AYDINLIK TÜRKİYE'NİN HABERCİSİ
Albaraka Türk

6 5 7 ' L İ L E R   A İ L E S İ
KPSS-B Yerleştirme İşlemleri ÖSYM'den Niçin Alınmalıdır?

Bilindiği üzere memur kadrolarına yapılan yerleştirmeler daha önce DMS ile yapılmakta ve bu işlemleri Devlet Personel Başkanlığı yürütmekte idi. Ancak, kamuoyu yeterince aydınlatılmadığı için ve "torpil yapılıyor" imajı kaldırılamadığı için yerleştirme işlemleri 2001 yılında ÖSYM'ye devredildi. Ancak, biz, memurlar.net'te bir çok defa bunun yanlış bir devir olduğunu, yapılacak işlemlerin basit bir atama işlemi olmadığını, bu nedenle ÖSYM'nin bu işin altından kalkamayacağını belirtmiştik. Nitekim ÖSYM 2002 KPSS yerleştirmelerinde hata yapmış ve bu hata sonucu bir çok adayın yapılan yerleştirme işlemleri iptal edilmişti. ÖSYM'nin 2003 yerleştirme işlemleri ise Eylül ayının başlarında tamamlandı. Başvuruları alınan adayların, tercihlerine ilişkin sonuçları 23 Eylül tarihinde açıklandı. Ancak ÖSYM, 25 Eylül'de bir hata yaptığını belirtmeksizin yerleştirme sonuçlarını yenilediğini açıkladı. Adaylar daha bu duruma yeni alışıyorken, ÖSYM 27 Eylül'de sonuçlar ile minimum ve maksimum puanları sitesinden kaldırdı. ÖSYM 3.10.2003 tarihinde ise yerleştirmeleri bir kez daha iptal ettiğini kamuoyuna resmen açıkladı. Buradan başta Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Mehmet Ali ŞAHİN olmak üzere tüm yetkililerden rica ediyoruz. Lütfen adayların onurlarını zedeleyen, "Devlet ciddiyeti" ile bağdaşmayan bu duruma bir an önce el konulsun ve yerleştirme işlemleri ÖSYM'den alınsın. Zaten bildiğimiz kadarıyla bu işlemler bir protokol ile Devlet Personel Başkanlığınca ÖSYM'ye devredilmişti. Bu protokol şartları yerine getirilmemektedir. Dolaysıyla şartları yerine getirmeyen bu kurum hakkında mağdur olan adaylar adına gereken neyse yapılmalıdır. Ayrıca, ÖSYM Başkanlığının bu tür hatalarından dolayı mağdur olanlar mahkeme yoluna başvurmakta bu husus da bu Başkanlığın her yaptığı işte tedirgin olmasına yol açmakta ve illerin gecikmesine sebep olmaktadır.

Kalkınmada 1. Derecede Öncelikli Yörelerde İki Yıla Bir Kademe Uygulaması

Ben Yozgat'ta öğretmenim. Burada 1 Ocak 1997 yılından itibaren 2 yıla 1 kademe verilmeye başlandı. Buraya 1996'da mecburi hizmet için gelmiştim. 1996 Kasım'ında asker gittim.1998 Mart'ında da askerden döndüm. Askerliğimi Erzurum'da yedek subay öğretmeni olarak yaptım. Burada geçen süreyi (1 yıl 3 ayı) de 2 yıla bir kademe alabilmek için saydırabilir miyim?

Bilindiği üzere 657 sayılı Kanunun 64'üncü maddesinin son fıkrasına göre mecburi olarak kalkınmada birinci derecede öncelikli yörelere sürekli görevle atananlara, fiilen çalıştıkları ve başarılı geçen her iki yılın karşılığında bir kademe verilmektedir. Köşemize gelen çok sayıda soru nedeniyle bu konuyu genişçe almak yararlı olacaktır. Bu bağlamda hangi hizmetlerin, bölgede çalışılan süreden sayılacağı ve sayılmayacağı konusu oldukça önemlidir.

