|
|
Beşeri aşkın üç hali
Türk yapımları bu aralar hiçbir haftayı ıskalamıyor. Haftanın Türk filmi Kalbin Zamanı, üç erkeğin farklı dönemlerde kalbini çaldıkları tek bir kadının yaşadıkları üzerine gelişiyor.
ÖMER ÇAKKAL
Ali Özgentürk bir önceki filmi Balalayka'da (2000) olduğu gibi aşk meselesinin etrafında gezinmeyi sürdürüyor. Balalayka'da Rusya'dan Türkiye'ye gelen hayat kadınlarına âşık olan iki kardeşin 'umutsuz vaka'larına yoğunlaşan yönetmen, bu kez izleyiciyi, bir kadına âşık olan üç erkeğin 1950'lerde başlayıp 1984'te ikinci kez kesişen ve sırrı ancak günümüzde çözülebilen öykülerine tanıklık etmeye çağırıyor. Film, Türk sinemasında bir ilk olarak ünlü romancı Agatha Christie ve korku filmlerinin kült yönetmeni Alfred Hitchcock'un Pera Palas'ta yaşadıkları kurgusal aşk üzerine kurulu kısa bir animasyonla start alıyor. Bir cinayete şahit olan ve biricik aşkı Agatha ortadan kaybolan Hitchcock, otelin ünlü misafirlerinin kapısını çalıp cinayetin sırrını araştırırken Kalbin Zamanı başlıyor. 20 yıl önce çözemeyerek kapattığı bir cinayet dosyasının sırrının peşinde olan emekli başkomiser Fikri'nin ağzından geri dönüşlerle ilerleyen filmde, Pera Palas'ın sahibi Akfar, asansör görevlisi Cemil ve müşterilerinden Demir, hepsi de ardarda aynı kadına âşık olur ve çeşitli nedenler farklı aralıklarla kadınla birlikte olurlar. Üç aşkın ortasındaki Belkıs, Demir'den haber alamayınca Akfar'a, o da çekip gidince Cemil'e yakınlaşır ve onunla evlenir. Aradan çok zaman geçer ve sadakate dayanan yuva 1984'te, önce Akfar'ın geri dönüşü, ardından Demir'in çıkıp gelişi ile iki büyük sarsıntı geçirir. Takip eden günlerde Akfar, odasında ölü bulunur.
50'lerin ruhunu yansıtıyor
Kalbin Zamanı izleyiciyi 1950'lerin sonlarına, Menderes hükümetinin son demlerinin yaşandığı, Amerikan kökenli müziklerin dinlendiği, kapıların tümüyle Batı'ya açıldığı, hayatın danslı partiler kıvamında sürdüğü Beyoğlu'nun merkezine götürüyor. Gerek filmde kullanılan kostümler ve mekanlar, gerekse karakterler arasındaki ilişkiler dönemin ruhunu yansıtıyor. Küçük birkaç sahne dışında filmin neredeyse tümüyle iç mekanlarda geçmesi bu başarıyı olağan kılıyor. 1984 yılının anlatıldığı bir sahnede Hülya Avşar'la Halil Ergün'ün önünden geçen İETT'ye ait 1997 model yeşil otobüs, 'küçük' bir çekim hatası olarak gözlerden kaçmadı.
Oyunculuklar şaşırtıcı düzeyde iyi
Gerek baş karakterlerin 1950'li yıllardaki kişiliklerine hayat veren genç oyuncular, gerekse 1980'deki yaşamlarını canlandıran ustalar, hemen hepsi Kalbin Zamanı'nda iyi oyunculuk sergiliyor. Zeki Alasya'nın emekli başkomiser rolünde karşımıza çıkarılması projenin tek yanlış tercihi. Kalbin Zamanı'nı, ne doyasıya sevip bağrınıza basabilirsiniz, ne de ona kötü diyebilirsiniz. Bu filmi beğenmeyen izleyici en fazla dudak bükebilir.
KALBİN ZAMANI
Senaryo: Ali Özgentürk, Onur Ünlü
Görüntü: Ertunç Şenkay
Tür: Romantik-polisiye
Yönetmen: Ali Özgentürk
Oyuncular: Halil Ergün, Hülya Avşar, Birol Ünel, Oktay Kaynarca
|
|
İsmet Özel, 'Masal'ını okudu
İsmet Özel'in son şiir kitabı 'Bir Yusuf Masalı', kitap ve CD olarak yayınlandı. 'Bir Yusuf Masalı'nı CD'ye İsmet Özel okudu.
Acemi prensesin yeni maceraları
'Taksi'lerden usanmayanlar için
Fransız sinema sektörünün en çok hasılat yapan filmi olan 'Taxi', yakaladığı uluslararası başarıdan sonra, önce devam filmlerine, ardından da 'tutan' filmleri 'kopyalamakta' hiçbir etik sakınca görmeyen Hollywood uyarlamasına kapı açtı. Filmin New York caddelerinde geçen Amerikan versiyonunda Queen Latifah, Jimmy Fallon ve Henry Simmons başrolde. Luc Besson'un diğer filmlerde olduğu gibi yapımcı koltuğunda oturduğu yapımın yönetmeni Tim Story. Konusu ise tahmin edileceği gibi taksi üzerinde hırsız-polis kovalamacası.
Doğançay, Çoker ve Berk'le sanat üzerine
Akmerkez'de 23 Kasım'da başlayan "Sanat Akmerkez'de II" özel etkinliklerle devam ediyor. Etkinlik kapsamında bugün saat 17.00'de Türkiye'nin duayen sanatçıları İlhan Berk, Burhan Doğançay ve Adnan Çoker bugün üniversite öğrencilerinin ve sanatseverlerin de katılacağı 'Türkiye'de Sanatın Geleceği'ni tartışmak için Akmerkez'de buluşacaklar. Bilgi tel: 0212 2812588
Savaş'ın 'Kuralsız Hayat'ı İstanbul'da sahnede
Ahmet Savaş, farklı şehirlerde sergilediği tek kişilik gösterisi 'Kuralsız Hayat'ı İstanbul'da ilk kez sahneye koyuyor. Savaş, kendisinin yazdığı oyunda Muhammed Ali Clay'den Leonardo Vinci'ye, Hz. Adem'den eşi Hz Havva'ya kadar onlarca yaratılmışa yer veriyor. Ahmet Savaş'ın gösterisi 13 Aralık saat: 19.30'da Ümraniye Belediyesi Kültür Merkezi'nde izlebilir. Bilgi tel: 0216 44 35 60
|
|
|
|