T ü r k i y e ' n i n   B i r i k i m i

G Ü N D E M

Ayaş Tüneli 'hortum' gibi

200 milyon dolar yutan Ayaş Tüneli, 100 milyon dolar daha istiyor. Dünyadaki örneklerinden 8 kat daha pahalıya yapılıyor ama 20 yıldır bitirilemiyor!

Ankara ile İzmir'i bağlayacak olan otoban ve demiryolu için projelendirilen Ayaş Tüneli, 20 yıldır inşaatı sürmesine ve şimdiye kadar 200 milyon dolar para harcanmasına rağmen hala bitirilemedi. Tünelin tamamlanması için 100 milyon dolar daha kaynak aktarılması gerekirken, bu parayla tünelin, "dünyanın en pahalı tüneli" haline geleceği belirtiliyor.

DSP Ankara Milletvekili Uluç Gürkan'ın yaptığı bir araştırma Türkiye'nin ölü yatırım cenneti olduğunu bir kez daha gözler önüne serdi. Ayaş Tüneli'nin durumu ile ilgili olarak son gelişmeleri inceleyen Gürkan, Ayaş Tüneli'ne bugüne kadar 200 milyon dolar harcandığını ve tünelin bitirilebilmesi için 100 milyon dolar daha gerektiğini belirtti. Norveç'teki Laerdal Tüneli'nin metresinin 5 bin dolara, Amerika'daki Virginia Tüneli'nin metresinin ise 5,4 bin dolara mal olduğunu ve her iki tünelin de 2 veya 3 yıl içinde bitirildiğini söyleyen Gürkan, bu tünellerin Ayaş Tüneli'nin yaklaşık iki üç katı uzunlukta olduğuna dikkat çekti. Ayaş Tüneli'nin metresinin 35-40 bin dolara mal edildiğini belirten Gürkan, aynı şekilde İstanbul-Ankara arasında büyük işlev görecek olan Bolu Tüneli'nin de tam bitirilme aşamasına gelmişken, deprem sonrası güzergahın değiştirilerek yeniden yapımına başlandığını hatırlattı.

HAVAALANI MEZARLIĞI

"Her ile havaalanı" sloganıyla Türkiye'nin milyonlarca dolarının toprağa gömüldüğünü de anlatan DSP Ankara Milletvekili Uluç Gürkan, Kastamonu, Isparta havaalanları ile 550 milyon dolar harcanan İstanbul Kurtköy Sabiha Gökçen Havaalanı'nda 600 personelin aylardır yolcu bulamadığını hatırlattı. İzmir Aydın Menderes Havaalanı'na otoyoldan 35-40 dakika mesafedeki Aydın'a ve Adana'ya 40-45 dakika uzaklıktaki Mersin'e havaalanı yapılması için ciddi siyasi baskılar yapıldığını ileri süren Gürkan, Ankara-Eskişehir yolu üzerinde yapılan ve yaptırılması devam eden kamu binalarının en küçüğünün ise devlete 15-20 milyon dolara mal olduğunu belirtti. Gürkan, "Bu yağmanın bir an önce durdurulması şart. Yoksa ekonomi, ne yapılırsa yapılsın düzeltilemez" dedi.

 
Ladin kaseti dünyayı böldü
Bayram zehir olmasın
Karayolları yağışlı hava sebebiyle bayramda sürücüleri uyardı. Bolu geçişi bayram süresince kameralarla izlenecek.
Bir hatır sorun yeter
Çoğu kimsesiz, yaşlı ya da bakılmaya muhtaç Darülaceze sakinlerinin, yaklaşan Ramazan bayramı için tek dilekleri vatandaşların ziyareti.
Karakoyunlu'nun oyunu bozuldu
Bakan Karakoyunlu'nun emriyle mülakatla memur alınacağına dair haberimizden sonra Et ve Balık Kurumu'ndaki sözlü sınav iptal edildi.
Sabah'ın 'yobaz' asparagası
Basın Konseyi Yüksek Kurulu, Sabah Haber Ajansı muhabiri Necdet Çokan'ı 'Vurun Ebe'ye haberinden dolayı kınadı.
'Hukuk devleti olmalıyız'
11 Eylül, yeni dünya düzeni getirmeyecek
Alman uluslararası ilişkiler uzmanı Heinz Kramer, 11 Eylül ile başlayan ve Afganistan'daki Taliban rejiminin tarihe karışması ile devam eden yeni süreci gazetemize yorumladı.

15 Aralık 2001
Cumartesi
 
Künye
Temsilcilikler
ReklamTarifesi
AboneFormu
MesajFormu
Ana Sayfa | Gündem | Politika | Ekonomi | Dünya
Kültür | Spor | Yazarlar | Televizyon | Ramazan | Arşiv
Bilişim
| Aktüel | Dizi | Röportaj | Karikatür

Bu sitede yayınlanan tüm materyalin HER HAKKI MAHFUZDUR. Kaynak gösterilmeden çoğaltılamaz.
© ALL RIGHTS RESERVED