AYDINLIK TÜRKİYE'NİN HABERCİSİ

P O L İ T İ K A
Bu da 'lobi' reformu

Devletin, milyonlarca dolar harcadığı dış ülkelerdeki lobi çalışmaları, artık "Türk Tanıtım Konseyi"nce yürütülecek. Hem devletin sırtından bir yük kalkacak, hem lobi çalışmaları etkinleşecek.

  • ALİ SALİ ANKARA
    Devletin yıllar boyu yüzmilyonlarca dolar harcadığı yurtdışı tanıtımı ve lobicilik faaliyetlerinde hiçbir sonuç elde edilememesi, "sivil girişim"i harekete geçirdi. TOBB'un önderliğinde, TÜSİAD, MÜSİAD, TÜRSAB, DEİK gibi güçlü kuruluşların yanısıra reklamcılar ve reklamverenlerin de katılımıyla "Türk Tanıtım Konseyi" oluşturuldu.

    Başbakanlık'tan Prof. Avcı katıldı

    Türkiye Tanıtım Konseyi, konseye katılan sivil toplum örgütleriyle ön protokolu imzaladı. Konseyin Kurucular Kurulu Başkanlığı'na TOBB Başkanı Rıfat Hisarcıklıoğlu, İcra Kurulu Başkanlığı'na Erkut Yücaoğlu getirildi.

    Türk Tanıtım Konseyi'ne Başbakanlık'tan da Prof. Dr. Nabi Avcı katılıyor. Konsey icra kurulu bu Pazartesi günü toplanarak strateji belirleyecek.

    Erdoğan tam destek verdi

    Türkiye'nin marka olarak tanıtılması konusunda strateji geliştirmek ve sürekliliği olan bir uygulama planı hazırlamak için kurulan konsey, devletin tanıtım ve lobi için ayırdığı kaynaklardan yararlanmak için de girişimde bulundu. Konseyin İcra Kurulu Başkanı Erkut Yücaoğlu, konuyla ilgili ilk görüşmesini yaptığı Başbakan Tayyip Erdoğan'dan tam destek aldı.

    İlk etapta AB ülkelerindeki Türkiye ve Türk algısı ile ilgili materyal toplayacak olan Türkiye Tanıtım Konseyi, bir yandan da devletin lobi faaliyetleri çerçevesinde yaptığı çalışmaların neler olduğunu tespit edecek.

    Sermayeyi 'cepten' ödediler

    Türkiye Tanıtım Konseyi hazırlık ve sekretarya çalışmaları için 103 milyar liralık bir tahmini bütçe hazırlayarak hayata geçirdi. 103 milyar liralık hazırlık ve sekretarya bütçesine konseyde yer alan ve kurucular kurulunu oluşturan kurumlar, güçleri oranında katkıda bulunacak. Bütçeye en fazla katkıyı 30 milyar lira ile TOBB yaparken, TOBB'u 18 milyar lira ile TÜSİAD, 15 milyar lira ile de TÜRSAB takip ediyor.

    Türkiye'yi 'marka' yapacak kurumlar

    Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB)
    Türk Sanayici ve İşadamları Derneği (TÜSİAD)
    Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD)
    Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB)
    Yabancı Sermaye Derneği (YASED)
    Türkiye Ekonomik ve Sosyal Etüdler Vakfı (TESEV)
    Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB)
    İstanbul Menkul Kıymetler Borsası (İMKB)
    İktisadi Kalkınma Vakfı (İKV)
    Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK)
    Reklamcılar Derneği (RD)
    Reklam Verenler Derneği (RVD)
    Araştırmacılar Derneği (AD)
    Halkla İlişkiler Derneği (HİD)
    International Public Relations Association (IPRA)
    Turizm Yatırımcıları Derneği (TYD)
    Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM)
    Uluslararası Reklamcılık Derneği (IAA)



  • 28 Eylül 2003
    Pazar
     
    Künye
    Temsilcilikler
    Abone Formu
    Mesaj Formu
    Ana Sayfa | Gündem | Politika | Ekonomi | Dünya
    Kültür | Spor | Yazarlar | Televizyon | Hayat | Arşiv
    Bilişim
    | Dizi | Karikatür | Çocuk

    Bu sitede yayınlanan tüm materyalin HER HAKKI MAHFUZDUR. Kaynak gösterilmeden çoğaltılamaz.
    © ALL RIGHTS RESERVED