|

Trafikte canlı yol tarifiyle 25 milyon ciro hedefliyor

Navigasyon sektörünün en önemli tedarikçilerinden olan Başarsoft'un CEO'su Alim Küçükpehlivan, “2012, bizim trafik yılımız olacak. Navigasyon sektörü trafik bilgisi veren çözümler sunar hale geldi. Traffic Message Channel teknolojisi sayesinde pazarın yaklaşık iki katına çıkmasını öngörüyoruz. 2012 ciro hedefimiz ise 25 milyon TL” dedi

Melih Bayram Dede
00:00 - 5/02/2012 Pazar
Güncelleme: 02:11 - 5/02/2012 Pazar
Yeni Şafak
Trafikte canlı yol tarifiyle 25 milyon ciro hedefl
Trafikte canlı yol tarifiyle 25 milyon ciro hedefl

Araçlar için vazgeçilmez hale gelen navigasyon cihazları bu yıl harita üzerinde trafik yoğunluğunu da gösterir hale gelecek ve araç sürücülerini gitmek istedikleri yere trafiğin açık olduğu rotalardan götürerek hem zaman, yakıttan tasarruf ve çevrenin korunmasına katkı sağlayacak. Navigasyon sektörünün en önemli oyuncularından olan Başarsoft'un CEO'su Alim Küçükpehlivan, “2012, bizim trafik yılımız olacak. 2012'de navigasyon sektörü trafik bilgisi veren çözümler sunar hale geldi. 450 bin navigasyon lisansı sattık. 380 bini araçiçi lisansıydı. Traffic Message Channel (TMC) teknolojisi sayesinde pazarın yaklaşık iki katına çıkmasını öngörüyoruz. 450 bin lisansı 600-700 bine çıkarma hedefimiz var. 2012 başında RTÜK'e izin için başvurduk. Cihazların üretimi hazırlandı. RTÜK onayından sonra Çin'den ithalatlar başlayacak.” dedi.

CANLI TRAFİK BİLGİSİ DÖNEMİ

Bugüne kadar Türkiye'de 800 bin civarında navigasyon cihazı satıldığını, bunların 650 bininde Başarsoft'un dijital haritasının bulunduğunu belirten Küçükpehlivan, “Burada Traffic Message Channel (TMC) teknolojisi kullanılıyor. Trafiğin değişken durumuna göre, gideceğiniz yere ait rotayı belli aralıklarla yeniden hesaplıyor, canlı yol tarifi yapıyor.” şeklinde konuştu. 2010'da 10 milyon, 2011'de 18 milyon TL. ciro yaptıklarını belirten Küçükpehlivan, şunları söyledi: “2012 ciro hedefimiz ise 25 milyon TL. Şu an 200 personelimiz var. Bilişim 500'de Türkiye'nin 198'inci firmasıyız. İlk 200'deyiz. Son iki yıldır Deloitte Fast 50 teknoloji şirketleri sıralamasında ilk 50'deyiz.”


Google haritaları Başarsoft'dan alıyor

Başarsoft, 1997'de üç ortakla kurulan harita yazılımı satmak üzere kurulmuş bir şirket. Piyasada yeteri kadar harita yazılımı olmaması üzerine şirket bu işe kendisi soyunmuş. Haritası olan su idaresi, belediye gibi kurumların kapısını çalmış. Şirket, bu haritaları kullanarak navigasyon cihazlarında kullanabilecek dijital haritalar üretmiş. Vodafone Türkiye'ye geldiğinde, cep telefonundan konum tabanlı hizmetler vermek için Başarsoft'un kapısını çalmış. Başarsoft'un CEO'su Alim Küçükpehlivan, dönem 2006 yılının martında, bize 400 bin dolar alarak, beş tane araba satın aldıklarını, 18 büyükşehirdeki eczane, benzin istasyonu gibi verileri tek tek topladıklarını anlatıyor. 2007'de şirketin kapısını Google çalıyor. Google Maps'in haritaları Başarsoft tarafından sağlanıyor.




12 yıl önce