|

Türkiye İş Zekâsını benimsedi

Melih Bayram Dede
00:00 - 6/11/2007 Salı
Güncelleme: 12:51 - 6/11/2007 Salı
Yeni Şafak
Türkiye İş Zekâsını benimsedi
Türkiye İş Zekâsını benimsedi

Türkiye'nin ilk ve en geniş kapsamlı İş Zekâsı Konferansı gerçekleştirildi. Türkiye'nin en başarılı İş Zekâsı uygulamalarının bizzat uygulayıcıları tarafından anlatıldığı SAS Forum Türkiye'de, uluslararası alandaki fikir liderleri konuşmacı olarak hazır bulunarak İş Zekâsı alanındaki Dünya trendleri hakkında bilgi verdi.

Bankacılık, Telekomünikasyon ve Sigortacılık sektörlerinin SAS Forum'a gösterdikleri yoğun ilgi ve 500'e yakın katılımcı, şirketlerin İş Zekâsı'na eğiliminin ve İş Zekâsı'nın Türk şirketleri tarafından benimsendiğinin kanıtı oldu. İş Zekâsı'nın Türk şirketlerince beğenilmesinin diğer bir kanıtı olarak ise SAS Türkiye'nin 10 yılda yüzde 534 büyümesi gösterildi.


Bu sene Türkiye'de 10. yılını kutlayan SAS, sektörde bir ilki gerçekleştirerek Türkiye'nin en geniş kapsamlı İş Zekâsı Konferansı'nı, Hyatt Regency İstanbul'da gerçekleştirdi. SAS Forum Türkiye'07'ye Türkiye'nin öncü kuruluşlarından Axa Oyak, Akbank, Aviva Sigorta, Digiturk, Koç Allianz, Halk Bankası ve Yapı Kredi Bankası üst düzey yöneticileri katılarak İş Zekâsı uygulamalarını kullanarak kaydettikleri başarıları ve şirketlerine kattıkları katma değerleri paylaştılar. Özellikle bankacılık, telekomünikasyon ve sigortacılık başta olmak üzere, tüm sektörlerden şirketler, ellerindeki geniş veri yığınları içerisinden bilgiye ulaşmayı, ulaştıkları bilgilerden şirketlerinin hayati kararlarını ve stratejilerini nasıl oluşturabileceklerini bizzat örnekleriyle tanıma şansı buldular.


İş Zekâsı konusunda günümüz trendlerinin ve gelecekle ilgili tahminlerin aktarıldığı konferansta, katılımcılar ilgilendikleri sektöre yönelik İş Zekâsı çözümleri konusunda detaylı bilgi alarak rekabette bir adım öne geçmek için nelere ihtiyaç duyduklarını keşfettiler.


SAS Forum Türkiye'de konuşmacı olarak yer alan Halk Bankası Genel Müdür Yardımcısı Erol Göncü, “İş Zekâsının Temel Taşı Veri Kalitesi” konulu konuşma yaparak yaşadığı birleşmelerden sonra bünyesinde birden çok bankanın verisini toplayan Halk Bankası'nın müşterilerini daha iyi tanımak, hedef odaklı hizmet vermek ve efektif kampanya yönetimi yapmak üzere gerçekleştirdiği Veri Kalitesi çalışmaları hakkında bilgi verdi.


Veri Madenciliği çözümleri ile yakaladıkları başarıyı aktaran Akbank Veri Tabanı Pazarlama Bölüm Başkanı Müjdat Orcan “SAS Veri Madenciliği Çözümü kullanarak müşterilerimizi segmente ettik ve her müşterinin birbirinden değişik ihtiyaçları olduğunu ortaya çıkararak farklı kategorilerdeki müşterilere yönelik farklı kampanyalar hazırladık. Böylelikle kampanya etkinliğimiz arttı, daha az maliyetle daha yüksek deri dönüş almaya başladık” dedi.


Yapı Kredi Bankası Müşteri İlişkileri ve Kampanya Bölüm Başkanı Arzu Umur ise, CRM yol haritasını dinleyicilerle paylaşarak müşteri memnuniyetini artırmak adına SAS Çözümleri ile gerçekleştirdikleri modelleri aktardı.


SAS Forum Türkiye'07 kapsamında gerçekleştirilen paralel oturumlara büyük ilgi gösteren katılımcılar özellikle sigortacılık sektörüne yönelik sunumları büyük bir dikkatle izlediler. Axa Oyak Genel Müdürü Cemal Ererdi, Koç Allianz Genel Müdürü George Sartorel, Genel Müdür Yardımcısı Gül Birgün ve Aviva Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Selmin Çağatay yaptıkları sunumlarda SAS Çözümleri'nin kurumlarında ve sigortacılık sektöründe yarattığı katma değerden bahsettiler. Özellikle günümüzün rekabetçi koşullarında büyük önem taşıyan kârlı büyüme için SAS Çözümleri'nin katkılarının büyük olduğunu belirten konuşmacıların ortak görüşü bilgisini etkin kullanan ve analitik yaklaşan kurumların rakiplerinin bir adım önüne geçtiği oldu.


SAS Çözümleri sigortacılık sektöründe faaliyet gösteren kurumların, şirket bünyesinde barındırdıkları milyonlarca veriyi yönetmelerini, segmente etmelerini sağlayarak bu segmentasyon sonucunda müşteri odaklı hizmet vermelerine ve odak müşteriye yönelik pazarlama aktiviteleri gerçekleştirmelerine, riske ve müşteriye özel fiyatlandırma yapabilmelerine olanak tanıyor.


