5 yıl kurum içi nakil yasağı uygulayabilir mi?

Çevre ve Orman Bakanlığı yeni atanan personeline 5 sene tayin yasağı uygulamaktadır. Bunu da bir Genelge ile desteklemektedir. Bu konuda görüşleriniz nelerdir. Bu durumda 5 sene tayin nakil hakkımızın olmaması haksızlık değil mi?

Bahse konu Genelgede; Bakanlığın ve bağlı Kuruluşlarının eleman ihtiyacı dikkate alınarak ÖSYM Başkanlığı tarafından KPSS sonucuna göre kendi tercihleri neticesinde görevine başlayan personel ile diğer Kurumlardan naklen tayin olan personelden birimleriniz emrinde asgari 5 yıl süreyle çalışmadan nakil talebinde bulunanların bu talepleri dikkate alınmayacak ve yer değiştirmeye benzer geçici görevlendirme yapılmayacaktır.Ancak;1- Yer Değiştirme Suretiyle Atanma Yönetmeliğine tabi kurumlarda çalışanların eşleri, 2- Eşinin özel sektörde çalışması halinde kesintisiz en az 2 yıl süreyle Sosyal Güvenlik Kurumlarına prim ödendiğinin belgelendirilmesi, 3- Kendisinin, eşinin veya bakmakla yükümlü olduğu kişilerin önemli bir hastalığa tutulmuş olmaları hallerinde bu hallerin raporla belgelendirilmesi, 4- Haklarında adli, idari, inzibati bir soruşturma yapılmış ve soruşturma neticesinde görev yerinde kalmalarında sakınca görülenler,

Şartlarından birini taşıyan personelin nakil talebinde bulunması durumunda ise;

a) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 54. maddesi gereğince ilgilinin asaletinin tasdik edilmiş olması (1 numaralı şartta yer alanlar hariç), b) Çalıştığı birim ile naklen atanacağı birimdeki personel ihtiyacı ve boş kadro durumu dikkate alınarak söz konusu talebi değerlendirilecektir."ifadesine yer verilmiştir.

Bu Genelgenin kamu yararı ve hizmet gereklerine uygun olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz.Şöyle ki öncelikle genellik ilkesine uygun ve mazeret durumları dikkate alınmış. Kamu kurumlarının objektif unsurlar içermek kaydıyla yapmış olduğu düzenlemelerin mevcut mevzuata aykırı olduğunu iddia etmek oldukça güçtür. Yukarıda yer verilen genelgede eş ve sağlık durumu dikkate alınmıştır. Kurumların personel planlamasında bulunabilmeleri için bu tür düzenlemeler yapmaları kaçınılmazdır. Aksi durumda ihtiyaç bulunan yerlerde personel bulunmayacak, ihtiyaç olmayan yerlerde ise personel fazlalığı oluşacaktır.

Kurum içi atamalarda amirin muvafakatı şartmıdır?

Memuru olarak çalışmaktayım.2 yılımı çalıştığım işyerinde doldurdum.Şimdi ise aynı kurumda il içi atama talebinde bulundum.Ama amirim muvafakat vermiyor.Acaba bu sorunu nasıl aşabilirim.Yılımı doldurmama rağmen muvafakat sorun olabilir mi?

657 sayılı Kanunun 76 ncı maddesinde kurumiçi naklen atama düzenlenmiş olup, burada muvafakat verme yer almamaktadır. Atamaya yetkili amir istediği zaman atama gerçekleştirilir. Bir örnekle bu durumu açıklamak gerekirse; A Bakanlığının Balıkesir İl Müdürlüğünde görev yapan bir personelin aynı Bakanlığın Bursa İl Müdürlüğüne nakil talebinde bulunması halinde, Balıkesir İl Müdürü nakil talebini olumsuz görüşle gönderse dahi diğer şartlar yerine geldiği takdirde atamaya yetkili amir isterse atamayı gerçekleştirilebilir.

Teknisyen kadrosuna atanabilirmiyim?

Teknik Eğitim Fakültesi Makine öğretmenliği mezunu olup bir kamu kuruluşunda memur kadrosunda çalışmaktayım, aynı zamanda meslek lisesi mezunuyum. Unvan değişikliği sınavında teknisyen kadrosuna atanabilirmiyim? Kurum bu yöndeki talebimi üniversite mezunu olmam dolayısıyla geri çevirebilirmi?

3795 sayılı Bazı Lise, Okul ve Fakülte Mezunlarına Unvan Verilmesi Hakkında Kanunun Unvanlar başlıklı 3 üncü maddesinde; Gördükleri mesleki teknik öğretim alanlarına göre; Endüstri meslek lisesi, kız meslek lisesi, teknik lise ve kız teknik lisesi mezunlarına, "teknisyen" unvanı verileceği hükmüne yer verilmiştir.

Bu hükümdeki şartı taşıyor olmanız halinde teknisyen kadrosuna atanmanız mümkün olup, unvan değişikliği sınavına girmenize diğer şartları da taşıyor olmanız halinde herhangi bir engel çıkarılamaz.