T ü r k i y e ' n i n   B i r i k i m i

H A Y A T

İstismarda 'ileri'yiz!

Türkiye, birçok alanda geri kalmışlığına rağmen, "çocuk istismarı"nda oldukça ileri (!) bir konumda bulunuyor. İstismar edilen çocukların 3'te 2'si 3 yaşın altında.

Türkiye'de, çocukların fiziksel, duygusal ve ekonomik istismarının önemli boyutta olduğu ve çocukları en çok ailelerinin istismar ettiği bildirildi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Sonay Güçray, istismarın, çocukların yetişkinlere bağımlı oldukları bebeklik ve okul öncesi dönemlerde en yoğun olarak görüldüğünü söyledi. Güçray, çocuk istismarı konusunda yapılmış sayısız araştırmalar bulunduğunu ve genç annelerin, çocuğu daha fazla istismar ettiklerinin tespit edildiğini belirtti.

Farkında olmadan

Güçray, şöyle konuştu: "Eğitimsiz annelerin istismar oranı yüzde 37, yüksek eğitimli annelerde bu oran yüzde 10'lar civarında. Geleneksel geniş ailelerde istismar yüzde 36, çekirdek ailede ise yüzde 32.8. Yine araştırmalara göre, fiziksel istismara uğrayan çocukların 3'te 2'si 3 yaşın altındadır. Erkek çocuklar ekonomik, kız çocuklar ise fiziksel ve duygusal istismara uğruyor. Ülkemizde ailelerin yüzde 74'ü erkek çocuk istediklerinden, kızlara karşı duygusal istismarda bulunmaktadırlar."

İstismar iz bırakıyor

Güçray, kırsal kesimlerde çocuklara halen "ekonomik değer" gözüyle bakıldığını, erkeklerin genelde sokakta çalıştırılmak suretiyle ekonomik istismara uğradıklarını vurgulayarak, "Çocuklar çalışırken de bu kez çevrenin birçok istismarı altında bulunuyor" şeklinde konuştu. Güçray, kız çocuklarına yoğun olarak uygulanan duygusal istismarın ise tüm istismar biçimlerinden daha fazla iz bıraktığını anlattı.



5 Ağustos 2001
Pazar
 
Künye
Temsilcilikler
ReklamTarifesi
AboneFormu
MesajFormu
Ana Sayfa | Gündem | Politika| Ekonomi | Dünya
Kültür | Spor | Yazarlar | Televizyon| Hayat| Arşiv
Bilişim
| Aktüel | İzlenim | Dizi | Röportaj | Karikatür

Bu sitede yayınlanan tüm materyalin HER HAKKI MAHFUZDUR. Kaynak gösterilmeden çoğaltılamaz.
© ALL RIGHTS RESERVED