Telekomünikasyon sektörüne yönelik İş Zekâsı Çözümlerinin ve uygulamalarının anlatıldığı oturumlarda, yabancı konuşmacılarının yanı sıra Digiturk COO'su Hatice Memigüven de konuşmacı olarak bulundu. Verinin iyi analiz edildiğinde kıymetli bir madene dönüşeceğini söyleyen Memigüven, İş Zekâsı uygulamalarının hizmet kalitesi olarak Digiturk müşterilerine geri döndüğünü ifade etti.


Müşteri kitlesini yönetmek ve onların ihtiyaçlarına yanıt vermek için İş Zekâsı Çözümlerinin zorunlu ihtiyaç olduğunu söyleyen Hatice Memigüven “İş Zekâsı sisteminin geri dönüşünü maddi olarak hemen aldık. Özellikle Digiturk üyesi olduğundan beri hemen hemen hiç hareket etmemiş, film ve benzeri diğer aktivitelere girmemiş olan kullanıcılar da aktive edildi” dedi.


Yurt Dışından Katılan Üst Düzey SAS Yetkilileri Dünya'dan Örnek Uygulamalar Aktardı

SAS Forum Türkiye'nin konuşmacıları arasında SAS Kıdemli Başkan Yardımcısı Allan Russell, SAS Güney Avrupa Başkanı Alessandro Zeigner, SAS Analitik Çözümler Yöneticisi Udo Sglavo, SAS Güney Avrupa Risk Çözümleri Başkanı Renzo Traversini, SAS EMEA Telekomünikasyon Çözümleri Direktörü Tony Galloway, Telekomünikasyon Çözümleri Ürün Yöneticisi Scott Radcliffe, ünlü ekonomist Prof. Dr. Deniz Gökçe de bulundu. Sektör liderlerini bir araya toplayan SAS Forum Türkiye, bugüne kadar Türkiye'de gerçekleştirilen ilk ve en kapsamlı İş Zekâsı Konferansı olarak tanımlanıyor.


“İş Zekâsı ve İnovasyon” başlığı altında düzenlenen SAS Forum Türkiye'nin ana konuşmasını “İş Zekâsı'nda Yeni Trendler” başlığı ile SAS Kıdemli Başkan Yardımcısı Allan Russell gerçekleştirdi. Russell'ın yanı sıra ana oturumda SAS Analitik Çözümler Yöneticisi Udo Sglavo, Thomas H. Davenport tarafından “Kazanmanın Yeni Bilimi” olarak adlandırılan “Analitik ve Rekabet” konulu bir sunum yaptı. Ünlü ekonomist Prof. Dr. Deniz Gökçe'nin “Çağın Gerektirdikleri: Teknoloji, Analitik, Verimlilik ve Stratejik Karar Verme Gücü” konulu konuşmasıyla renklenen SAS Forum Türkiye'de, İş Zekâsı kavramı tüm detayları ile ele alındı.


SAS Forum Türkiye'nin ana konuşmacılarından SAS Güney Avrupa Başkanı Alessandro Zeigner bilginin her 11 saatte bir 2 katı boyuta ulaştığını belirterek “Şirketlerin en önemli uğraş nedenlerinden biri hızla büyüyen ve dev yığınlar haline gelen bilginin filtre edilmesidir. İş Zekâsı çözümlerinin başlıca işlevi de şirketlere veri yığınları içerisinden değerli bilgiye ulaşmanın yolunu göstermektir. Şirketler veri analizi sayesinde kendileri için farklılığı yaratan ayrıntının ne olduğunu ortaya çıkararak rakiplerinin bir adım önüne geçiyorlar. Bu nedenle iş dünyası her geçen gün biraz daha analitik konusuna eğiliyor” dedi.


SAS Forum Türkiye'nin diğer bir konuşmacısı SAS Kıdemli Başkan Yardımcısı Allan Russell ise, şirketlerin geleceği görmelerinin önemi üzerinde durarak “Bir şirket için en önemli noktalardan biri doğru kararı doğru zamanda verebilmektir. Şirketler, gerçekleştirilen veri analizlerini doğru değerlendirdikleri taktirde geleceklerini de doğru şekilde görebilir ve doğru kararlar alabilirler. Bu nedenle İş Zekâsı günümüzün rekabetçi koşullarında bir şirket için olmazsa olmazdır” dedi.


İş ve teknoloji dünyasının önde gelen kurum ve yöneticilerinin katıldığı SAS Forum Türkiye'nin son oturumunda gerçekleşen Gazeteci Yücel Komçez'in moderatörlüğündeki teknoloji panelinde ise, Gartner Türkiye Danışmanı Halil Aksu, Peppers&Rogers Grup Direktörü Cem Baydar, Sun Microsystems Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Can Yengül ve SAS Türkiye Ülke Müdürü Nuray Akmeriç “İş Zekâsı ve İnovasyon” konusunu masaya yatırdılar.



SAS Forum Nedir?

Dünya çapında İş Zekâsı alanının en büyük etkinliği olarak tanımlanan SAS Forum International her sene farklı bir ülkede gerçekleştiriliyor ve üst düzey yöneticileri bir araya getiriyor. Dünyaca ünlü konuşmacılar eşliğinde düzenlenen SAS Forum, iş dünyasının merakla takip ettiği fikir liderlerinin ve üst düzey yöneticilerin, katılımcılara şirketlerinin globalizasyona nasıl adapte olup lehlerine çevirebileceklerini ve uluslararası anlamda geçerliliği olan bir pazar yaratmak için neler yapılması gerektiğini, gerçek başarı hikâyeleri eşliğinde anlattıkları bir platform olma niteliğine sahip.

16 yıl önce