böylece her yerden iş sürekliliği hedefleniyor. Tablet bilgisayarlar kurumlarda ses ve video çağrıların yönetileceği ana araçlar haline geliyor. 2015'e kadar dünyanın mobil çalışan nüfusu toplam işgücünün yüzde 37,2'sine ulaşacak.

Melih Bayram Dede
00:00 - 23/01/2012 Pazartesi
Güncelleme: 22:21 - 22/01/2012 Pazar
Yeni Şafak
Tabletler görüntülü çağrı hizmetinin kalbi olacak
Tabletler görüntülü çağrı hizmetinin kalbi olacak

Dünyaca ünlü araştırma şirketi International Data Corporation'ın (IDC) son araştırmasına göre, 2015 yılına kadar, dünyanın mobil çalışan nüfusu, toplam işgücünün yüzde 37,2'sine yani, 1,3 milyara ulaşacak. Buna bağlı olarak şirketler çalışanlarına artık kişisel bilgisayar yerine tablet bilgisayar vermeye yöneliyor. Bunda çalışanların mobil çalışmasını teşvik etmek kadar, tablet bilgisayarlar için geliştirilen uygulamaların iş süreçlerini yönetecek yetenekler kazanması da etkili. Avaya şirketinin Türkiye, Mısır ve Libya'dan sorumlu Bölge Yöneticisi Sinan Dumlu, tablet bilgisayarların kurumlarda artık ses ve video çağrıların yönetileceği ana araçlar haline gelmekte olduğunu, kurumsal kullanıcılar açısından tablet bilgisayarların sesli ve görüntülü telefonların yerini almaya başladığını söylüyor.

'TABLETİNLE GEL'

Bazı şirketlerde çalışan geçici işçilere artık 'Kendi tabletinle gel' kampanyaları yapıldığını ifade eden Dumlu, konuyla ilgili şunları söylüyor: “Bunun birkaç amacı var. Birincisi tabii ki şirketin giderlerini düşürmek, bir yerde de çalışanların verimli çalıştıkları cihazla çalışmalarını sağlamak. Eskiden öyle değildi. Bir şirkete girdiğinizde, 'Şu marka bilgisayar kullanacaksın.' denilirdi. Şirketler, çalışanları 'Benim iPad'im var, şirkette kullanabilir miyim?' dediğinde, 'Kullanma' demek istemiyor. 'Ben bilgisayarımı taşımak istemiyorum. Zaten masaüstü bilgisayarım var, evime nasıl götüreceğim? Evimdeki iPad'i kullanarak akşam iş yapmak istiyorum.' diyor. Buna izin vermek istiyor şirketler. Ve bunun sonucunda da, tabletlerin de bir telefon cihazı gibi düşünüldüğü bir ortam oluşmaya başlıyor.”


Görüntülü destek artacak

Benzeri uygulamaların Türkiye'de de yapılacağı beklentisinde olan Dumlu, “iPad'inizle bir çağrı merkezine bağlanarak oradan görüntülü destek alma uygulamalarının da Türkiye'de yakın zamanda yapılacağını öngörüyoruz. Biz şu anda zaten pek çok GSM operatörünün görüntülü çağrı merkezi altyapısını sağlıyoruz. Bunlar genelde 3G şebekesi üzerinden görüntülü görüşmeyle gerçekleşiyor. Bunun tabletlere taşınması gündemde.

Böylelikle evinizdeki tabletten kablosuz internet ağına bağlıyken çağrı merkezini aramak ve oradaki çağrı merkezi yetkilisinden görüntülü destek almak mümkün olacak. Hareketli çalışanların da gittikleri yerde şirketlerinden destek alabilmeleri mümkün olacak. İlaç şirketleri veya bankalar, uzak bir şubede ya da uzak bir yerde iş yapacaklar, orada sadece ses değil, görüntü desteğine de ihtiyaçları var.” şeklinde konuşuyor.



12 yıl önce