Trafik cezaları yeni yılda yüzde 7. 8 oranında artacak. 1 Ocak 2007'den itibaren en düşük trafik cezası 52 YTL, en yüksek trafik cezası ise 11 bin 836 YTL olacak.
Maliye Bakanlığı'nın yeniden değerlendirme oranını 2006 yılı için 7. 8 olarak tebliğ etmesinin ardından, trafik kurallarına uymayanlar da yeni yılın ilk gününden itibaren trafik cezalarını aynı oranda zamlı ödeyecekler.
Buna göre, kırmızı ışıkta geçenlere 101 YTL yerine 108 YTL para cezası uygulanacak. 0. 50 promil ve üzerinde alkol alarak araç kullananlar, ilk kez yakalanmaları durumunda 416 YTL yerine bundan sonra 448 YTL para cezası ödeyecek.
Alkollü araç kullanırken yakalananlar ikincisinde 521 YTL yerine 561 YTL, üçüncüsünde ise 834 YTL yerine 899 YTL para cezasına çarptırılacak.
1 Ocak 2007'den itibaren bazı trafik kurallarına uymayanlara verilecek diğer cezalar şöyle:
Bu düzenlemelere göre, yeni yılda en düşük trafik cezası 52 YTL olacak.
Trafik cezalarında en yüksek tarife ise muayene istasyonlarını yönetmelikte belirtilen şartlara uygun çalıştırmayan özel işletmecilere 3. ikazla birlikte 11 bin 836 YTL olarak uygulanacak.
Bu arada, sürücülerin cezalarını peşin ödemesi durumunda ceza oranından yüzde 25'lik indirim uygulanması yeni yılda da devam edecek.
Trafik cezaları ile otoyollardan kaçak geçiş yapan araçlara ait geçiş ücreti ve idari para cezası tutanakları da, PTT vasıtasıyla tebliğ edilecek ve tahsilat, tebligat sırasında ya da on-line hizmet veren PTT'lerde yapılacak.
Trafikten hizmetlerinden sorumlu, Emniyet Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Gülcü, AA muhabirinin sorularını yanıtlarken, "Yeniden değerleme oranında artan trafik cezalarının yeterince caydırıcı olduğunu, cezaların herkese eşit şekilde uygulanması gerektiğini" söyledi.
Trafik sorununun toplum kültürü ile doğrudan ilişkisi olduğunu ifade eden Gülcü, "Türkiye'nin kentleşmeyi hazmedinceye kadar sorunun tam anlamıyla çözümünden söz edilemeyeceğini" kaydetti. Avrupa ülkelerinde de trafik sorunu olduğunu anlatan Gülcü, ancak o ülkelerin bu sorunla yaşamayı öğrendiğini kaydetti.
Gülcü, şehirde yaşamanın bir bedeli olduğunu da belirterek, şehirde yaşayanların trafik sorununu göze almaları gerektiğini kaydetti.
Trafiğin sorun olmasındaki en önemli etkenlerden birinin "otopark sayısındaki yetersizlik" olduğunu da dile getiren Gülcü, 10 araçtan 9'unun sokaklara park ettiğini, bunun da trafiği olumsuz etkilediğini belirtti.
Gülcü, otoparkları olmayan binalara ruhsat verilmemesi, hatta otoparkları bulunmayan araçların da trafiğe çıkartılmaması gerektiğini ifade etti.