Hangi Süreler Bölge Hizmetinden Sayılır?

Devlet Memurlarının Yer Değiştirme Suretiyle Atanmalarına Dair Yönetmeliğin Bölge Hizmetinden Sayılacak Süreleri düzenleyen 22'nci maddesinde; "Bölge hizmetinden sayılacak süreler aşağıda gösterilmiştir:

a) Yıllık, mazeret ve sağlık izinlerinin tamamı,

b) Yılda toplam 90 günü geçmeyen geçici görev süreleri,

c) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 86'ncı maddesi uyarınca bir görevin vekalet ile yada aynı Kanunun ek (2) nci maddesine göre geçici süreli görevlendirme ile yürütülmesi halinde bu sürelerin tamamı,

d) Görevden uzaklaştırılan ve görevleri ile ilgili olsun veya olmasın herhangi bir suçtan tutuklanan veya gözaltına alınan memurların 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 143'ncü maddesinde sayılan durumların gerçekleşmesi halinde bu sürelerin tamamı,

e) Hizmet İçi Eğitimde başarılı geçen sürelerin tamamı,

f) Hizmetin gereği olarak TODAİE ve Yabancı Diller Eğitim Merkezinde başarılı geçen sürelerin tamamı,

(a) fıkrasında belirtilen süreler, memurun görev yaptığı bölge hizmetinden, diğer fıkralarda belirtilen süreler ise bu sürelerin geçirildiği yerin bölge hizmetinden sayılır." Hükmü yer almaktadır.

Hangi süreler Bölge Hizmetinden Sayılmaz

Yukarıda yer verilen yönetmeliğin 23'üncü maddesinde; 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun değişik 108 nci maddesinin 1-4 üncü fıkraları uyarınca aylıksız izin almak suretiyle geçirilen süreler bölge hizmetinden sayılmayacağı hükme bağlanmıştır.

Bu hükümlerin açıklamasıyla ilgili olarak, 150 Seri Nolu Devlet Memurları Kanunu Genel Tebliğinde; "3- Anılan fıkra uyarınca sadece yıllık izinde geçirilen sürelerin fiilen çalışılmış sayılması gerektiğinden,

a) 657 sayılı Kanun uyarınca mazeret izni, hastalık izni ve aylıksız izin kullanılan süreler,

b) 657 sayılı Kanunun 62 nci maddesi uyarınca kullanılan yol süresi,

c) Kalkınmada 1 inci derecede öncelikli yörelerde (Erzurum ve Artvin illeri dahil) sürekli görev yapan Devlet memurlarının vekalet, geçici görev, hizmet içi eğitim ve benzeri nedenlerle geçici olarak bölge dışına gönderilmeleri halinde bölge dışında geçen süreler, kademe ilerlemesi uygulanmak üzere değerlendirilecek iki yılın hesabında dikkate alınmayacaktır." hükmüne yer verilmiştir.

Yukarıda yer verilen hükümler çerçevesinde askerlikte geçen sürelerin bölge hizmetinden sayılması mümkün olmadığından her iki yılın karşılığında ilave bir kademe almanız mümkün değildir.


Hazırlayan: Ahmet Ünlü
(memurlar.net editörü)

Faks: (0312) 472 68 80

4 Ekim 2003
Cumartesi
 
HAZIRLAYAN: Ahmet Ünlü


Künye
Temsilcilikler
Abone Formu
Mesaj Formu

Ana Sayfa | Gündem | Politika | Ekonomi | Dünya
Kültür | Spor | Yazarlar | Televizyon | Hayat | Arşiv
Bilişim
| Dizi | Karikatür | Çocuk
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin HER HAKKI MAHFUZDUR. Kaynak gösterilmeden çoğaltılamaz.
© ALL RIGHTS RESERVED